Internetowe zakupy na żywo zmieniają rynek. Branża e-commerce rośnie w błyskawicznym tempie
Zakupy na żywo, znane jako live shopping lub live e-commerce, stają się jednym z najszybciej rozwijających się trendów w handlu internetowym – pisze „Puls Biznesu”. To narzędzie sprzedażowe i marketingowe coraz silniej wpływa nie tylko na branżę e-commerce, ale także na producentów, sektor logistyczny i media społecznościowe.
Rynek wart biliony dolarów
Według danych Grand View Research, globalny rynek zakupów na żywo był wart w 2024 roku prawie 128,5 mld USD, a do 2033 roku ma wzrosnąć do 2,5 bln USD. Średnioroczny wzrost szacowany jest na blisko 40 proc.
Zjawisko narodziło się w połowie ubiegłej dekady wraz z uruchomieniem Taobao Live – platformy chińskiego giganta Alibaba. Dziś transmisje sprzedażowe prowadzone są m.in. na TikToku i Instagramie, a coraz więcej firm inwestuje we własne aplikacje live e-commerce.
Influencerzy przyciągają klientów
Jak zauważa Oskar Błaszkowski z DSV – Global Transport and Logistics, firmy coraz częściej zatrudniają influencerów do prowadzenia transmisji sprzedażowych.
– Rozpoznawalność internetowych gwiazd pozwala przyciągnąć większą liczbę klientów i zwiększyć sprzedaż – podkreśla ekspert.
Algorytmy wiedzą, co chcesz kupić
Dynamiczny rozwój tej formy handlu napędzają także algorytmy mediów społecznościowych, które analizują zachowania użytkowników i wyświetlają im oferty dopasowane do ich zainteresowań. To sprawia, że grono uczestników sesji zakupowych rośnie z miesiąca na miesiąc.
Skomentuj artykuł