KAI / pk
Najskuteczniejsze jest wychowanie przez osobiste świadectwo wychowawcy. Dlatego życzę wszystkim rodzicom i nauczycielom wielkiej umiejętności ukazywania dojrzałej postawy własnym życiem - powiedział bp Henryk Tomasik z okazji zbliżającego się Tygodnia Wychowania.
Najskuteczniejsze jest wychowanie przez osobiste świadectwo wychowawcy. Dlatego życzę wszystkim rodzicom i nauczycielom wielkiej umiejętności ukazywania dojrzałej postawy własnym życiem - powiedział bp Henryk Tomasik z okazji zbliżającego się Tygodnia Wychowania.
KAI / pk
Być katechetą to coś więcej niż "ciepłe miejsce" pracy i sposób na życie, ale to bycie świadkiem Chrystusa i dawanie o Nim świadectwa, czego ze szczerego serca wam życzę - powiedział w poniedziałek w kieleckiej bazylice bp Jan Piotrowski do kilkuset katechetów uczestniczących w inauguracji nowego roku szkolnego i katechetycznego.
Być katechetą to coś więcej niż "ciepłe miejsce" pracy i sposób na życie, ale to bycie świadkiem Chrystusa i dawanie o Nim świadectwa, czego ze szczerego serca wam życzę - powiedział w poniedziałek w kieleckiej bazylice bp Jan Piotrowski do kilkuset katechetów uczestniczących w inauguracji nowego roku szkolnego i katechetycznego.
Agata Gołąbek
"Jak pani wytrzymuje w tym hałasie? Za moich czasów w szkole nie było tak głośno…" - takie opinie zdarzało mi się słyszeć od babć moich uczniów, które trafiły akurat na długą przerwę. Czy coś się w polskiej szkole zmieniło, czy może tylko przyzwyczailiśmy się do tego, że dzisiejszy świat jest bardziej hałaśliwy?
"Jak pani wytrzymuje w tym hałasie? Za moich czasów w szkole nie było tak głośno…" - takie opinie zdarzało mi się słyszeć od babć moich uczniów, które trafiły akurat na długą przerwę. Czy coś się w polskiej szkole zmieniło, czy może tylko przyzwyczailiśmy się do tego, że dzisiejszy świat jest bardziej hałaśliwy?
KAI / slo
Konstytucja RP nie wzywa do zachowania neutralności w szkole, ale do bezstronności religijnej i światopoglądowej władzy publicznej i państwowej - pisze w oświadczeniu po wypowiedziach Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej abp Stanisław Gądecki.
Konstytucja RP nie wzywa do zachowania neutralności w szkole, ale do bezstronności religijnej i światopoglądowej władzy publicznej i państwowej - pisze w oświadczeniu po wypowiedziach Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej abp Stanisław Gądecki.
Mieczysław Łusiak SJ
Powszechną reakcją na doznaną niesprawiedliwość jest złość: "Jak on może posądzać mnie o takie rzeczy?" lub "Jak ona może tak mi odpłacać za dobro, które jej wyświadczyłem?". Tymczasem Bóg sam osobiście doświadczył już takich rzeczy na sobie, sam stając się ofiarą wielkiej niesprawiedliwości. Ale na nikogo się nie rozzłościł. Skoro Boga tak źle potraktowano, dlaczego ja mam być traktowany lepiej? Czym niby sobie zasłużyłem na lepsze traktowanie?
Powszechną reakcją na doznaną niesprawiedliwość jest złość: "Jak on może posądzać mnie o takie rzeczy?" lub "Jak ona może tak mi odpłacać za dobro, które jej wyświadczyłem?". Tymczasem Bóg sam osobiście doświadczył już takich rzeczy na sobie, sam stając się ofiarą wielkiej niesprawiedliwości. Ale na nikogo się nie rozzłościł. Skoro Boga tak źle potraktowano, dlaczego ja mam być traktowany lepiej? Czym niby sobie zasłużyłem na lepsze traktowanie?
PAP / drr
Statystyczny polski nauczyciel ma 42 lata, wykształcenie wyższe i jest kobietą - wynika z danych Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Polsce jest ponad 660 tys. nauczycieli. 14 października przypada ich święto - Dzień Edukacji Narodowej.
Statystyczny polski nauczyciel ma 42 lata, wykształcenie wyższe i jest kobietą - wynika z danych Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Polsce jest ponad 660 tys. nauczycieli. 14 października przypada ich święto - Dzień Edukacji Narodowej.
Mieczysław Łusiak SJ
Ktoś z tłumu powiedział do Jezusa: "Nauczycielu, powiedz mojemu bratu, żeby się podzielił ze mną spadkiem". Lecz On mu odpowiedział: "Człowieku, któż Mnie ustanowił sędzią albo rozjemcą nad wami?" Powiedział też do nich: "Uważajcie i strzeżcie się wszelkiej chciwości, bo nawet gdy ktoś opływa we wszystko, życie jego nie jest zależne od jego mienia".
Ktoś z tłumu powiedział do Jezusa: "Nauczycielu, powiedz mojemu bratu, żeby się podzielił ze mną spadkiem". Lecz On mu odpowiedział: "Człowieku, któż Mnie ustanowił sędzią albo rozjemcą nad wami?" Powiedział też do nich: "Uważajcie i strzeżcie się wszelkiej chciwości, bo nawet gdy ktoś opływa we wszystko, życie jego nie jest zależne od jego mienia".
PAP / slo
Z deklaracji dyrektorów szkół złożonych wiosną wynika, że 1 września pracę stracić może 6,8 tys. nauczycieli, czyli 1,2 proc. ogółu; jest to mniej niż przed rokiem, gdy pracę straciło 7,3 tys. nauczycieli - podał wiceminister edukacji Przemysław Krzyżanowski.
Z deklaracji dyrektorów szkół złożonych wiosną wynika, że 1 września pracę stracić może 6,8 tys. nauczycieli, czyli 1,2 proc. ogółu; jest to mniej niż przed rokiem, gdy pracę straciło 7,3 tys. nauczycieli - podał wiceminister edukacji Przemysław Krzyżanowski.
"Puls Biznesu" / PAP / drr
Alternatywą dla pedagogów zwolnionych ze szkół jest praca w charakterze nauczyciela domowego - stwierdza "Puls Biznesu".
Alternatywą dla pedagogów zwolnionych ze szkół jest praca w charakterze nauczyciela domowego - stwierdza "Puls Biznesu".
Zagubiony w nadmiarze często sprzecznych informacji, z trudnością odróżniający prawdę od fałszu, manipulowany przez media, czuje się zagrożony. Kto? Człowiek.
Zagubiony w nadmiarze często sprzecznych informacji, z trudnością odróżniający prawdę od fałszu, manipulowany przez media, czuje się zagrożony. Kto? Człowiek.
"Rzeczpospolita" / PAP / drr
162 minuty - tyle dziennie polski nauczyciel szkoły podstawowej pracuje przy tablicy. To najkrócej spośród pedagogów wszystkich najlepiej rozwiniętych gospodarek świata - czytamy w "Rzeczpospolitej".
162 minuty - tyle dziennie polski nauczyciel szkoły podstawowej pracuje przy tablicy. To najkrócej spośród pedagogów wszystkich najlepiej rozwiniętych gospodarek świata - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Polski nauczyciel stał się dyżurnym chłopcem do bicia, obwołany głównym winowajcą złej kondycji finansowej polskiej oświaty. Tymczasem rzeczywistość jest o wiele bardziej skomplikowana.
Polski nauczyciel stał się dyżurnym chłopcem do bicia, obwołany głównym winowajcą złej kondycji finansowej polskiej oświaty. Tymczasem rzeczywistość jest o wiele bardziej skomplikowana.
"Żadne państwo nie może pozwolić na marnowanie talentów, na stratę ludzkiego bogactwa, żadne państwo nie jest tak bogate, aby marnować talenty swoich obywateli" - czytamy w Raporcie Komitetu Kultury i Edukacji Komisji Europejskiej o edukacji dzieci. A co na to nasz system edukacji?
"Żadne państwo nie może pozwolić na marnowanie talentów, na stratę ludzkiego bogactwa, żadne państwo nie jest tak bogate, aby marnować talenty swoich obywateli" - czytamy w Raporcie Komitetu Kultury i Edukacji Komisji Europejskiej o edukacji dzieci. A co na to nasz system edukacji?
Polska szkoła nie jest pozbawiona różnorakich trudności. Rzutują one na płaszczyznę stosunków rodziny i szkoły. Oczekiwania rodziców dotyczą bazy szkolnej, relacji nauczyciela z dzieckiem wreszcie warunków życia dziecka w szkole.
Polska szkoła nie jest pozbawiona różnorakich trudności. Rzutują one na płaszczyznę stosunków rodziny i szkoły. Oczekiwania rodziców dotyczą bazy szkolnej, relacji nauczyciela z dzieckiem wreszcie warunków życia dziecka w szkole.
KAI / slo
O tym, że szkoła jest szczególnym miejscem szansy na sukces - mówił biskup tarnowski Wiktor Skworc w homilii na rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Msza św. została odprawiona w kościele Świętej Rodziny w Tarnowie z okazji 5-lecia Rzemieślniczej Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Placówka oświatowa otrzymała także imię Bractwa Kurkowego.
O tym, że szkoła jest szczególnym miejscem szansy na sukces - mówił biskup tarnowski Wiktor Skworc w homilii na rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Msza św. została odprawiona w kościele Świętej Rodziny w Tarnowie z okazji 5-lecia Rzemieślniczej Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Placówka oświatowa otrzymała także imię Bractwa Kurkowego.
Powodzenia szkolne i życiowe uczniów w ogromnej mierze zależą od siły związku dwóch środowisk: nauczycieli i rodziców oraz jakości ich współpracy. Nauczyciele i rodzice są naturalnymi sojusznikami, partnerami, dzielącymi wspólne doświadczenie i połączonymi wspólnym celem, którym jest dobro dziecka - jego edukacyjny i życiowy sukces.
Powodzenia szkolne i życiowe uczniów w ogromnej mierze zależą od siły związku dwóch środowisk: nauczycieli i rodziców oraz jakości ich współpracy. Nauczyciele i rodzice są naturalnymi sojusznikami, partnerami, dzielącymi wspólne doświadczenie i połączonymi wspólnym celem, którym jest dobro dziecka - jego edukacyjny i życiowy sukces.
Jarosław Kordziński / slo
Wśród wielu uczących przeważa opinia, że dobry nauczyciel to ten, który nie ma problemu z dyscypliną na lekcji. Ale czym jest dyscyplina? Potocznie rozumiana wywołuje negatywne skojarzenia. Budzi nawet opór jako coś, co zagraża wolności człowieka, podporządkowuje wobec niej jednych drugim.
Wśród wielu uczących przeważa opinia, że dobry nauczyciel to ten, który nie ma problemu z dyscypliną na lekcji. Ale czym jest dyscyplina? Potocznie rozumiana wywołuje negatywne skojarzenia. Budzi nawet opór jako coś, co zagraża wolności człowieka, podporządkowuje wobec niej jednych drugim.
PAP / slo
Związki zawodowe działające w oświacie krytykują propozycje zmian w Karcie Nauczyciela dotyczące m.in. objęcia tą ustawą tylko części nauczycieli, czy określania pensum przez samorządy lokalne.
Związki zawodowe działające w oświacie krytykują propozycje zmian w Karcie Nauczyciela dotyczące m.in. objęcia tą ustawą tylko części nauczycieli, czy określania pensum przez samorządy lokalne.
Bez umiejętności nawiązywania kontaktu, bez wyobraźni i otwartości na problemy innych, bez empatii - nie ma dobrego nauczyciela. Gruntowna wiedza zawodowa i nawet najlepsza cenzurka nie stanowią dostatecznego dowodu na przydatność do zawodu.
Bez umiejętności nawiązywania kontaktu, bez wyobraźni i otwartości na problemy innych, bez empatii - nie ma dobrego nauczyciela. Gruntowna wiedza zawodowa i nawet najlepsza cenzurka nie stanowią dostatecznego dowodu na przydatność do zawodu.
Mimo przeładowanych programów nauczania i ogromnej liczby szkolnych testów, którym poddawani są uczniowie, konieczne jest rozwijanie ich motywacji wewnętrznej. Najważniejsza w realizacji tego celu jest chęć i pasja wychowawców oraz ich wzajemna współpraca.
Mimo przeładowanych programów nauczania i ogromnej liczby szkolnych testów, którym poddawani są uczniowie, konieczne jest rozwijanie ich motywacji wewnętrznej. Najważniejsza w realizacji tego celu jest chęć i pasja wychowawców oraz ich wzajemna współpraca.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}