Ten rok będzie dla uczniów jednym z najkrótszych w historii. Zakończy się już 22 czerwca. Kolejne będą już znacznie dłuższe.
Ten rok będzie dla uczniów jednym z najkrótszych w historii. Zakończy się już 22 czerwca. Kolejne będą już znacznie dłuższe.
KAI / slo
Dawnych bożków zastępują nowe: telewizor, Internet, towarzystwo, a Bóg schodzi na dalszy plan – mówił 1 września bp Krzysztof Nitkiewicz podczas diecezjalnej inauguracji roku szkolnego i katechetycznego w Pysznicy.
Dawnych bożków zastępują nowe: telewizor, Internet, towarzystwo, a Bóg schodzi na dalszy plan – mówił 1 września bp Krzysztof Nitkiewicz podczas diecezjalnej inauguracji roku szkolnego i katechetycznego w Pysznicy.
Andreas Malessa, Ulrich Giesekus / slo
Na świadectwie szkolnym nie opiera się całościowa ocena naszych dzieci. Nie należy więc zmuszać dziecka, by spędzało więcej czasu nad książkami. Może i nawet ślęczeć nad nimi długie godziny, ale jeśli jego umysł przebywa gdzie indziej - wszystko na nic.
Na świadectwie szkolnym nie opiera się całościowa ocena naszych dzieci. Nie należy więc zmuszać dziecka, by spędzało więcej czasu nad książkami. Może i nawet ślęczeć nad nimi długie godziny, ale jeśli jego umysł przebywa gdzie indziej - wszystko na nic.
PAP - Nauka w Polsce / psd
System służący m.in. do rejestracji obecności uczniów i pracowników szkoły z wykorzystaniem kart płatniczych uruchomiony zostanie w środę w XXIII LO w Łodzi. Za pomocą kart uczniowie będą mogli też płacić w szkolnym sklepiku a w przyszłości m.in. wypożyczać książki.
System służący m.in. do rejestracji obecności uczniów i pracowników szkoły z wykorzystaniem kart płatniczych uruchomiony zostanie w środę w XXIII LO w Łodzi. Za pomocą kart uczniowie będą mogli też płacić w szkolnym sklepiku a w przyszłości m.in. wypożyczać książki.
PAP / slo
Prawie 1100 uczniów mających problemy z nauką będzie w roku szkolnym 2010/11 objętych opieką przeszkolonych wolontariuszy podczas indywidualnych spotkań edukacyjnych organizowanych przez Akademię Przyszłości.
Prawie 1100 uczniów mających problemy z nauką będzie w roku szkolnym 2010/11 objętych opieką przeszkolonych wolontariuszy podczas indywidualnych spotkań edukacyjnych organizowanych przez Akademię Przyszłości.
Konferencja Episkopatu Polski
„Katecheza, będąc nośnikiem podstawowych i uniwersalnych wartości, wzbogaca cały proces wychowawczy człowieka. (...) Nie da się w pełni wychować człowieka bez uwzględnienia także jego sfery religijnej” – podkreślają biskupi. List Episkopatu Polski z okazji 20. rocznicy powrotu katechezy do szkoły będzie odczytywany w kościołach w niedzielę, 5 września.
„Katecheza, będąc nośnikiem podstawowych i uniwersalnych wartości, wzbogaca cały proces wychowawczy człowieka. (...) Nie da się w pełni wychować człowieka bez uwzględnienia także jego sfery religijnej” – podkreślają biskupi. List Episkopatu Polski z okazji 20. rocznicy powrotu katechezy do szkoły będzie odczytywany w kościołach w niedzielę, 5 września.
Niedofinansowana, zbiurokratyzowana, często pozbawiona znaku jakości. Miejsce pracy sfrustrowanych nauczycieli i kuźnia przyszłych pokoleń prawników, mechaników i polityków, którzy – bez względu na zainteresowania – uczą się zarówno o pantofelkach, jak i rodzajach podmiotu. Skansen?
Niedofinansowana, zbiurokratyzowana, często pozbawiona znaku jakości. Miejsce pracy sfrustrowanych nauczycieli i kuźnia przyszłych pokoleń prawników, mechaników i polityków, którzy – bez względu na zainteresowania – uczą się zarówno o pantofelkach, jak i rodzajach podmiotu. Skansen?
PAP / wab
We wrześniu naukę rozpocznie zaledwie 346 tys. pierwszaków, bo w podstawówkach jest najgłębszy od 35 lat niż - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
We wrześniu naukę rozpocznie zaledwie 346 tys. pierwszaków, bo w podstawówkach jest najgłębszy od 35 lat niż - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
KAI / psd
Czy powrót katechezy do szkół spowodował mniejsze zaangażowanie młodych w życie Kościoła? Na to pytanie odpowiada w najnowszym artykule z cyklu „Na drogach posługiwania” w tygodniku „Niedziela” (nr 34 z 22 sierpnia) przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Józef Michalik.
Czy powrót katechezy do szkół spowodował mniejsze zaangażowanie młodych w życie Kościoła? Na to pytanie odpowiada w najnowszym artykule z cyklu „Na drogach posługiwania” w tygodniku „Niedziela” (nr 34 z 22 sierpnia) przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Józef Michalik.
PAP / wab
Znienawidzone jeszcze trzy lata temu szkolne mundurki dziś mają podkreślić elitarność lub oryginalność szkoły. Firmy, które postawiły na szycie uczniowskich wdzianek, nie narzekają na brak zamówień, pisze "Metro".
Znienawidzone jeszcze trzy lata temu szkolne mundurki dziś mają podkreślić elitarność lub oryginalność szkoły. Firmy, które postawiły na szycie uczniowskich wdzianek, nie narzekają na brak zamówień, pisze "Metro".
PAP / psd
"Zostań sponsorem literki A" - to akcja Caritas, która ma na celu wyposażenie 300 dzieci w wyprawki szkolne. Mają one trafić do podopiecznych dwunastu świetlic oraz klubów socjoterapeutycznych Caritas, a także do innych potrzebujących, m.in. powodzian z Sandomierza.
"Zostań sponsorem literki A" - to akcja Caritas, która ma na celu wyposażenie 300 dzieci w wyprawki szkolne. Mają one trafić do podopiecznych dwunastu świetlic oraz klubów socjoterapeutycznych Caritas, a także do innych potrzebujących, m.in. powodzian z Sandomierza.
KAI / psd
Nikt nie może pozbawić rodziców prawa do religijnego wychowania i wykształcenia dzieci – podkreśla Episkopat Polski w liście pasterskim wydanym z okazji 20. rocznicy powrotu katechezy do szkoły. Hierarchowie dziękują w nim Bogu, że „po długiej nieobecności ponownie – już w nowych uwarunkowaniach – katecheza znalazła swoje miejsce w polskiej szkole”, a także apelują do rodziców, by nie przerzucali w całości na Kościół i szkołę swego prawa do religijnego wychowania dzieci. List zostanie odczytany w kościołach w pierwszą niedzielę września.
Nikt nie może pozbawić rodziców prawa do religijnego wychowania i wykształcenia dzieci – podkreśla Episkopat Polski w liście pasterskim wydanym z okazji 20. rocznicy powrotu katechezy do szkoły. Hierarchowie dziękują w nim Bogu, że „po długiej nieobecności ponownie – już w nowych uwarunkowaniach – katecheza znalazła swoje miejsce w polskiej szkole”, a także apelują do rodziców, by nie przerzucali w całości na Kościół i szkołę swego prawa do religijnego wychowania dzieci. List zostanie odczytany w kościołach w pierwszą niedzielę września.
PAP / drr
Rząd proponuje jedną 7 proc. podwyżkę płac dla nauczycieli od września 2011 r. - informuje minister w kancelarii premiera Michał Boni. Związek Nauczycielstwa Polskiego domaga się dwóch 5-proc. podwyżek w styczniu i we wrześniu 2011 r.
Rząd proponuje jedną 7 proc. podwyżkę płac dla nauczycieli od września 2011 r. - informuje minister w kancelarii premiera Michał Boni. Związek Nauczycielstwa Polskiego domaga się dwóch 5-proc. podwyżek w styczniu i we wrześniu 2011 r.
PAP / zylka
Badania naukowców przeczą utartym stereotypom na temat nauczycieli - zauważa "Dziennik Polski".
Badania naukowców przeczą utartym stereotypom na temat nauczycieli - zauważa "Dziennik Polski".
"Dziennik Polski" / PAP / zylka
Nie będzie obowiązkowego mydła, ciepłej wody i papieru toaletowego we wszystkich szkołach - informuje "Dziennik Polski".
Nie będzie obowiązkowego mydła, ciepłej wody i papieru toaletowego we wszystkich szkołach - informuje "Dziennik Polski".
Nowa "Podstawa programowa" wymaga nowej koncepcji egzaminów. Ministerstwo Edukacji rozważa wprowadzenia ustnej prezentacji projektu opracowywanego w zespołach. Pomysł ciekawy, ale nie na egzamin.
Nowa "Podstawa programowa" wymaga nowej koncepcji egzaminów. Ministerstwo Edukacji rozważa wprowadzenia ustnej prezentacji projektu opracowywanego w zespołach. Pomysł ciekawy, ale nie na egzamin.
Wagarowanie dotyczy dzieci źle się uczących, osamotnionych, które w ten sposób pragną zwrócić na siebie uwagę, bo nikt się nimi nie interesuje. Wagary są objawem zaburzonego zachowania na skutek licznych konfliktów, urazów psychicznych doznanych w szkole, wśród rówieśników i w rodzinie. Wagarowicze przeważnie nie zdradzają lęku. Nauczyciele mają z nimi dużo kłopotów wychowawczych.
Wagarowanie dotyczy dzieci źle się uczących, osamotnionych, które w ten sposób pragną zwrócić na siebie uwagę, bo nikt się nimi nie interesuje. Wagary są objawem zaburzonego zachowania na skutek licznych konfliktów, urazów psychicznych doznanych w szkole, wśród rówieśników i w rodzinie. Wagarowicze przeważnie nie zdradzają lęku. Nauczyciele mają z nimi dużo kłopotów wychowawczych.
„Zdolny, ale leniwy” − jakże często słyszymy to dziwne sformułowanie w ustach nauczyciela w stosunku do inteligentnego ucznia, z którym na dobrą sprawę nie wiadomo co zrobić. Jest powszechnie znaną prawdą, a właściwie tajemnicą poliszynela, że szkoła polska przedkłada przeciętnych średniaków nad niesfornych mądrali.
„Zdolny, ale leniwy” − jakże często słyszymy to dziwne sformułowanie w ustach nauczyciela w stosunku do inteligentnego ucznia, z którym na dobrą sprawę nie wiadomo co zrobić. Jest powszechnie znaną prawdą, a właściwie tajemnicą poliszynela, że szkoła polska przedkłada przeciętnych średniaków nad niesfornych mądrali.
Powodzenia szkolne i życiowe uczniów w ogromnej mierze zależą od siły związku dwóch środowisk: nauczycieli i rodziców oraz jakości ich współpracy. Nauczyciele i rodzice są naturalnymi sojusznikami, partnerami, dzielącymi wspólne doświadczenie i połączonymi wspólnym celem, którym jest dobro dziecka – jego edukacyjny i życiowy sukces. Nauczycielsko-rodzicielskie przymierze z uczniem i dla ucznia oznacza świadome opowiedzenie się jednych i drugich za taką formą współistnienia, w której nauczyciele i rodzice starają się być razem po jednej stronie – po stronie ucznia.
Powodzenia szkolne i życiowe uczniów w ogromnej mierze zależą od siły związku dwóch środowisk: nauczycieli i rodziców oraz jakości ich współpracy. Nauczyciele i rodzice są naturalnymi sojusznikami, partnerami, dzielącymi wspólne doświadczenie i połączonymi wspólnym celem, którym jest dobro dziecka – jego edukacyjny i życiowy sukces. Nauczycielsko-rodzicielskie przymierze z uczniem i dla ucznia oznacza świadome opowiedzenie się jednych i drugich za taką formą współistnienia, w której nauczyciele i rodzice starają się być razem po jednej stronie – po stronie ucznia.
Rozwiązania najprostsze przychodzą nam z największym trudem. Znamy teorie, których głównymi hasłami są: innowacyjność, kreatywność, zwiększenie świadomości, samodzielne działanie, zarządzanie i projektowanie, ale mamy problem z przełożeniem tego na codzienną praktyką szkolną. Dlaczego tak się dzieje? I jak dostosować metody pracy do konkretnego ucznia?
Rozwiązania najprostsze przychodzą nam z największym trudem. Znamy teorie, których głównymi hasłami są: innowacyjność, kreatywność, zwiększenie świadomości, samodzielne działanie, zarządzanie i projektowanie, ale mamy problem z przełożeniem tego na codzienną praktyką szkolną. Dlaczego tak się dzieje? I jak dostosować metody pracy do konkretnego ucznia?
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}