Joanna Winiecka-Nowak
Jak przestawić się na racjonalne zakupy? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Przekonaj się!
Jak przestawić się na racjonalne zakupy? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Przekonaj się!
Puls Biznesu / PAP / pk
Po ekspansji centrów handlowych w mniejszych miastach deweloperzy znów patrzą na największe i najzamożniejsze.
Po ekspansji centrów handlowych w mniejszych miastach deweloperzy znów patrzą na największe i najzamożniejsze.
PAP / psd
Właściciele sklepów omijają zakaz sprzedaży, zatrudniając pracowników na tzw. umowy śmieciowe - informuje "Dziennik Polski".
Właściciele sklepów omijają zakaz sprzedaży, zatrudniając pracowników na tzw. umowy śmieciowe - informuje "Dziennik Polski".
Logo źródła: Radio Watykańskie Radio Watykańskie / pz
Europejski Sojusz na rzecz Wolnej Niedzieli zaapelował o ochronę w prawodawstwie Unii Europejskiej godnych warunków pracy i wolnych niedzieli. Zorganizowana w Parlamencie Europejskim konferencja rozpoczęła kampanię na rzecz niedzieli jako wspólnego cotygodniowego dnia wolnego od pracy.
Europejski Sojusz na rzecz Wolnej Niedzieli zaapelował o ochronę w prawodawstwie Unii Europejskiej godnych warunków pracy i wolnych niedzieli. Zorganizowana w Parlamencie Europejskim konferencja rozpoczęła kampanię na rzecz niedzieli jako wspólnego cotygodniowego dnia wolnego od pracy.
Temperatura i ciężar dotykanego przedmiotu mogą wpływać na nasze postrzeganie i proces podejmowania decyzji - wynika z badań przeprowadzonych przez studentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). Wnioski z badań mogą być przydatne w marketingu czy zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Temperatura i ciężar dotykanego przedmiotu mogą wpływać na nasze postrzeganie i proces podejmowania decyzji - wynika z badań przeprowadzonych przez studentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). Wnioski z badań mogą być przydatne w marketingu czy zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Barbara Michno-Wiecheć / Materiały nadesłane
Święta - czas refleksji nad własnym odrodzeniem, szaleństwa zakupów, kuchennej krzątaniny, reklam, choinek, powtarzanych rokrocznie piosenek i filmów. Jak połączyć wymiar duchowy i psychiczny Świąt z komercyjną propozycją?
Święta - czas refleksji nad własnym odrodzeniem, szaleństwa zakupów, kuchennej krzątaniny, reklam, choinek, powtarzanych rokrocznie piosenek i filmów. Jak połączyć wymiar duchowy i psychiczny Świąt z komercyjną propozycją?
PAP / mm
Wstępne badania brytyjskich naukowców wskazują, że tylko przez pierwsze 23 minuty zakupów konsumenci myślą racjonalnie i matematycznie, po czym górę bierze myślenie emocjonalne, które ocenia intuicyjnie stosunek wartości do ceny - donosi portal BBC News.
Wstępne badania brytyjskich naukowców wskazują, że tylko przez pierwsze 23 minuty zakupów konsumenci myślą racjonalnie i matematycznie, po czym górę bierze myślenie emocjonalne, które ocenia intuicyjnie stosunek wartości do ceny - donosi portal BBC News.
Richard Winter / slo
Daniel Boorstin, amerykański historyk i pisarz, nazywa reklamę "wszechobecną, najbardziej charakterystyczną i najbardziej dochodową formą amerykańskiej literatury". I dodaje, że jej "przeznaczeniem był intymny powab oraz potężna siła działania na skalę ogólnonarodową, które nie miały sobie równych w historii świeckich i sakralnych tekstów".
Daniel Boorstin, amerykański historyk i pisarz, nazywa reklamę "wszechobecną, najbardziej charakterystyczną i najbardziej dochodową formą amerykańskiej literatury". I dodaje, że jej "przeznaczeniem był intymny powab oraz potężna siła działania na skalę ogólnonarodową, które nie miały sobie równych w historii świeckich i sakralnych tekstów".
PAP / psd
W ostatnich miesiącach Polacy regularnie deklarują, że ich priorytetem jest oszczędzanie, także na podstawowych kategoriach, jak np. żywność. Ale raport firmy Nielsen - do którego dotarła "Rzeczpospolita" - rysuje nieco inny obraz polskiego konsumenta.
W ostatnich miesiącach Polacy regularnie deklarują, że ich priorytetem jest oszczędzanie, także na podstawowych kategoriach, jak np. żywność. Ale raport firmy Nielsen - do którego dotarła "Rzeczpospolita" - rysuje nieco inny obraz polskiego konsumenta.
PAP / psd
Zakaz pracy w placówkach handlowych w niedziele przewiduje projekt zmian w Kodeksie pracy, który trafił do Sejmu. "Niedziela w polskiej tradycji jest dniem świętym i rodzinnym" - napisano w uzasadnieniu poselskiego projektu, pod którym podpisali się posłowie PiS, PO, PSL i SP.
Zakaz pracy w placówkach handlowych w niedziele przewiduje projekt zmian w Kodeksie pracy, który trafił do Sejmu. "Niedziela w polskiej tradycji jest dniem świętym i rodzinnym" - napisano w uzasadnieniu poselskiego projektu, pod którym podpisali się posłowie PiS, PO, PSL i SP.
PAP / psd
Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko - wykazały badania opublikowane przez "JAMA Internal Medicine".
Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko - wykazały badania opublikowane przez "JAMA Internal Medicine".
PAP / psd
Zmysły czy mózg? Sprzedawcy wolą, by zakupy robiły te pierwsze i perfumują sklepy, banki oraz galerie - informuje "Puls Biznesu".
Zmysły czy mózg? Sprzedawcy wolą, by zakupy robiły te pierwsze i perfumują sklepy, banki oraz galerie - informuje "Puls Biznesu".
PAP / mh
W Chinach, gdzie chrześcijanie stanowią nieliczną mniejszość społeczeństwa, Boże Narodzenie zdobywa coraz większą popularność nie jako święto religijne, lecz jako pozbawiony wymiaru duchowego festiwal konsumpcji i doskonała okazja do imprez.
W Chinach, gdzie chrześcijanie stanowią nieliczną mniejszość społeczeństwa, Boże Narodzenie zdobywa coraz większą popularność nie jako święto religijne, lecz jako pozbawiony wymiaru duchowego festiwal konsumpcji i doskonała okazja do imprez.
Logo źródła: Sygnały troski Paweł Szuppe / slo
We współczesnym, zglobalizowanym i zeświecczonym świecie wydaje się, że religia w tradycyjnym rozumieniu traci na znaczeniu, a jej miejsce zajmują rozmaite formy świeckiej religijności i wierzeń.
We współczesnym, zglobalizowanym i zeświecczonym świecie wydaje się, że religia w tradycyjnym rozumieniu traci na znaczeniu, a jej miejsce zajmują rozmaite formy świeckiej religijności i wierzeń.
"Dziennik Polski" / PAP / slo
Ruch to zdrowie, ale Polacy nie lubią się ruszać. Jedyną szansą na aktywność fizyczną bywają zakupy - informuje "Dziennik Polski".
Ruch to zdrowie, ale Polacy nie lubią się ruszać. Jedyną szansą na aktywność fizyczną bywają zakupy - informuje "Dziennik Polski".
PAP / mh
Czarnym piątkiem zaczął się w USA sezon świątecznych zakupów. W Polsce jego start jest skromniejszy, ale wydamy więcej pieniędzy niż przed rokiem - informuje "Rzeczpospolita". Nie na prezenty.
Czarnym piątkiem zaczął się w USA sezon świątecznych zakupów. W Polsce jego start jest skromniejszy, ale wydamy więcej pieniędzy niż przed rokiem - informuje "Rzeczpospolita". Nie na prezenty.
"Dziennik Gazeta Prawna" / PAP / pz
Popularne są wycieczki, których głównym celem nie jest zwiedzanie, a prezentacja towaru połączona z jego sprzedażą. Coraz więcej jest skarg na tę działalność - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Popularne są wycieczki, których głównym celem nie jest zwiedzanie, a prezentacja towaru połączona z jego sprzedażą. Coraz więcej jest skarg na tę działalność - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
PoProstuZdrowo.pl / slo
Z medycznego punktu widzenia nie ma różnicy między uzależnieniem od tak zwanych używek (alkohol, papierosy, narkotyki) a uzależnieniem od zakupów. Wszystkie one opierają się na zaburzonym funkcjonowaniu tzw. układu nagrody, który pełni funkcję motywatora dla wszelkich naszych działań.
Z medycznego punktu widzenia nie ma różnicy między uzależnieniem od tak zwanych używek (alkohol, papierosy, narkotyki) a uzależnieniem od zakupów. Wszystkie one opierają się na zaburzonym funkcjonowaniu tzw. układu nagrody, który pełni funkcję motywatora dla wszelkich naszych działań.
"Dziennik Polski" / PAP / pz
Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność. Jedna na czternaście postrzega je jako codzienną konieczność, ale tylko co trzydziesta uważa to za przykry obowiązek - donosi "Dziennik Polski", powołując się na badania portalu Prekursorki.pl.
Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność. Jedna na czternaście postrzega je jako codzienną konieczność, ale tylko co trzydziesta uważa to za przykry obowiązek - donosi "Dziennik Polski", powołując się na badania portalu Prekursorki.pl.
PAP / drr
Swoje podstawowe zakupy Polacy robią głównie w sklepach wielkopowierzchniowych - wynika z badań firmy Nielsen. To tam w zeszłym roku kupiliśmy 50 proc. towarów spożywczych i 52 proc. chemicznych. Upadają zaś małe sklepiki; w 2011 roku zamknięto 5 proc. z nich.
Swoje podstawowe zakupy Polacy robią głównie w sklepach wielkopowierzchniowych - wynika z badań firmy Nielsen. To tam w zeszłym roku kupiliśmy 50 proc. towarów spożywczych i 52 proc. chemicznych. Upadają zaś małe sklepiki; w 2011 roku zamknięto 5 proc. z nich.