40 tys. pielgrzymów ŚDM skorzystało z lotniska w Balicach
(fot. De Visu / Shutterstock.com)
KAI / ml
Z Krakowa odleciał ostatni samolot wyczarterowany w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży. Z portu skorzystało 40 tys. pielgrzymów. Ich obsługa przebiegła bardzo sprawnie. Port obsłużył 208 dodatkowych operacji lotniczych.
- Tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży dwukrotnie przekroczono rekordową liczbę 20 tys. obsłużonych pasażerów w ciągu jednego dnia. Nie byłoby to możliwe bez współpracy wszystkich służb na lotnisku, które stanęły na wysokości zadania - mówi Radosław Włoszek, p.o. prezesa Kraków Airport.
Pierwszy pasażer przyleciał na ŚDM 16 lipca. Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek (25 lipca) i we wtorek (26 lipca) - odpowiednio 9 i 7 rejsów. Z kolei rekordowa liczba pasażerów przyleciała do Krakowa w niedzielę (24 lipca) oraz w poniedziałek (25 lipca) - odpowiednio 10312 i 10453. W pozostałe dni liczba ta nie przekroczyła 10 tys. pasażerów.
Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek 1 sierpnia - w sumie 30 dodatkowych rejsów. W pierwszych dwóch dniach sierpnia odleciała z Krakowa rekordowa liczba pasażerów - odpowiednio 13200 i 12015. Rekordowa liczba pasażerów skorzystała z infrastruktury lotniska w dniu 1 sierpnia - 22552. Dzień później (2 sierpnia) również obsłużono ponad 20 tys. pasażerów - 20158. Ostatni lot czarterowy związany z ŚDM miał miejsce 9 sierpnia.
W okresie Światowych Dni Młodzieży przylatywały i wylatywały z Krakowa grupy osób niepełnosprawnych. Wszystkie osoby niepełnosprawne, zarówno te zgłoszone, jak i niezgłoszone wcześniej, zostały obsłużone wg najwyższego standardu oczekiwania na udzielenie pomocy. Czas oczekiwania wyniósł maksymalnie 10 minut w przypadku odlotów oraz 5 minut przy przylotach.
W czasie Światowych Dni Młodzieży na terenie lotniska pracowało 70 wolontariuszy z Polski, Słowacji, Litwy, Ukrainy, Kanady, Niemiec, Włoch, Rumunii, Malezji, Chorwacji i Wietnamu. Od 23 lipca do 3 sierpnia pracownicy punktów informacji oraz całodobowego Call Centre, pomogli łącznie 19021 osobom. Rekord padł 1 sierpnia kiedy to do punktu informacji zgłosiło się 2097 osób (średnio ponad 100 zapytań w ciągu godziny pracy punktu).
Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W sezonie letnim 2016 krakowskie lotnisko oferuje 70 połączeń regularnych do 62 portów w 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami. Do końca roku planowane jest obsłużenie ok. 4,7 mln pasażerów.
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł