Marka Dove rusza na ratunek nastolatkom. Chce je chronić przed toksycznym wpływem social mediów

Marka Dove rusza na ratunek nastolatkom. Chce je chronić przed toksycznym wpływem social mediów
Fot. Viktor Cap 2020 / depositphotos.com
detoxfeedu.pl / zycie.hellozdrowie.pl / tk

Kilka tygodni temu znana marka kosmetyków Dove ruszyła z kampanią mającą na celu zwrócenie uwagi na problem dotykający współczesne nastolatki. Przeglądając codziennie social media natrafiają one na swoje ulubione, idealnie wyglądające influencerki. Mimo że zdjęcia ich nieskazitelnego ciała nie oddają w pełni rzeczywistości, nastolatki często są podatne na takie treści. A to, co każdego dnia widzą w mediach, obniża ich samoocenę.

Marka Dove postanowiła rozpocząć kampanię społeczną „DetoxFeedu”. Jej celem jest pokazanie nastolatkom, jak we właściwy sposób korzystać z social mediów. W sieci pojawiły się krótkie filmy, które „uświadamiają zarówno nastolatkom jak i ich opiekunom, że treści w social media bywają bardzo szkodliwe i obniżają ich samoocenę” – czytamy na portalu zycie.hellozdrowie.pl.

DEON.PL POLECA

Film promujący kampanię ukazuje młodą dziewczynę przeglądającą konta społecznościowe. W tle nastolatka słyszy: „Operacje plastyczne to już coś zupełnie normalnego”, „Zobacz, ile wytrzymasz na oczyszczającej diecie sokowej”, „Nie lubisz swoich ust? Po prostu je powiększ”. Tego typu treści nastolatki słyszą każdego dnia. Obniża im to ich samoocenę, ponieważ wiedzą, że nie będą w stanie sprostać nierealnym, wygórowanym standardom.

„Co druga nastolatka czuje, że nie może sprostać standardom piękna, które widzi w mediach społecznościowych. Przeciwstawmy się toksycznym poradom i sprawmy, aby młode osoby mogły zdefiniować piękno na własnych warunkach” – czytamy na stronie detoxfeedu.pl.

W ramach kampanii marka Dove zaprosiła do współpracy kilku ekspertów: Małgorzatę Ohme - psycholożkę i dziennikarkę, Karolinę Tuchalską-Siermińską - psycholożkę, psychotraumatolożkę, trenerkę umiejętności społecznych i edukatorkę oraz Szymona Niemca – psychologa, wykładowcę akademickiego.

- Za toksyczną treść uznałbym każdą informację, która świadomie bądź nie, może doprowadzić do czyjejś szkody. Szczególnie niebezpieczne jest to, że osoby nieposiadające żadnego przygotowania, czasami powielają treści, które w założeniu mają być pomocne, szkodzą i powodują problemy psychiczne – mówi w jednym z filmów Szymon Niemiec.

Karolina Tuchalska-Siermińska zauważa, że co piąta nastolatka słucha rad influencerek, mimo że źle się z tym czuje.

- Kiedy młody człowiek czuje się gorszy, spada jego samoocena, motywacja, odwaga, chęć spełniania własnych marzeń. Miejmy przy tym wszystkim jakieś krytyczne spojrzenie – zaznacza z kolei Małgorzata Ohme.

- Bez względu na to, co myślisz o sobie, jesteś wartościową i piękną osobą. Media społecznościowe są tylko i wyłącznie narzędziem, które zależy od ciebie. I tylko ty decydujesz, które treści wykorzystasz – dodaje Szymon Niemiec.

- Kampania społeczna Detox FEEDu powstała po to, by uświadomić rodzicom, i szerzej nam – dorosłym, na jak bardzo szokujące oraz niebezpieczne treści dostępne w social mediach narażone są nasze dzieci. Równocześnie poprzez prowadzone działania chcemy zachęcić nastolatki do pozytywnego myślenia o swoim ciele i wyglądzie oraz koncentrowania się na swoim potencjale – mówi Joanna Orzechowska, marketing manager marki Dove.

Marka Dove chce także, aby przy każdym opublikowanym w social mediach zdjęciu pojawiła się informacja, czy zostało ono poddane retuszowi. W tym celu na stronie detoxfeedu.pl można podpisać petycję.

Źródło: detoxfeedu.pl / zycie.hellozdrowie.pl / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Virginia Ann Froehle RSM

Nieustanna gonitwa między pracą, domem, przedszkolem, szkołą. Zabieganie, zmęczenie, poczucie przytłoczenia obowiązkami. Spełnianie życzeń najbliższych zawsze z uśmiechem na twarzy. Brzmi znajomo?

Co zrobiłaś dzisiaj dla innych? I czy zrobiłaś też coś dla siebie? Czy...

Skomentuj artykuł

Marka Dove rusza na ratunek nastolatkom. Chce je chronić przed toksycznym wpływem social mediów
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.