Andrzej Duda o wieku emerytalnym, lasach państwowych i NATO

(fot. European Parliament / (CC BY-NC-ND 2.0) / flickr.com)
PAP/ slo

Powołanie eksperckiej Narodowej Rady Rozwoju, przywrócenie poprzedniego wieku emerytalnego i utworzenie w Polsce baz NATO zapowiedział we wtorek w Płocku (Mazowieckie) kandydat PiS na prezydenta RP Andrzej Duda.

Duda zapewnił również, iż jako prezydent RP nie dopuści do prywatyzacji Lasów Państwowych. Prezydentowi Bronisławowi Komorowskiemu zarzucił m.in. wspieranie rządu PO-PSL poprzez podpisywanie kolejnych ustaw, które wprowadziły - jak ocenił - niekorzystne dla Polaków rozwiązania, jak np. podniesienie podatków, podniesienie wieku emerytalnego czy transfer środków z OFE.

Powołując się na słowa Komorowskiego, że "prezydent nie jest o tego, by wkładać rządowi kij w szprychy", Duda mówił: - Prezydent jest od tego, żeby rządowi wkładać kij w szprychy wtedy, kiedy ten rząd chce zaszkodzić polskiemu społeczeństwu. Według niego, prezydent Komorowski "po prostu zapomniał, że nie jest prezydentem Platformy Obywatelskiej i jej rządu, tylko jest prezydentem narodu polskiego i Rzeczpospolitej Polskiej".

DEON.PL POLECA

- Deklaruję, że jeżeli zostanę wybrany na urząd prezydenta RP przez moich rodaków, powołam Narodową Radę Rozwoju, która będzie składała się z ekspertów, specjalistów różnych dziedzin, które w Polsce wymagają naprawy: gospodarka, służba zdrowia, edukacja - oświadczył Duda podczas spotkania z mieszkańcami Płocka.

Przekonywał, że "przywrócenie Polski na drogę rozwoju to dzisiaj dziejowe wymaganie" i jednocześnie zadanie właśnie dla prezydenta, który wraz ze środowiskami eksperckimi powinien pracować nad strategiami rozwojowymi, będących podstawą dla konkretnych projektów ustaw.

- Zrobię wszystko, co w mojej mocy, żeby wiek emerytalny został obniżony, aby był przywrócony poprzedni. Nie dopuszczę do prywatyzacji polskich lasów - zapewnił Duda. Mówił, iż w obecnej sytuacji kraju nie wolno "dopuścić do tego, żeby choćby jedno polskie przedsiębiorstwo zostało zniszczone".

Odnosząc się do kwestii bezpieczeństwa Polski, Duda opowiedział się za budowaniem silnej, dobrze wyposażonej armii obronnej oraz wspieraniem i odbudową rodzimego przemysłu zbrojeniowego, także przy wykorzystaniu importowanych z zagranicy technologii. Przekonywał, że Polska potrzebuje "materialnych gwarancji bezpieczeństwa", o które władze kraju powinny aktywnie zabiegać w rozmowach z partnerami z NATO.

- Dlatego trzeba jeździć, trzeba negocjować, zabiegać o to, aby tutaj w Polsce była tak zwana twarda infrastruktura NATO, zwana infrastrukturą krytyczną, czyli krótko mówiąc - broń. Aby tutaj stacjonowały jednostki wojskowe NATO. Ja najbardziej bym widział bazy polsko-amerykańskie - podkreślił Duda. Argumentował, że takie rozwiązania stanowiłyby faktyczne gwarancje bezpieczeństwa Polski, która wraz z innymi krajami Europy Środkowej jest wschodnią granicą NATO.

- Trzeba dzisiaj bardzo zabiegać, żeby najbliższy szczyt NATO w 2016 r., który będzie w Warszawie, to wszystko dla nas i dla innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej zatwierdził. Żeby takie rzeczy realizować, potrzebna jest odważna, rozważna i aktywna polityka. Tu trzeba twardo stawać na arenie międzynarodowej - dodał Duda. Mówił, iż Polska potrzebuje suwerennej polityki zagranicznej, realizującej faktyczne interesy kraju.

W spotkaniu Dudy z mieszkańcami Płocka, które odbyło się w tamtejszym Teatrze Dramatycznym, wzięło udział ok. 700 osób.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Andrzej Duda o wieku emerytalnym, lasach państwowych i NATO
Komentarze (127)
J
jpg
18 kwietnia 2015, 15:29
To jest prawdziwa alternatywa dla mizerii Bronisława Komorowskiego. Młody, wykształcony, ze stopniem naukowym. Mam nadzieję, że dokona czegoś wielkiego. 10 maja głosuję na Dudę!
G
gng
17 kwietnia 2015, 16:04
1.Popieram jak mogę wolność wyborun wieku emerytalnego! Przykładowy kapitał 360.000 zł nigdy suię nie wyczerpie!!! 2.Trzdzieści lat samozatrudnienia tj 360 miesięcy x 1.000 zł = kapitał. Emerytura z odsetek np.5%  = 18.000 zł rocznie. 3. A w normalnych warunkach przez 30 lat kapitału powinno przybyć dwa albo trzy razy: rok            kapitał        kapitał                               + odsetki 1               12000        12600 2               24600        25830 3               37830        39722 4               51722        54308 5                66308       69623 6               82623        85704 7               97704       102319 8              114589      120319 9              132319      138935 10             150935     158481 11            170481      179006 12            191006      200556 13            212556      223184 14            235184      246943 15            258943      271890 16            283890      298084 17            310084      325589 18            337589      354468 19            366468      384791 20            396791      416631 21            428631      450063 22            462063      485166 23            497166      522024 24            534024      560725 25            572725      601361 26            631361      644030 27            656030      688831 28            700831      735873 29            747873      785266 30            797266      837129 a w takim przykładzie emerytura rocznie 41.856 zł/3488m-c
.
.
17 kwietnia 2015, 19:40
Przede wszystkim mylisz pojęcia, wątpie czy aby na pewno płacisz te składki, bo gdyby tak było to byś wiedział że składka emerytalna w 2015 roku wynosi 463zł, a nie 1000. Pozostałe składki z tej kwoty to składka zdrowtna, rentowa i wypakowa. Po drugie w poprzednich latach wyokość tych składek była zupełnie inna. Więc twoje wyliczenie jest generalnie bez sensu. Tak w ogóle to nalepiej byłoby zlikwidować obowiązkowe ubezpieczenie a na starość utrzymywałby by nas własne dzieci. Przynajmniej nie trzeba by było się martwić o przyrost naturalny i jakość wychowania.
G
gng
17 kwietnia 2015, 20:51
Ok! Zrób sobie wyliczenie dla 463zł na 35 albo 40 lat.
AT
Andrzej Tracz
17 kwietnia 2015, 22:40
Kolego, obawiam się, że nic nie rozumiesz. W Polsce jak i chyba we wszystkich europejskich krajach system emerytalny oparty jest na umowie międzypokoleniowej. Czyli Twoje składki idą na emerytury pokolenia Twoich rodziców a Twoja emerytura będzie wypłacana ze składek pokolenia Twoich dzieci. To ile placisz na składki jest drugorzędne, właściwe pytanie brzmi czy przyszłe pokolenia będą w stanie "naskładać" na Ciebie i Twoich rówieśników. Ponieważ rośnie długość życia a maleje przyrost naturalny, podnoszenie wieku emerytalnego jest niezbędne. A mówienie, że można obniżyć wiek emerytalny bez mówienia skąd za 20 lat weżmie się piniądze na emerytury to czysta demagogia. Ale cóź, najważniejsze wygrać wybory, a po nas choćby potop. 
.
.
17 kwietnia 2015, 22:48
reforma systemu emerytalnego była w 1997 roku, więc skąd te 35-40lat ? Ale to pewnie bez znaczenia skoro nie zauważasz róznicy miedzy kwotą 463 zł a 1000zł. Problem w tym że takie narzekanie i pokrzykiwanie do nikąd nie prowadzi. Trzeba mieć też trochę zielonego pojęcie o tym o czym się mówi. Inaczej dość łatwo można dać się omamić nieuczciwym politykom.
MP
Mój punkt widzenia...
20 kwietnia 2015, 13:45
1/...zależy od miejsca siedzenia. Jestem starym człowiekiem, przepracowałem nieregularnie ze 34 lata a nie mam uprawnień do emerytury. Żyję z resztek. Po ludzku szans na doczekanie nowego wydłużonego terminu nie widać. Rządy,które uzurpują sobie "prawo" do decydowania czy, kto, kiedy i jaką dostanie emeryturę są moimi osobistymi wrogami. Patrzę na wszystkie jak na jakieś współczesne gestapo w białych rękawiczkach - nie muszą wywozić do gazu. Wystarczy im paragraf w przepisach emerytalnych. Na tych, którzy ich w tym popierają zezuje z jednakową sympatią. 2/Argument o "reformie z 1997r" jest niestety na poziomie hungbejwina. U nas w Polsce dzięki rządowi Moraczewskiego powszechne ubezpieczenia pracownicze wprowadzono tuż po odzyskaniu niepodległości.  I wszelkie zabiegi o zalegalizowanie kilkakrotnego zaboru funduszy emerytalnych są zwyczajną eksterminacją. 3/Dzięki tej dyskusji przypominam sobie różne ciekawe rzeczy z dawnych czasów. Najbardziej ucieszyło mnie - z pozoru niezwiązane - wspomnienie starodawnej nauki o tym: żeby wypowiedź bliźniego, której nie rozumiem  n a j p i e r w   starać się ocalić! żeby  szukać w takiej wypowiedzi tego co właściwe, słuszne, tego co dobre. Z takim nastawieniem sam skorzystam i bliźni też ma szansę. A świat będzie odrobinę lepszy o kilka okruszków, o tych kilka słów jakie wymieniamy. Zaczynając od zaprzeczeń, zarzutów i odrzucania pozbawiam się tej szansy. Tak więc dziękuję za wszystkie dobre słowa, intencje i inspiracje - niech Pan Bóg szczodrze odpłaca. A niedobrych niech miłosiernie nie wspomina. gng p.s. o przykładzie rachunkowym napiszę jeszcze coś w wolnej chwili.
G
gng
21 kwietnia 2015, 17:36
1/Solidarność międzypokoleniowa najlepsza będzie wtedy gdy dziadek po 40 latach pobierania z odsetek  -  emerytury  na poziomie 3488 zł miesięcznie, pozostawi spadkobiercy nienaruszony kapitał! 2/A jak ktoś woli, żeby rządy decydowały czy i kiedy człowiek ma prawo do emerytury to naprawde wszystko jedno 65 czy 67. Szaber nieobliczalny kamuflowany  szumem ideologicznym.
I
instrukcja
17 kwietnia 2015, 16:02
OBOWIĄZUJĄCA  OBECNIE  NARRACJA  DZIECI  RESORTU  BEZPIECZEŃSTWA Prosimy w różnych wariantach rozwijać poniższe tematy forach internetowych: 1. Ogólnie polityka jest rzeczą brudną, a wszyscy politycy są cynicznymi kłamcami dbającymi tylko o własny interes, dlatego nie ma żadnego znaczenia kto wybory wygra 2. Największym zagrożeniem jest PiS, dlatego należy; - wskazywać tą partię jako wyłączną przyczynę jakości życia politycznego, gospodarczego i społecznego (nieustanna wojna polsko-polska, sugerować, że gdyby nie ta partia, to wszystko układało by się pomyślnie), - wskazywać na moralnie naganne korzystanie przez tą partię z finansów publicznych i to tylko ze względu na diety poselskie i bezproduktywne trwanie w sejmie - należy sugerować, że PiS i PO to spiskowy układ którego celem jest osłabienie (zniszczenie) Polski, dlatego już lepiej głosować na PO (władza, korzyści) albo nie warto w ogóle iść na wybory, bo to i tak nic nie zmieni - wskazywać na wyłącznie osobistą i ambicyjną motywację działań tych polityków (niskie pobudki) - należy wzmacniać wszystkie inne partie, szczególnie te odwołujące się do zbliżonych wartości - kandydat na prezydenta z PiS i tak nie ma żadnych szans na wygraną bo wywodzi się z PiSu (w miarę możliwości kontrastować kandydaturę z macierzystą partią; wiek, dynamika, brak historycznych obciążeń) POWYŻSZE  UWIARYGODNI  NASZ  SUKCES  WYBORCZY  I  DALSZE TRWANIE  NASZEJ  WŁADZY 
G
geb
17 kwietnia 2015, 23:53
czuły punkt 10/10
C
calypso
18 kwietnia 2015, 02:15
No i co z tego co nam kurdupel zrobi. jest demokracja
G
gng
17 kwietnia 2015, 15:39
1.Popis to skuteczna koncepcja - zneutralizowała lewacką wierchuszkę. Niestety nie zdołali/nie chcieli? uchronić się przed  m a s a m i  aparatczyków zawodowych co z równą skutecznością opanowują kolejne partie i koalicje pookrągłostołowych reżimów, pozbawiając obywateli jakiejkolwiek reprezentacji. 2.Koszty i straty są  niewyobrażalne!
K
klio
17 kwietnia 2015, 13:16
Jest czymś absurdalnym i niegodnym zrównywanie PO z PiS zarówno na poziomie wartości jakie reprezentują, wizji i roli Polski jakie z wartości tych wynikają jak też w możliwości realizacji projektów i programów społeczno-gospodarczych. Obecnie po 25 latach ustanowionego układu grubej kreski zarządców PRL z opozycją o twarzach Michnika, Kuronia albo Mazowieckiego - sprawdza się ewangeliczne powiedzenie: "po owocach ich poznacie". Cóż to miał by być za układ POPIS powstały w umyśle chyba jakiegoś idioty, w którym PO ma pełną władzę, pełną kontrolę ekonomii, gospodarki, finansów, kultury, rozdziela pieniądzez naszych podatków,i ma  pełną ochronę mainstreamowych mediów i z tym związanych profitów, niezliczonych przekrętów, afer i korupcji - z PiS w roli nieustającego chłopca do kopania, pogardy i wykluczania ekonomiczno-społecznego. Jakiej to kasy dorobili się obecni politycy PiS prócz komfortu wszechobecnej i codziennej dawki nienawiści zarządzających Polską i mediów ? A jakiej "dorabiają" się ci którzy uzurpują sobie wyłączną i niezmienną władzę w Polsce ? Kasę rozdaje w Polsce od 25 lat swoim wyznawcom tylko POlszewia w różnych wariantach. Obłudne twierdzenie o współodpowiedzialności PiS za obecny stan Polski jest obrzydliwym kłamstwem nie godnym człowieka o minimalnej uczciwości. Cóż dopiero mówić o deklarującym się oficjalnie katoliku. To tak jak by mówić o współodpowiedzialności Polaków z Niemcami za stan Polski po wojnie. Więcej należy się szacunku otwartym wrogom Polski i Kościoła z Palikotem i Urbanem włącznie !
KC
klio cd
17 kwietnia 2015, 13:23
Jeśli ktoś ulegając rządowo-medialnej propagandzie twierdzi, że obecnie Polska po ośmiu latach rządów PO-PSL nie znajduje się w zagrożeniu gospodarczym, ekonomicznym i społecznym, to proszę zapoznać się z przykładowymi faktami: [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02063-Kapitalizm-po-polsku.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02154-80-proc-Polakow-zyje-od-pierwszego-do-pierwszego.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02150-Dlaczego-rzad-PO-skazuje-nas-na-bycie-krajem-3-swiata.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02086-Samobojstwa-siodma-przyczyna-zgonow-w-Polsce.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02138-Kwota-wolna-w-Kambodzy-3-krotnie-wyzsza-niz-w-Polsce.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02159-Czy-Komorowski-chcial-sprzedac-polskie-lasy.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02167-Polska-podatkowym-ewenementem-na-skale-swiatowa.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02127-Polska-kupuje-od-Rosjan-najdrozszy-gaz-w-Europie.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul4/01802-Okolo-12-mln-Polakow-nie-posiada-zadnych-oszczednosci.htm[/url] [url]http://niewygodne.info.pl/artykul4/01632-Likwidacja-polskiego-panstwa-trwa.htm[/url]
17 kwietnia 2015, 13:37
I to jak piszesz, to ze potrzebujesz do swego życia jakiegoś przeciwnika, to wszsytko jest sukcesem polityki POPISu. Bo o to chodzi, abyś Ty z Tobie podobnym zwolennikiem z PO prowadził taką pyskówkę. Abyście sie wzajamnie obrzucali błotem. Bo wtedy wyłącza sie myślenie, pozostaja emocje i emocjonalne wybory. Ty wybierzerz PIS, Twój przeciwnik PO i POPIS będzie dalej trwał w najlepsze.
G
geb
17 kwietnia 2015, 23:54
bardzo czuły punkt 10/10 !
L
leszek
17 kwietnia 2015, 12:36
Andrzej Duda jest bardzo dobrym kandydatem, w tych wyborach jest bez szans, ale w następnych może wygrać. Pojawił się w końcu kandydat opozycji mający realne szane na wygraną, który zamiast mamić i zwodzić ludzi demaskowaniem wyimaginowanych fałszerstw, spisków, wybuchów, trotylu mówi o rzeczywistych problemach. Oczywiście, z tym czy innym można polemizować czy się nie zgadzać, ale to zupełnie inna sprawa. Może już czas najwyższy, aby te stare dziadki wyrosłe jeszcze w PRLu i zarażone tą spiskowo-konspiracyjną mentalnością poszły na zasłużoną emeryturę, a do władzy żeby dopuszczono nowe pokolenie polityków , którzy żyją w świecie rzeczywistych, współczesnych problemów, a nie w świecie urojeń. 
L
leszek
17 kwietnia 2015, 12:48
[url]http://wpolityce.pl/polityka/241126-pis-sklada-doniesienie-do-prokuratora-generalnego-ws-falszerstw-przy-nowych-stenogramach-kaczynski-to-pietrowe-naduzycie[/url] --------- Najważniejszym problemem Polski jest bezpieczeństwo związane z agresją Rosji na Ukrainę, a szef opozycji zamiast zadawać pytania ludziom sprawującym władzę, czy prowadzą prawidłową politykę w obliczu tego zagrożenia mami opinię publiczną urojonymi fałszerstwami. Od kogo biorą pieniądze Kaczyński i Macierewicz za tę robotę ?
KH
koło historii
17 kwietnia 2015, 14:13
1945 - Stalin do Polaków przed pierwszymi wyborami Pojawił się kandydat mający realne szanse na wygraną, który zamiast mamić i zwodzić ludzi demaskowaniem wyimaginowanych fałszerstw, spisków, wybuchów, trotylu mówi o rzeczywistych problemach. Oczywiście, z tym czy innym można polemizować czy się nie zgadzać, ale to zupełnie inna sprawa. Już czas najwyższy, aby te stare dziadki wyrosłe jeszcze za sanacji i zarażone tą spiskowo-konspiracyjną mentalnością poszły na zasłużoną emeryturę, a do władzy żeby dopuszczono nowe pokolenie polityków, którzy żyją w świecie rzeczywistych, współczesnych problemów, a nie w świecie urojeń.  Po wyborach: Nie skorzystali z historycznej szansy. Najważniejszym problemem Polski jest bezpieczeństwo związane z agresją imperializmu zachodniego, a zaplute karły reakcji zamiast zadawać pytania ludziom sprawującym władzę, czy prowadzą prawidłową politykę w obliczu tego zagrożenia mamią opinię publiczną urojonymi fałszerstwami. Od kogo biorą pieniądze Kaczyński i Macierewicz za tę robotę ? TOWARZYSZE - CZAS Z TYM SKOŃCZYĆ DEFINITYWNIE I OSTATECZNIE !
.
.
17 kwietnia 2015, 10:28
Bardzo słusznie. Zwykli ludzie dają się wciągnąć w te wojenki, mamić czczymi obietnicami, zamiast walczyć o własne interesy.
17 kwietnia 2015, 07:36
Politycy wielu wmówili koniecznosć wojny Polsko-Polskiej. I to wmówili skutecznie. I wielu, takze tutaj, daje sie wrobic w ten wojenny pomysl na rządzenie. Jedni wybiora PO i dorżną PISowców, drudzy wybiora PIS i dorżną POwcow. Krzyki, obelgi, wyzwiska to te wojejje topory. Ale po co to?, Aby Ci, ktorych wybierzemy mogli spokojnie sobie życ na nasz koszt i to dzieki naszej wojence? Czas na zmiany i odrzucenie tej retoryki wojennej, rodem z głębokiej komuny. Czas na młodych ludzi, niezwiazanych przymierzem styropianów czy ukladem POPISu. Już czas na ludzi, którzy Polaków łączą, a nie dzielą. Ale zapewne i tak większosć wybierze, jak im ich ukochana partia powie. Jedni PO, drudzy PIS i za 4/5 lat znów wrócimy do tej samej sztucznie nadmuchiwanej "wojenki" POPISu.
E
Egri
17 kwietnia 2015, 08:19
Panie kolego! Wiekszość tzw. młodych, na których to niby czas, nie dąrzy do żadnych zmian, a szczytem ich marzeń jest dostanie się do istniejącego układu i usadowienie się w nim na bezpiecznym i zasobnym miejscu. Ich bunt już dawno został skanalizowany i sprytnie osaczony łańcuchami komercji. Niestety nieboraki ciągle myślą, że walka z systemem to kilka tatuaży, koszulka z pentagramem, pielgrzymka na Woodstock i cotygodniowa "msza" u Wojewódzkiego. Aha obowiązkowy jest także "zbuntowany" profil na fejsie. "Czas na młodych" - dobre sobie. Pogardzani przez gawiedź słuchacze RM wiecej mają w sobie buntu i niezgody na otaczający system niż obecna młodzież.
E
Egri
17 kwietnia 2015, 08:25
Sorry za orta. Tak jakoś...
17 kwietnia 2015, 09:42
Większosć młodych osób majacych chęć bycia politykami racjonalnie wybiera scieżke kariery u boku "styropianowców" I nie o jakimś buncie pisze, bo to znów to jakies brednie są. Pisze o młodych ludziach majacych talent do bycia politykami. Chcą, potrafia, mają wykształcenie. I przegrywają, bo uklad wojenny POPISu ma zbyt dużo zaślepionych wyznawców. Co widać takze i tutaj, choc podobno to portal katolicki, to w tym temacie wielu wyznaje wiarę w słowo głoszone przez guru polityki z PO lu PIS. Ślepo powtarza, to co politycy wskazali.
17 kwietnia 2015, 07:14
"Materialne gwarancje bezpieczeństwa", a więc rozwój silnie dobrze wyposażonej armii służy wspieraniu przemysłu zbrojeniowego, na które wydaje się horendalne pieniąde, stwarzają jedynie iluzję bezpieczeństwa narodu. Tak naprawdę są obroną własnych interesów polityków a nie służbą w imię dobra wspólnego.
.
.
17 kwietnia 2015, 10:26
Górnolotnie powiedziane, tylko mało konkretnie. Nasze dziejowe doświedczenie wskazuje że brak dobrej własnej armii sprawił że musielismy ulec cudzej.
M
Milosc
17 kwietnia 2015, 12:19
Proszę zauważyć, że od wieków działają te same schematy myślowe i działania zbrojne nazwane górnolotnie celem obrony narodu, są działaniami, które nie bronią interesów ludzi, którzy ten naród tworzą. Są działaniami wynikającymi ze strachu, że inne państwa zagarną to, co te posiadają. Proszę spojrzeć jak niebotyczne kwoty (setki miliardów dolarów!) wydaje się na zbrojenia i zastanowić się kto i dlaczego stanowi czołówkę najbardziej uzbrojonych państw świata. Proszę porównać teraz te wydatki z wydatkami na inne cele - te społeczne. Wówczas zdajemy sobie sprawę, że zaprzestanie zbrojeń i rozbudowa gospodarki zaspokoiłyby potrzeby zwykłych obywateli świata. Jeśli my nie zmienimy schematów myślowych, będziemy żyć w świecie, w jakim żyjemy i takim też uraczymy następne pokolenia. Jeżeli ma się coś zmienić w świecie, w którym żyjemy, to musi się zmienić globalnie świadomość ludzi, którzy w tym świecie żyją. Dobra świata można podzielić tak, aby nikomu niczego nie brakowało. Również można zmienić system rozstrzygania sporów na ten bez użycia broni. Kto inny może do tego się przyczynić jeśli nie my ludzie żyjący tu wspólnie na jednej planecie? Zaobserwowaliśmy już powtarzalność schematów, czy jednak wybierzemy nadal się na nie zgadzać, to już zależy od nas.
M
migi
17 kwietnia 2015, 22:02
no tak
B
bezcenne
16 kwietnia 2015, 18:07
Dobra wiadomość dla Polski - tow. WSI Komorowski skutecznie wywalony z Lublina !!! [url]http://www.youtube.com/watch?v=BeC2Vc6Gz5I[/url]
WS
wraca stare
16 kwietnia 2015, 19:15
Senior Anioł Komorowski przemawia na Alternatywy 4  [url]http://www.youtube.com/watch?v=VfzaEBYsyPw[/url]
K
kos
16 kwietnia 2015, 20:09
Wciska się na siłę, a Polacy go nie chcą. Macha tymi łapami jak lenin podczas wieców. Zaraz będzie 'sondaż', że ma POparcie 60% Polaków 
PA
przebił Anioła z Alternatywy !
16 kwietnia 2015, 21:32
Bronisław Komorowski swoje wystąpienie zaadresował głównie do hodowców drobiu "My proponujemy, to co Polsce służy, anie szkodzi, szkodzi wrzask, szkodzi specjalista kur, szkodzi ten, który chce aby wszystko wetować, co chodzi, fruwa i się rusza ! (...) My chcemy Polski nowoczesnej, my chcemy specjalisty od kur. (...) Czas specjalistów tylko od kur i od wrzasku minął" Te wiekopomne, złote myśli Naszego Wodza przejdą na zawsze do światowej historii geniuszu ! 
J
j.w.
17 kwietnia 2015, 00:02
Mam nadzieję, że nawet cynikom zwanym lemingami chcącym tylko zachować ciepłą wodę w kranie brunek dał do wiwatu. Złodzieje i tak pójdą do końca w zaparte.
W
WDR
17 kwietnia 2015, 01:39
A co chodzi z tym "specjalistą od kur"?
A
aa
17 kwietnia 2015, 01:58
To z przemówienia Bronka. Link powyżej 
W
WDR
17 kwietnia 2015, 02:02
Wiem, ale o co mu chodziło?
I
ivsio
17 kwietnia 2015, 02:47
Bronek się zagotował, bo nie wszyscy go kochają z wezwaniem aby poszedł macać kury
W
WDR
17 kwietnia 2015, 05:11
Obejrzałem. Kiedyś Komorowski i Tusk wysłali swojego kolegę, posła PO, aby zakłócał spotkanie z Kaczyńskim. I jeśli dobrze pamiętam był to Lublin. Dziś historia powtarza się jako farsa i mamy "specjalistę od kur".
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 07:05
Ukraińcy go chcą i opcja niemiecka
K
klio
16 kwietnia 2015, 17:33
@ TomaszuL Uciekasz tutaj na sam początek z niewygodnej dla Ciebie dyskusji poniżej, aby dalej siać defetyzm i zwątpienie w możliwość uratowania Polski z matni obecnego układu władzy. I dalej siejesz kłamstwo, że PO i PiS są tym samym, czym próbujesz zniechęcać do brania udziału w wyborach i co zagwarantuje obecnym zarządcom Polski niezakłócone ich trwanie do zupełnej likwidacji naszej Ojczyzny. Bardzo to jest chrześcijańskie i katolickie. 
17 kwietnia 2015, 06:33
POPISowi dokładnei o to chodzi. Abyś Ty atakowal mnie, a ja Ciebie. Abyśmy wzjamnie obrzucali sie inwktywami i całymi dniami szukali pomysłu, jak dokopać sobie nawzjame. W imię jakiegos słowa jakiegoś nędznego polityka, który bazując na emocjach chce sobie dobrzę żyć z naszych pieniedzy. Z niczego nie uciekam, twierdze jedynie iz ta dyskusja (emocjonalna) nie ma sensu. Bo to jest realizacja szatańskiego pomysłu POPISU i nic więcej.
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:55
Na czym polega zupełna likwidacja naszej ojczyzny?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:57
Tomaszu. Tomaszu. Dlaczego zniechęcasz do wyborów? klijo tak mówi, co nie?
16 kwietnia 2015, 16:18
Jak sobie czytam to wzajemne okłądanie sie zwlenników POPISu, to napawa mnei wielki smutek nad zaslepieniem ludzi. Bo skoro nie popieram jednej z opcji, znaczy popieram tę drugą. I zwolennicy POPIsu nei są w stanie mantalnei pojąć, iż nie popieram ani jednych, ani drugich i nie interesuje mnie plebiscyt, który kandydat POPISu jest lepszy. Odpowiedź jest oczywista dla mnie - żaden. Ale dopóki trwa ten plebiscyt w łonie POPISu, nikt inny nie dojdzie do wladzy. I oto chodzi POPISowi.
W
WDR
17 kwietnia 2015, 01:38
Nie ma POPiSu. Jest dwójka monopolistów, która przejęła rynek polityczny a zwie się koalicja POPSL. Reszta partii nie ma realnej władzy od wielu lat, choć ich znaczenie jest różne ze względu na wielkość poparcia.
K
Krsztof27
16 kwietnia 2015, 16:17
Dobrze, że Andzrej Duda ma wyrazisty program, licze na to że za 5 lat bedziemy go rozliczac z niego jako Prezydenta! Bo teraz jest idealnym kandydatem!
FS
Filip S
16 kwietnia 2015, 14:05
Komorowski mówił, żeby nie rozliczać go z ustaw przysłanych przez rząd PO-PSL - jest to jego wielka kompromitacja, bo nie jest ubezwłasnowolniony i powinien stać na straży interesów obywateli, którzy go wybrali w tym właśnie celu. A. Duda trafnie podsumował tę postawę stwierdzeniem „nie nazwę go notariuszem, bo to obraża notariuszy. Oni zastanawiają się, co podpisują.” Natomiast kandydat PO nie pochwalił się szkodliwymi ustawami które podpisał - np. podniesienie wieku emerytalnego do 67 lat, dopuszczenie GMO, zabór gigantycznych pieniędzy z OFE czy wprowadzenie przymusowej nauki w szkole dla 6-latków i to wbrew właśnie wielu powszechnym protestom Polaków. Komorowski chwalił się inicjatywami pomagającymi rodzinom w tym ulgom podatkowym. Tymczasem te rozwiązania są mało istotne, bo znacznie więcej pieniędzy państwo odebrało im poprzez podwyżki podatków - Komorowski podpisał wszystkie 13 ustaw rządowych podnoszących 21 podatków w tym podatek VAT i składkę ZUS. Prezydent zapowiedział, że będzie teraz działał na rzecz osób młodych - od razu pojawia się pytanie, dlaczego zatem nie zrobił nic dla nich w czasie całej mijającej kadencji? Czy naprawdę był tak zajęty, że nie miał na to czasu? To jest kpina z obywateli. Kandydat PO wiele mówił o prowadzonym przez siebie dialogu z obywatelami - niestety z tymi, którzy protestowali przeciw działaniom władz nie spotykał się, wręcz ostentacyjnie ich unikał.
P
Polak
15 kwietnia 2015, 19:22
Beniaminku, nic nie POmoże Twój trud ciężki i rozpaczliwy nawet za cenę robienia z siebie inteligentnego inaczej. 
15 kwietnia 2015, 18:53
~~@pg Grzeczny, uładzony, typ prymusa. Taki wizerunek kandydata PiS na prezydenta wszyscy znamy. Niektórym to odpowiada, innym mniej, ale takim też zapamiętali go profesorowie z liceum, do którego uczęszczał w Krakowie. – Budyń waniliowy z soczkiem malinowym – tak wspomina Andrzeja Dudę jedna z emerytowanych nauczycielek.  Grzeczniutki aż do zemdlenia. Taki pieszczoszek naszej pani. Pamiętam, że podczas wyjazdów na obozy naukowe próbował nawiązywać bliższe kontakty z nauczycielami. Rówieśnicy bawili się we własnym towarzystwie, a on przychodził, dopytywał o różne rzeczy. Nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że mówił zawsze to, co ludzie chcieli od niego usłyszeć – dodaje.
P
pg
16 kwietnia 2015, 13:51
Nie będę cytować co mówią i piszą o obecnym prezydencie Komorowskim. Jak poszperasz to znajdziesz. Dużo tego i włos się jeży.
16 kwietnia 2015, 14:03
Nie widze nic dziwnego w obietnicach bez pokrycia. Po pierwsze politycy są bezkarni, więc ich przedwyborcze obietnice nie warte sa funta kłaków. Po drugie, nie obiecują nic ze sego, lecz z mitycznej kasy państwa. A ta wytrzyma każdą obietnicę. Po trzecie, Polacy nie umieją logicznei myśleć i liczyć na pozimie szkoły podstawowej. Stąd powiedzieć można wszystko, a jak ktoś coś zakwestionuje znaczy jest zwolennikiem przeciwnego obozu. Bo nasz kadydat zawsze madrze prawi (bzdury). Ważne - tu nie ma żadnego znaczenia, jaki jest szyld pod którym sie te bzdury prawi.
K
krakus
16 kwietnia 2015, 14:33
Fajna nauczycielka, nie ma co... Uczęszczałem do tego samego liceum, w latach 80-tych część nauczycieli uczących w dwójce należała do PZPR. Oczywiście byli i tacy, którzy mieli czyste ręce, ale nic dziwnego, że akurat tej anonimowej pani nauczycielce z renomowanej gazety "Fakt" przeszkadza Duda, związany z PiS. Brawo Beniamin, masz wspaniałych informatorów. Swoją drogą, dwójka nosiła dawniej wśród krakowskiej młodzieży nazwę "zakład karny numer dwa". Tam niemal nie było innych uczniów, niż spokojni i grzeczniutcy aż do zemdlenia. Żebyś dobrze zrozumiał, w podstawówce uchodziłem za totalnego mięczaka, a w dwójce - za łobuza.
16 kwietnia 2015, 14:37
To jest tak, jak za szybko sie coś opublikuje, ten mój wpis odnosi do poprzedniego wpisu Beniamina.
K
klio
16 kwietnia 2015, 15:19
Cyniczną normę ustanowioną przez PO i Komorowskiego dla osobistego koryta, bez żadnych zasad, wartości, jakiegokolwiek dobra wspólnego, normę opartą na niszczeniu Polski w każdym aspekcie i niszczeniu Polaków nieustannym zarządzaniem przez podział - niegodziwie zrównujesz z tymi, którzy temu się sprzeciwiają i występują !!! Obrzydliwe.
16 kwietnia 2015, 15:22
Cyniczne wykorzystywanie pieniedzy państwa do mówienia jak to źle jest w tym państwie uznajesz za cnotę?
K
klio
16 kwietnia 2015, 16:04
Brawo TomaszL, widzę że się rozkręcasz. No to trzeba wprowadzić już otwarcie bolszewickie prawo zabraniające istnienia opozycji ! Śmiało, co jeszcze tutaj nam napiszesz
16 kwietnia 2015, 16:14
Slepota poraża - skoro ktoś twierdzi iz jest źłe, to niech nie bierze za to kasy od tych, co podobno zdradzili o świcie. Hipokryzja zwolenników POPISu siega niestety zenitu.
K
klio
16 kwietnia 2015, 17:13
Przecież zarządcy Polską mają tylko kasę naszą. A skoro tak, to partie opozycyjne wybrane przez Polaków biorą to, co się tym partiom prawnie i moralnie należy. W przeciwnym razie nie byłoby partii opozycyjnych. Widać źle oceniłem Twoje walory intelektualne. Albo zaczynasz po wyczerpaniu wszystkich dostępnych w łże mediach argumentów rżnąć klasycznego leminga.
W
WDR
17 kwietnia 2015, 02:00
I oto mamy czasy, że bycie prymusem staje się obelgą. Ja miałem prawie co roku świadectwo z czerwonym paskiem (czasami tylko ocena z zachowania mi nie pozwalała). Chyba jestem jednym z największych parszywców na świecie.
17 kwietnia 2015, 06:34
I za nasze pieniadze urządzają nam "igrzyska". Abysmy mogli poobrzucać sie błotem.
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:59
Co to znaczy "rżnąć leminga"
15 kwietnia 2015, 18:48
"Niedawno dowiedzieliśmy się, co Andrzej Duda chciałby zmienić w Polsce, gdyby wygrał wybory prezydenckie. Jednak realizacja obietnic kandydata PiS kosztowałaby 250 mld złotych - wylicza "Rzeczpospolita". Autor zestawienia kosztów - Bartosz Marczuk - komentuje te liczby dla Onetu: "to zaskakujące, z jaką łatwością politycy obiecują wyborcom tak kosztowne rozwiązania".
P
pg
16 kwietnia 2015, 13:52
Czasem warto nie żałować pieniędzy, żeby zmienić rzeczywistość na lepszą.
W
WDR
17 kwietnia 2015, 01:52
Jedni obiecują, a inni nic nie obiecują tylko zabierają np. rząd PO przejął 153 mld zł naszych pieniędzy z OFE. I to już się stało.
G
gratulacje
15 kwietnia 2015, 18:04
Zatem TomaszL zdeklarowany katolik wybiera Bredzisława WSI Komorowskiego. To wielce zastanawiające, co się w sumieniu takiego człowieka dzieje
16 kwietnia 2015, 07:40
Po Twoim wpisie widać jedno - celowa polaryzacja społeczeństwa umożliwiajaca od lat utrzymanie całej hipokryzji POPIS trzyma sie dzielnie. Co gorsza wielu uważa niektórych polityków POPISIu za bóstwa, których nie wolno skrytykować. I to bez znaczenia z której cześci tego towarzystwa, czy to z PO, czy z PIS.
X
x
16 kwietnia 2015, 12:58
Jak widać szamocze się z kłamstwami. Bo jak tu nie polaryzować fałszu od prawdy. Jak nie oddzielać ziarna od plew. Jak pogodzić naukę Chrystusa z obłudą.
16 kwietnia 2015, 13:32
Obys sie nie zdziwił, jak zobaczysz prawdę. W układzie POPIS nie ma dobrych i złych. A polaryzacja jest celowym zabiegiem. Aby sie Polacy zajeli walka ze sobą. Stara sowiecka szkoła z powodzeniem od lat stosowana przez obecne władze POPISu.
K
klio
16 kwietnia 2015, 14:52
A wiedzę o tym czerpiesz z głównego ścieku medialnego ? Przede wszystkim odstaw GW, bo to jest antykatolicka i antypolska gazeta, a pozostałym tytułom rządowym nie wiele do tego miana brakuje. Jak można po tylu tragediach które się wydarzyły, pod ośmioletnimi rządami PO i pięcioletnimi Komorowskiego, w sferze gospodarczej, ekonomicznej, finansowej, międzynarodowej i społecznej - zrównywać w dobrej woli PiS z PO ?! To bardzo wygodne twierdzić, że jest to "stara sowiecka szkoła", szczególnie po katastrofie smoleńskiej, bo pozwala mamić sumienie taką ułudą czerpiąc pełnymi garściami korzyści z popierania kłamstwa.
16 kwietnia 2015, 15:18
Drogie dziecko Istnieje realny swiat, a nie jedynie kracja tandemu TVN/GW i TWTRWAM/RM. Istnieje realny świat, a nie tylko tak wielbiona przez POPIS katastrofa smoleńska A co rządów, to warto pamietać, iz rzad POPIS trwa nieprzerwanie od 2005 roku. A jakby dokładniej policzyc to de facto od 25 lat te same nazwiska są u władzy w Polsce. I tę jak to ujmujesz "katastrofę" zafundowali nam przez 25 lat wieczni parlamentarzyści z POPISu/SLD/PSLu i przystawek. Ale aby to zoabaczyć, trzeba umieć samodzielnei myśleć a nie dać sie ammic papką GW/TVN/TWTRWAM/RM/GP/TL ....
K
klio
16 kwietnia 2015, 15:31
I dlatego TomaszL głosuje akurat na PO i Komorowskiego ! Jakiż to komfort daje w okłamywaniu siebie i innych dla własnych korzyści. A nawet jak się jakiś dobry znajdzie, to go medialnie zrównamy, kolanem dopchniemy w szeregu, a jak się nie da, to zaszczujemy i społecznie wykluczymy. W ten obłudny, a prosty sposób POlszewia będzie rządzić do zupełnej likwidacji Polski i Polaków.
16 kwietnia 2015, 15:55
Jak zmienisz POlszewicę na POPISszewicę, i jak zamiast Tomasza wpiszesz siebie, to jesteś blisko prawdy.
K
klio
16 kwietnia 2015, 15:56
Wypraszam sobie "drogie dziecko", bo doświadczyłem dobrodziejstw nie tylko tych magdalenkowych, ale również jej ojców założycieli z PRL i ponoszę tego konsekwencje do dnia dzisiejszego w "wolnej" i "demokratycznej" Polsce. Realizmu nie będziesz mnie uczył, bo tego doświadczyłem na przesłuchaniach w czasie wojny z Polakami wypowiedzianej przez Jaruzelskiego. Reszta, to Twoje obłudne konfabulacje. Wiem co pisze, bo mam kilku znajomych z identycznym przekazem jak Twój, ale są na tyle uczciwi, że w rozmowie prywatnej wprost mówią dlaczego tak postępują - WYGODA ŻYCIA I KASA.
16 kwietnia 2015, 16:12
Drogie dziecko nie oznacza jedynie wieku, ale też mentalności dziecka. Tu wiec podtrzymuje moje zdanie. Idac dalej, jeżli myślisz, iż kogoś interesuej cos wiecej niż kasa, to srogo sie mylisz. Za pieknymi i gładkimi słowkami stoi tylko kasa, ich kasa. I niestety mylisz się, iż istnieje lepsza lub gorsza cześc POPISu. No i oczywiscie, iż ojcami załozycielami magdalenowej Polski byli czołowi politycy POPISu. Mam wymieniac nazwiska, tych, co tam byli przy tym okraglym stole?
K
klio
16 kwietnia 2015, 16:24
Nie, bo kasę rozdaje w Polsce od 25 lat swoim wyznawcom tylko POlszewia w różnych wariantach. Niezależnie od tego Twoja teraz odpowidz z zamianą wektorów zbliża nas do protestanckiej/heglowskiej/marksistowskiej dialektyki plusów i minusów zaprzeczających realizmowi istnienia dobra i zła, a więc także istnienia prawdy i kłamstwa. I wydaje się, że jesteśmy w domu. Pozostaje KASA ! 
K
klio
16 kwietnia 2015, 16:58
Zatem dalej brniesz drogi embrionku, abo lepiej błysku w oku listonosza. Jakiej to kasy dorobili się obecni politycy PiS prócz komfortu wszechobecnej i codziennej "miłości" zarządzających Polską i mediów ? A jakiej "dorabiają" się nieprzerwanie od 25 lat ci którzy uzurpują sobie wyłączną i niezmienną władzę w Polsce ? Lech Kaczyński jak zdecydowana większość Polaków ale już w opozycji do Macierewicza na samym początku widział w tym doraźną konieczność, ale nie mógł przewidzieć, że takich TomaszówL, tak szybko omota kasą powstały wtedy układ.
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:23
Na czym polega "zupełna likwidacja Polski i Polaków? Co to jest POLszewia?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:24
POLszewia istnieje już 25 lat?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:26
Czy są jakieś pro-katolickie i pro-polskie media w Polsce?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:28
A kiedy Polska będzie "wolna" i "demokratyczna"? Chociaż w przybliżeniu...
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:30
Politycy PIS nie mają żadnej kasy i komfortu?
17 kwietnia 2015, 06:38
Masz racje, POlszewica, a dokładnie PO_PIS_SLDszewica rozdaje od 25 lat w Polsce karty. A Ty dałeś sie wciagną w tą bezensowną walką, gdzi epolitycy wmaja CI, iż jedne jest dobry, a drugi zły. I w to wierzsysz na tyle mocno, iż skłóonny jesteś obrzucać kazdego "przeciwnika" inwektywami. Tylko dlatego, iż jakiś polityk Ci to powiedział. Że ten co wierzy w PO jest przeciwnikiem tego co wierzy w PIS. Skoro twierdzisz, iz jesteś dorosły, to zachowuj sie jak dorosły i nie daj sobą manipulować
N
Niemiec
17 kwietnia 2015, 19:37
Zara po zwycięstwie dudy...
15 kwietnia 2015, 17:39
Takie slogany poprosze na piśmie wraz ze zobowiazaniem, iż w razie niepowodzenia we wdrażaniu pomysłów przedwyborczych kończy sie karierę polityczną i nigdy wiecej nie wystartuje sie w zadnych wyborach, ani nigdy wiecej nie będzie sie pracowało z państwowych pieniezy. Ilość "genialnych" pomysłow kandydatów na ..... spadłąby do realnie liczby kilku. Bo obecnie jest to festiwal mrzonek.
15 kwietnia 2015, 16:48
Jeżeli prezydentem zostanie Pan Andrzej,,Budyń"Duda to przynajmniej koledzy Królika(podobnie jak wspólnik zięcia byłego szefa) będą mogli liczyć na ułaskawienie i myślę że oni na Budynia zagłosują.
P
pg
15 kwietnia 2015, 17:22
Brawo. To się nazywa rzeczowy komentarz. Co to za uczucie Ci przesłania rzeczywistość? I dla sprostowania - Budyń to od dawna prezydent Gdańska Adamowicz i na pewno ksywki nie odda.
L
leszek
15 kwietnia 2015, 16:42
Prezydent na pewno nie powinien wkładać rządowi ani parlamentowi kija w sprychy, bo w kraju organ ustawodawczy powinien być jeden. Prezydent może wetować, ale tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy został popełniony ewidentny błąd, a nie dlatego, że jacyś doradcy mu powiedzieli, żeby tego nie robił. Nie ma nic gorszego jak parlament, rząd i prezydent konkurujący ze sobą, kto kogo zawetuje do upadłego. Organy władzy powinny ze sobą współpracować, a nie okładać się kijami po głowach i przeciągać linę kto silniejszy , gdyż taki układ jest w interesie wszystkich. Właśnie takie przeciąganie liny było jedną z przyczyn, które doprowadziły do katastrofy we Smoleńsku.  Oczywiście, że prezydent inicjować strategiczne debaty na przyszłością kraju i jest źle, że aktualny prezydent tego nie robi. Ale mnożenie komitetów i doradców to nie jest droga, wystarczy te 300-400 osób co są teraz wykorzystywać bardziej umiejętnie.
W
waga
15 kwietnia 2015, 18:18
Dlatego aby z Polski coś jeszcze zostało po nierządach PO i Komorowskiego i wszyscy prócz swoich z Polski nie uciekli - wygrać teraz musi A. Duda, a w wyborach parlamentarnych PiS ! To ostatnia chwila dla Polski i Polaków. 
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:33
To trzeba się pofatygować do tych wyborów
M
maja
15 kwietnia 2015, 12:12
Zamiast wraku tupolewa mamy wrak państwa. Zamiast Prezydenta Polski mamy parodię prezydenta. Zamiast Rządu Polski "obywatelski" nierząd.
T
teed
15 kwietnia 2015, 10:47
Jeśli wybierzemy Bronka WSI Komorowskiego, to razem z PO sprzeda 1/4 Polski (taki jest obszar lasów w Polsce), aby wypłacić 65 mld dol żydowskim oszustom z przemysłu holokaust ! A resztę bez NATO w Polsce wezmą sobie ruski i niemiaszki z niewolniczą siłą roboczą Polaków gratis !
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:34
A skąd się wzięli ci żydowscy oszuści i czemu akurat 65 mld? Co to jest przemysł holocaust?
jazmig jazmig
15 kwietnia 2015, 10:17
W ogóle nie powinien istnieć wiek emerytalny w obecnym systemie. Skoro płacą składki i uzbierałem wystarczający kapitał, to ja powinienem decydować, czy pójść już na emeryturę. Np. mam 55 lat, przewidywana dłługość życia to 20 lat, czyli 240 miesięcy, mam uzbierany kapitał 360 tys. to mi daje emeryturę 1500 zł/mies. Skoro mnie taka emerytura zadowala, to mam prawo przejść na emeryturę.
K
klio
15 kwietnia 2015, 10:58
Ale pierniczysz człowieku. W obecnym systemie, to tylko UBeckie emerytury wystarczą, albo emerytury pierdzącym w stołek urzędnikom POlszewii ! Reszta ma zdychać POd mostem
PK
POlszewicki kapitalizm
15 kwietnia 2015, 11:27
W ciągu 5 lat Komorowski podpisał 13 ustaw wprowadzających 21 podwyżek podatków i Polacy w ciągu ostatnich 5 lat zapłacili fiskusowi o kilkadziesiąt miliardów złotych więcej! [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02199-Pasja-Komorowskiego-jest-podnoszenie-podatkow.htm[/url] Zgodnie z oficjalnymi danymi GUS aż 80 proc. pracujących Polaków zarabia mniej niż wynosi wysokość minimalnej (podkreślmy to - minimalnej!) pensji w takich krajach jak Francja, Holandia czy Irlandia. Przeciętny Niemiec zarabia blisko 4 razy więcej niż przeciętny Polak. Podobnie sytuacja się ma jeśli porównamy zarobki statystycznego Polaka ze statystycznym Szwedem, Belgiem, Finem czy Holendrem. To umacnia nasz wizerunek w Europie jako dostarczyciela taniej siły roboczej, swoistego Bangladeszu Starego Kontynentu. [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02137-Zarobki-w-PL-jak-na-Zachodzie--Tak,wg-poslanki-PO.htm[/url] Na pracę poświęcamy znacznie więcej czasu niż wynosi średnia unijna. Mimo to, zarabiamy kilkukrotnie mniej. Kapitalizm jaki zapanował nad Wisłą po 26 latach trwania III RP to patologia. [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02063-Kapitalizm-po-polsku.htm[/url] W biednej Kambodży kwota wolna od podatku jest blisko 3-krotnie wyższa niż w Polsce. Kilka tygodni temu władze Kambodży - jednego z najbiedniejszych państw na świecie - podniosły swoim obywatelom kwotę wolną od podatku do równowartości ok. 8600 zł. W Polsce kwota ta wynosi 3091 zł i od czasu kiedy do władzy dostała się ekipa PO-PSL nie była aktualizowana w ogóle! [url]http://niewygodne.info.pl/artykul5/02138-Kwota-wolna-w-Kambodzy-3-krotnie-wyzsza-niz-w-Polsce.htm[/url]
jazmig jazmig
15 kwietnia 2015, 13:02
Czytaj ze zrozumieniem a jak tego nie potrafisz, to wróc do podstawówki.
jazmig jazmig
15 kwietnia 2015, 13:04
Ja pisałem o wieku emerytalnym, a nie o podatkach. Czytaj ze zrozumieniem, wróc do podstawówki, skoro tego nie potrafisz.
K
klio
15 kwietnia 2015, 13:19
Nie mieszaj ! Napisałeś  "W ogóle nie powinien istnieć wiek emerytalny w obecnym systemie". !!! Obecnym, czyli tym który teraz istnieje. Otóż właśnie w obecnym systemie, to tylko UBeckie emerytury wystarczą, albo emerytury pierdzącym w stołek urzędnikom POlszewii ! Reszta ma zdychać POd mostem niezależnie od wyboru czasu przejścia na emeryturę.
K
klio
15 kwietnia 2015, 13:24
Na to jakie są emerytury składa się ilość podatków, otrzymywanych wynagrodzeń i związana z tym możliwość decyzji przejścia na emeryturę ! 
Z
zeta
15 kwietnia 2015, 16:08
Utrzymanie obecnego systemu na obecnych warunkach z wolnością wyboru jest zakonserwowaniem obecnego rażącego uprzywilejowania oprawców względem ofiar ! 
15 kwietnia 2015, 17:34
Co się stanie, jak minie te 20 lat emrytury i otrzymasz cały zgromadzony emerytalny majatek? Zakładm, iż nie masz chęci skorzystania ze składek innych osób.
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:37
To pod moste znajdzie się tyle miejsca?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 19:38
Jak dostać wizę emigracyjną fo Kabodży?
15 kwietnia 2015, 08:53
Dziś człowiek po sześćdziesiątce to nadal ktoś w średnim wieku i w pełni sił. Najwcześniej do siedemdziesiątki można mówić, że zaczyna się proces starzenia. Jak można skazywać kogoś na groszową emeryturę w sytuacji, gdy nic nie stoi na przeszkodzie, by nadal pracował i zarabiał godziwie? Trzeba nienawidzić faktu, że sie pracuje, by chcieć przestać to robić wcześniej, niż to konieczne. Ludzie żyją dziś znacznie dłużej niż kiedyś i są zdrowsi do późnyxh lat. Siedemdziesiątka - w tym wieku powinna się zaczynć emerytura. Naukowcy zresztą tak to mają ustawione. - Logiczne i słuszne.
P
pik
15 kwietnia 2015, 09:23
Facio jest chyba drobna różnica między przymusem a możliwością ? To POlszewia i Bredzisław nakazują, a A. Duda chce właśnie wolnego wyboru. No i czy zastanawiałeś się dlaczego system opieki zdrowotnej w naszym kraju jest w tak fatalnym stanie? Dlaczego chorzy muszą czekać nawet po kilka lat na wizytę u lekarza specjalisty? Dlaczego opieka geriatryczna praktycznie nie istnieje? Czy przypadkiem nie chodzi w tym wszystkim o to, aby jak najmniej ludzi dożyło wieku emerytalnego, a jeśli już go osiągnie, to by na emeryturze nie zdążyło pobrać zbyt wielu świadczeń od ZUS? Takiej zapaści zdowotno-emerytalnej nie ma w całej UE !
15 kwietnia 2015, 09:28
Czy polemika  nie może się toczyć merytorycznie bez tych :POlszewii,Bredzisławów?Czy druga strona żeby było ,,mądrzej"ma odpowiadać PiSuarem czy Kłamczyńskim?Dla mnie to żałosna dzicinada może nobilitująca na Onecie czy Niezależnej ale na Deonie ?
P
pik
15 kwietnia 2015, 10:05
To może coś merytorycznie Beniamin! Oszuści i złodzieje z PO zapracowali sobie na zdecydowanie bardziej dobitne określenia ! A POlszewia, to jedynie dobrze oddająca istotę tej mafii nazwa. Z istoty bolszewicka, bo dyktatorska, antypolska i lewacka, występująca w Polsce pod mylącą nazwą Platformy Obywatelskiej czyli PO - stąd właśnie POlszewia. Jeśli chodzi o Bredzisława, to wystarczy zupełnie pobieżna znajomość dokonań tego człowieka. Pretensje należy kierować do niego
jazmig jazmig
15 kwietnia 2015, 10:20
Nikt nikogo nie skazuje na przymusowe przejście na emeryturę. Dla jednego 60 lat to wiek średni, a dla innego to starość. Jak się siedzi za biurkiem, to można pierdzieć w stołek nawet do 80-tki, ale jak się tyra na budowie, albo w podobnych warunkach, to 60-tka jest już starością. To ludzie powinni decydować, kiedy chcą przejść na emeryturę, a nie politycy.
15 kwietnia 2015, 13:03
A potem jest "święte"oburzenie bo jak wygrywa nasz to tamci zaczynają używać takiego samego języka jakiego my używaliśmy w stosunku do ich wybrańcai tak oto trwa niekończąca się historia , ech! Całyczas ,oko za oko"ale wiadomo Kali może.
M
mira
15 kwietnia 2015, 14:44
Ta PeOwska banda złodziei, zdrajców i oszustów pójdzie siedzieć, więc wreszcie zapanuje spokój w Polsce bo onych dzięki Bogu już nie będzie
15 kwietnia 2015, 16:44
"Majątek ziemski na Kaszubach posłanki PiS Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk powędrował do spółki na Cyprze. Dlatego SKOK Stefczyka nie zdołał ściągnąć przeterminowanego kredytu na 5 mln" Jej oczywiście wolno bo nie z PO :)
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:40
Wogule jakby zamknąć nierętowne szpitale to dużo emerytów zemrze i niehybnie. I ręcistów.
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:41
Popierajcie PO czynem umierajcie przed terminem... hehe
G
Głuchoneimy
17 kwietnia 2015, 06:45
Znaczy merytorycznie. Czyli POLszewia to mafia?  bolszewicka i conie by. To kto ich wybrał do żondzenia. Takich się nie wybiera do żondzenia. A bredzisła to nie czasami Komoruwski?
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:47
E tam "siedzieć" coby ich od razu nie pszepędzić na jaki madagaskar alboco
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:48
To ja juz nic nie kómam. to pis teś ma kasę?
.
.
15 kwietnia 2015, 08:36
Należy pisać do Brukseli, Pentagonu, Pekinu i Hawany aby ich wojska broniły nas przed obcą agresją ! Wtedy nie bedziemy musieli wydawać ani złotówki na zbrojenia a wiek emerytalny bedzie można obniżać sukcesywnie aż do 0 !
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:49
Widziałeś ile kosztuje znaczek to pentagonu? chłopie nic z tego
W
wiokmacz
15 kwietnia 2015, 08:26
Jeśli ten pan chce wprowadzić do Polski kolejne wojska okupacyjne,to ja nie chcę tego pana za prezydenta !
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:50
woska okupacyjnego nie trza "wprowadzać" same wejdo
.
.
15 kwietnia 2015, 07:18
Ja proponuję żeby w ogóle nie pracować, kto jest za ?
PJ
proste jak drut
15 kwietnia 2015, 02:45
- Kto jest za wyprzedażą 1/4 terenu Polski, czyli ziemię z lasami w Polsce aby wypłacić roszczenia dla przemysłu holokaust, - kto jest za pracą do 80 roku życia, bo już teraz wiadomo, że niedługo i tak zabraknie na bieżące emerytury, - kto jest za marionetkową Polską, z niewolniczą siłą roboczą Polaków o losach której będą decydowały porozumienia rusko-germańskie TEN GŁOSUJE NA KOMO-RUSKA I TOWARZYSZY Z PO 
G
Głuchoniemy
17 kwietnia 2015, 06:52
Przca do 67 lat mamy robić nie do 80
Z
zmęczony
14 kwietnia 2015, 22:55
Kobiety powinny pracować do 55 roku życia a mężczyźni do 60. Jeśli ktoś chce oczywiście niech sobie pracuje dłużej. Ja mam do emerytury jeszcze kilkadziesiąt lat a pracuję już prawie 20. A ponieważ większość teraz pracuje jak na dwóch etatach – bo jak nie będziesz wydajny to cię trzymać nie będą – to sił już brakuje. Pracując jak do tej pory wieku emerytalnego nie dożyje. Pewnie obecnemu rządowi na tym zależy, aby przyszłych emerytów było jak najmniej. Nadzieja, że rząd i system się wreszcie zmieni.
S
samozatrudniony
14 kwietnia 2015, 23:40
Każdy powinien pracować tyle ile chce samodzielnie oszczędzając i inwestujac swoje pieniądze. Prawdziwy wolny chrześcijanin bierze odpowiedzialność za wszystko co robi, a nie posłusznie oddaje się pod opiekę państwu. Państwowe emerytury to zwykły podatek ściągany pod przymusem bo nikt inteligenty z dobrej woli nie brałby udziału w takiej piramidzie finansowej. To właśnie dlatego składkę emerytalną i podatki płaci pracodawca, a nie pracownik. Urzędnicy nie chcą abyś zobaczył ile ci zabierają w porównaniu do tego co dają w zamian. Dobry prezydent powinien wiedzieć że przymusowe, państwowe emerytury to wielki ciężar dla gospodarki i demograficzne wykańczanie narodu.
15 kwietnia 2015, 17:36
Pełna zgoda, ale konsekwentnie nalezy tez zlikwidować państwową słuzbę zdrowia, a ludzie niezaradni i schorowani powinni trafiać do wprost do ochronek.
G
Głuchoneimy
17 kwietnia 2015, 06:53
Ato niby czemu moja baba ma robić krócej to ja zópenie niewiem