Naprawdę miałam tego nie robić: nie odzywać w tym roku i w ciszy serca przejść nad rytualnymi medialnymi pohukiwaniami, że oceny nie mają żadnego odniesienia do tego, jak dzieci sobie będą radziły w przyszłości, że świadectwa z paskiem to idiotyzm, a zdobywanie kompetencji uczniów na edukacyjnej ścieżce można weryfikować w inny sposób niż wystawiając im punkty. Ale gdy raz po raz trafiam na stwierdzenia w stylu, że oceny nie mają znaczenia, to czuję wewnętrzny sprzeciw.
Naprawdę miałam tego nie robić: nie odzywać w tym roku i w ciszy serca przejść nad rytualnymi medialnymi pohukiwaniami, że oceny nie mają żadnego odniesienia do tego, jak dzieci sobie będą radziły w przyszłości, że świadectwa z paskiem to idiotyzm, a zdobywanie kompetencji uczniów na edukacyjnej ścieżce można weryfikować w inny sposób niż wystawiając im punkty. Ale gdy raz po raz trafiam na stwierdzenia w stylu, że oceny nie mają znaczenia, to czuję wewnętrzny sprzeciw.
edziecko.pl / jh
W polskim systemie oświaty przepisy dotyczące oceniania są ściśle określone, a mimo to nie wszyscy uczniowie, a nawet nauczyciele, są świadomi ich pełnego zakresu. Warto wiedzieć, że nauczyciel nie ma prawa wystawić uczniowi oceny niedostatecznej za samą nieobecność na sprawdzianie. Co więcej, wbrew praktyce spotykanej w niektórych szkołach, nauczyciele nie mogą stosować oceny jako formy dyscypliny za brak podręczników, pracy domowej czy nieprzygotowanie do zajęć.
W polskim systemie oświaty przepisy dotyczące oceniania są ściśle określone, a mimo to nie wszyscy uczniowie, a nawet nauczyciele, są świadomi ich pełnego zakresu. Warto wiedzieć, że nauczyciel nie ma prawa wystawić uczniowi oceny niedostatecznej za samą nieobecność na sprawdzianie. Co więcej, wbrew praktyce spotykanej w niektórych szkołach, nauczyciele nie mogą stosować oceny jako formy dyscypliny za brak podręczników, pracy domowej czy nieprzygotowanie do zajęć.
KAI / pzk
Chodzę na religię, bo wierzę i chcę – tak w większości odpowiedzieli uczniowie szkół ponadpodstawowych z terenu diecezji tarnowskiej. Wydział Katechetyczny opracował raport na podstawie badania ankietowego. Na temat lekcji religii wypowiedziało się ponad 7300 młodych ludzi.
Chodzę na religię, bo wierzę i chcę – tak w większości odpowiedzieli uczniowie szkół ponadpodstawowych z terenu diecezji tarnowskiej. Wydział Katechetyczny opracował raport na podstawie badania ankietowego. Na temat lekcji religii wypowiedziało się ponad 7300 młodych ludzi.
dobrawnuczka.blog.deon.pl
Rok szkolny się kończy, więc przez media przetacza się rytualne pohukiwanie na temat wad/zalet systemu oceniania. Jest to temat, który od lat wzbudza gwałtowne emocje, szkoda tylko, że wirtualne dyskusje mają niewielkie przełożenie na szkolną rzeczywistość.
Rok szkolny się kończy, więc przez media przetacza się rytualne pohukiwanie na temat wad/zalet systemu oceniania. Jest to temat, który od lat wzbudza gwałtowne emocje, szkoda tylko, że wirtualne dyskusje mają niewielkie przełożenie na szkolną rzeczywistość.
Oceny nie świadczą o wartości, mądrości lub inteligencji twojego dziecka. Istnieje jednak kilka sposobów, by stały się punktem zwrotnym w jego rozwoju i życiu. Podpowiada mama i psycholog.
Oceny nie świadczą o wartości, mądrości lub inteligencji twojego dziecka. Istnieje jednak kilka sposobów, by stały się punktem zwrotnym w jego rozwoju i życiu. Podpowiada mama i psycholog.
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}