Jak czynić świat lepszym - Mt 5, 38-42

(fot. sukisuki/flickr.com/CC)
Mieczysław Łusiak SJ

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Słyszeliście, że powiedziano: «Oko za oko i ząb za ząb». A Ja wam powiadam: Nie stawiajcie oporu złemu. Lecz jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi. Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp i płaszcz. Zmusza cię kto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa tysiące. Daj temu, kto cię prosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce pożyczyć od ciebie".

Rozważanie do Ewangelii

DEON.PL POLECA


Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Jak czynić świat lepszym - Mt 5, 38-42
Komentarze (4)
Ulka
18 czerwca 2012, 19:23
Dobre pytanie ~ rozdwojony. Może chodzi o to, żeby rozróżnić odwet, który cechuje nienawiść do krzywdziciela, od obrony, którą cechuje miłość do skrzywdzonego... Znalazłam też w necie taki artykuł, może coś więcej wyjaśni : <a href="http://pierzchalski.ecclesia.org.pl/index.php?page=00&id=00-03">http://pierzchalski.ecclesia.org.pl/index.php?page=00&id=00-03</a>
-J
- jola
18 czerwca 2012, 18:05
Rozumiem zonę , mam podobnie...
Ż
żona
18 czerwca 2012, 16:42
Mam domowe nieuczciwe życie. I owszem gotuję, przynoszę do domu żarcie, piorę. Mogłabym plunąć na to wszystko, mogłabym zwinąć manatki, bo nie trzyma mnie żaden sentyment. Ale również mogę tego nie uczynić. Nie obiecuję sobie poprawy kogoś, nie liczę na wdzięczność, korzyść. Po prostu robię to ze swojej mocy, z tego, że Bóg się dla mnie więcej liczy niż nieuczciwy wykorzystywacz. A wszystkie nieuczciwości i oszustwa bynajmniej nie są przemilczane. Wypowiedziane, ale co z tego?
R
rozdwojony
18 czerwca 2012, 11:52
Jak ten cytat "A Ja wam powiadam: Nie stawiajcie oporu złemu. Lecz jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi. Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp i płaszcz. Zmusza cię kto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa tysiące. Daj temu, kto cię prosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce pożyczyć od ciebie" pogodzić z pozwoleniem w Katechiźmie na obronę siebie, bliźnich i ojczyzny?