Dlaczego Bóg nas sobie upodobał?

Fot. depositphotos.com
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP

To my potrzebujemy przypomnienia, kim jesteśmy. Kiedy zstępuje na nas Duch Święty także do nas Bóg Ojciec wypowiada te same słowa. Mówi, że jesteśmy Jego dziećmi (Jego potomstwem), w którym On sobie upodobał.

Ewangelia na dziś (Łk 3, 15-16. 21-22)

Gdy lud oczekiwał z napięciem i wszyscy snuli domysły w sercach co do Jana, czy nie jest on Mesjaszem, on tak przemówił do wszystkich: "Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem". Kiedy cały lud przystępował do chrztu, Jezus także przyjął chrzest. A gdy się modlił, otworzyło się niebo i Duch Święty zstąpił na Niego w postaci cielesnej niby gołębica, a z nieba odezwał się głos: "Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie".

Komentarz Mieczysława Łusiaka SJ

Głos Boga Ojca, który odezwał się z nieba: „Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie” nie zabrzmiał ze względu na Jezusa, który doskonale o tym wiedział, ale ze względu na nas. To my potrzebujemy przypomnienia, kim jesteśmy. Kiedy zstępuje na nas Duch Święty także do nas Bóg Ojciec wypowiada te same słowa. Mówi, że jesteśmy Jego dziećmi (Jego potomstwem), w którym On sobie upodobał. Dlaczego upodobał? Czy z powodu naszych zasług? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko pytaniem: „A dlaczego rodzice mają upodobanie w swoich dzieciach?”

Komentarz Wojciecha Jędrzejewskiego SJ

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Dlaczego Bóg nas sobie upodobał?
Komentarze (1)
WC
~Wojciech Chajec
12 stycznia 2022, 10:14
A ja mam wątpliwość, czy Bóg ma upodobanie we wszystkich ludziach, czy tylko w niektórych? Ja wiem, to takie protestanckie. Kiedyś w polskim tłumaczeniu było "... a na ziemi pokój ludziom dobrej woli". Teraz je zmieniono na "... a na ziemi pokój ludziom jego upodobania". W pierwszym przypadku można się domyślać, że pokój zależy od woli człowieka, który może go nie przyjąć. Nowe tłumaczenie uzależnia dar pokoju od upodobanie Boga. Dlaczego?