Handel wraca do dużych miast

Handel wraca do dużych miast
(fot. MallSecrets.co.uk Picture Archive / flickr.com / CC BY-SA 2.0)
Puls Biznesu / PAP / pk

Po ekspansji centrów handlowych w mniejszych miastach deweloperzy znów patrzą na największe i najzamożniejsze.

W ubiegłym roku przybyło w Polsce 475 tys. m2 powierzchni, na której można robić zakupy. To 24 nowe centra i parki handlowe oraz dziewięć rozbudowanych. Na 2015 r. deweloperzy zaplanowali powiększenie rynku o blisko 600 tys. m2.

Największy ruch widać w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, gdzie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 406 m2 powierzchni handlowej. Za rok współczynnik ten wzrośnie do 460 tys. m2 - wynika z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych.

"W ostatnich latach deweloperzy byli skupieni na mniejszych miastach. Obecnie największe nasycenie powierzchnią handlową, sięgające 824 m2, widać w miastach o wielkości 100-200 tys. mieszkańców. W takich miastach nie ma miejsca na więcej niż jeden czy dwa obiekty. Dlatego deweloperzy wracają do metropolii" - mówi Jan Jakub Zombirt, analityk JLL.

DEON.PL POLECA

Średnie nasycenie w ośmiu największych aglomeracjach to 581 m2 na 1 tys. osób. Do końca roku powinno wzrosnąć do 618 m2.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Handel wraca do dużych miast
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.