Polskie drogi - 125. miejsce na świecie

"Nasz Dziennik" / PAP / drr

Pod względem jakości dróg Polska zajmuje 125. miejsce na 132 oceniane kraje - wynika z najnowszego raportu Światowego Forum Ekonomicznego, który przytacza "Nasz Dziennik".

Wszystkie kraje były oceniane w czterech aspektach: dostępność rynku, administracja handlem wewnętrznym i zewnętrznym, środowisko biznesowe oraz transport i infrastruktura.

Najgorzej wypadliśmy w ocenie jakości dróg. W skali o 1 do 7 (gdzie 7 to ocena najwyższa), udało nam się zgromadzić 2,3 pkt., co jest 125 wynikiem na świecie. Gorzej pod tym względem jest jedynie w Bośni i Hercegowinie, Haiti, Mołdawii i Mongolii. Pod względem dostępności i przepustowości naszych portów lotniczych jesteśmy na 101. miejscu na świecie, infrastruktury portów - na 99., a infrastruktury kolejowej - na 75. miejscu.

Ogółem pod względem dostępności i jakości polskiej infrastruktury transportowej raport klasyfikuje nasz kraj na 82. miejscu - czytamy w "Naszym Dzienniku".

DEON.PL POLECA


Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Polskie drogi - 125. miejsce na świecie
Komentarze (6)
T
tak
31 maja 2012, 00:11
Dla wyznawców PO to drobnostka. Przykryje sie tę informację jakimś zdaniem wyrwanym z kontekstu wypowiedzianym przez Kaczyńksiego 20 lat temu.
G
Groszek
30 maja 2012, 16:29
To nawet Jamajka nas wyprzedziła ???
WC
Wojciech Chajec
30 maja 2012, 13:21
Ale za to, jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy znak "teren zabudowany" w formie piktogramu, skutkiem czego dwukrotnie wzrosła liczba tablic. Przecież nazwa miejscowości na białym tle wciąż pełni taką funkcję w większości krajów Europy. Poza tym wprowadzono wiele pułapek dla niesfornych (albo tylko nieuważnych) kierowców, jak studzienki kanalizacyjne wcięte w chodniki (trafienie kołem w taką studienkę grozi utrarą opony). Cóż, polscy drogowcy potrafią ... robić na złość!
30 maja 2012, 09:08
cd.. Wynika stąd, że w ocenie WEP jest w rzeczywistości jednocześnie poniekąd i jakby lepiej, i znacznie, ale to znacznie gorzej. WEF, oczywiście :) Skrzywienie zawodowe.
30 maja 2012, 09:06
cd.. Wynika stąd, że w ocenie WEP jest w rzeczywistości jednocześnie poniekąd i jakby lepiej, i znacznie, ale to znacznie gorzej.
30 maja 2012, 09:05
Te dane odpowiadają mniej więcej prawdzie, chociaż są nieścisłe w zestawieniu z publikacją WEP (Światowego Forum Ekonomicznego), dostępną pod adresem http://www3.weforum.org/docs/WEF_GCR_CountryProfilHighlights_2011-12.pdf "After having moved up by six positions last year, Poland drops back two places to 41st. The country displays a fairly even performance across all 12 pillars of competitiveness. Notable strengths include its large market size (20th) and high educational standards, in particular its high enrollment rates (17th). The financial sector is well developed (34th) and Poland’s increased trustworthiness (16th) has contributed to its very good performance in this domain. Indeed, banks are assessed as more sound than they were only two years ago, although additional strengthening will be necessary given the country’s still mediocre 60th rank on this indicator. Further enhancing competitiveness will require a significant upgrading of transport infrastructure, which trails international standards by a considerable margin (111th). While some progress has been made in this area since last year, it is not sufficient to increase its ranking. The quality of roads in Poland continues to be assessed particularly poorly (134th). And although the improvements to some aspects of the institutional fr<x>amework, such as the transparency of government policymaking and physical security, are notable, the business sector remains very concerned about the burden of government regulation (124th). As Poland transitions to the innovation-driven stage of development, it will have to focus more strongly on developing capacities in innovation and business sophistication. Stronger clusters, more R&D orientation of companies, and intensified collaboration between universities and the private sector would help the country to move toward a more future-oriented development path."