Kryzys demoralizuje przedsiębiorców

"Puls Biznesu" / PAP / drr

Dumpingowe ceny, ustawione przetargi, zmowy. Przedsiębiorcy coraz częściej uciekają się do nieuczciwej konkurencji - alarmuje "Puls Biznesu".

Obniżony popyt sprawił, że bój o klienta wyraźnie się zaostrzył - wynika z badania przeprowadzonego przez gazetę. Większość z ankietowanych szefów firm deklaruje, że konkurencja częściej niż przed kryzysem walczy w sposób nieuczciwy.

DEON.PL POLECA

- Trudno się dziwić, że kryzys zaostrza konkurencję - jest mniej tortu do podziału, a każdy chce mieć jak największy kawałek. W takich warunkach obniżają się standardy moralne, a ludzie czują, że mają usprawiedliwienie dla nieetycznych zachowań - mówi Maciej Grelowski z Business Centre Club.

Prawie dwie trzecie szefów firm uważa, że padło ofiarą zaniżania cen przez konkurencję. Inaczej to widzą eksperci. - Wojna cenowa jest wyniszczająca dla firm, ale legalna i dobra dla ostatecznego odbiorcy. Z punktu widzenia gospodarki i wolnego rynku, to najlepsza możliwa forma walki między firmami - podkreśla Maciej Grelowski.

Co piąta firma deklaruje, że spotyka się z ustawionymi przetargami - organizowanymi przez instytucje publiczne jak i przedsiębiorstwa prywatne. Kolejnymi problemami są: podkupywanie pracowników, zmowy cenowe i podróbki.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kryzys demoralizuje przedsiębiorców
Komentarze (1)
P
polonopitek
30 sierpnia 2011, 14:53
"Wojna cenowa jest wyniszczająca dla firm, ale legalna i dobra dla ostatecznego odbiorcy. Z punktu widzenia gospodarki i wolnego rynku, to najlepsza możliwa forma walki między firmami - podkreśla Maciej Grelowski." Tyle ze tej wojny cenowej właśnie nie ma. Chyba że na dole. Globalny kapitalizm jest centralnie sterowany. "Duży może więcej" mimo że jest gorszy. Rzeczywista konkurencja nie istnieje.