Abp Michalik: dobrzy ludzie nie mogą milczeć

(fot. PAP/Jacek Bednarczyk)
KAI / psd

Z udziałem Episkopatu Polski oraz kilkunastu tysięcy wiernych odbyły się w niedzielę w Krakowie uroczystości św. Stanisława Biskupa i Męczennika - głównego patrona Polski i archidiecezji krakowskiej. Mszy św. w sanktuarium jego męczeństwa na Skałce przewodniczył abp Wiktor Skworc z Katowic.

Uroczystości poprzedziła procesja, która przy biciu dzwonu Zygmunta przeszła z Wawelu na Skałkę. W procesji niesiony był m. in. łaskami słynący obraz Matki Bożej od Wykupu Niewolników, z kościoła św. Jana w Krakowie, koronowany na Skałce przez abp. Karola Wojtyłę 9 maja 1965 roku. Wolontariusze ŚDM nieśli kopię krzyża Światowych Dni Młodzieży.

W bazylice na Skałce została odprawiona Msza św. pod przewodnictwem abp. Skworca. Słowo powitania skierował do uczestników uroczystości kard. Stanisław Dziwisz, który podkreślał potrzebę odnowy życia religijnego w Polsce w przeddzień Światowych Dni Młodzieży. "Światowe Dni Młodzieży będą bowiem świętem wiary ukazującym młode oblicze polskiego Kościoła" - zaznaczył metropolita krakowski.

Zebrani przy Ołtarzu Trzech Tysiącleci wysłuchali wcześniej świadectwa uczestnika poprzednich ŚDM. W procesji z darami wolontariusze ofiarowali deklaracje uczestnictwa w projekcie L4. Jest to akcja, w której młodzież prosi o modlitwę za przygotowania do wydarzeń w Krakowie osoby chore i starsze ze swoich wspólnot lokalnych. Przedstawiciele parafii nieśli także Pamiętniki Duchowych Przygotowań, czyli relacje z dotychczasowych działań podjętych na poziomie poszczególnych parafii archidiecezji krakowskiej.

Homilię podczas uroczystej Mszy św. na Skałce wygłosił abp Józef Michalik. Metropolita przemyski przypominał, że fundamentem Kościoła jest Jezus Dobry Pasterz, który powinien też być fundamentem życia chrześcijan. "O trwałości budowli decydują fundamenty, materiał budowlany i umiejętności wykonawców. Podobnie jest ze wspólnotami ludzkimi. O ich sile i trwałości decydują zasady, jakimi chcą się kierować, cele, jakie sobie stawiają i metody, jakimi się posługują" - podkreślał.

"Nie możemy się godzić na zło i milczeć, ilekroć deptane jest prawo Boże, nawet pod pozorem legalności w ustanawianym przez parlament prawie. Przypomnijmy więc, że przykazanie Nie zabijaj znaczy - nie zabijaj nikogo i nigdy, nie zabijaj człowieka od poczęcia do naturalnej śmierci. A Nie kradnij zabrania przywłaszczania każdej własności: prywatnej, wspólnej, państwowej, zgodnie z zasadą sprawiedliwości społecznej wobec pracodawcy i pracownika. Za uczciwą pracę zawsze należy się uczciwa zapłata" - mówił kaznodzieja. Zaznaczył, że wspólnota Kościoła, jego biskupi, kapłani i wierni, będą wielokrotnie musieli powtarzać "Non possumus". Jako wzór odwagi w głoszeniu Ewangelii zwłaszcza w czasach trudnych abp Michalik postawił św. Stanisława.

"Polska, jeśli ma przetrwać, musi się nawrócić!" - apelował hierarcha. Jego zdaniem nasz kraj jest chory, bo "godząc się na zło, traci swoją siłę i wolność życia". Jako szczególnie zagrażające Polsce kaznodzieja wymienił ustawy sprzeczne z prawem naturalnym, atak na rodzinę, seksualizację dzieci i ideologię gender. Do destrukcyjnych zjawisk zaliczył także zapaść służby zdrowia, likwidację stoczni, kopalń, przemysłu, bezradność wobec braku kultury społecznej i korupcji oraz emigrację ludzi młodych i wykształconych.

"Ilekroć przegrywa Bóg i Ewangelia, prawo Boże i prawo naturalne, tylekroć przegrywa człowiek. Przegrywamy dlatego, że nie jesteśmy zjednoczeni w wierności Bogu, Ewangelii, Kościołowi" - przestrzegał abp Michalik. "Przegrywamy, bo dobrzy ludzie często milczą godząc się na in vitro, aborcję, na ideologię gender. Przegrywamy, bo chętnie słuchamy fałszywych proroków, niejednokrotnie przebranych w strój duchowny, którzy obłudnie wołają o reformę Kościoła, zamiast reformować siebie. Słuchamy też ludzi nieochrzczonych, którzy od lat walczą z tym, co katolickie i polskie. Zapominają, że ten naród, to nasza wspólna historia, dziedzictwo, kultura. Bez tego nie ma naszej przyszłości!" - dodał.

Podczas głównych uroczystości św. Stanisława na Skałce wierni dziękowali za kanonizację św. Jana Pawła II i modlili się o dobre przygotowanie i owocne przeżycie przyszłorocznych Światowych Dni Młodzieży.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Abp Michalik: dobrzy ludzie nie mogą milczeć
Komentarze (95)
D
Dioklecjan
12 maja 2015, 10:15
  Tak ! nie wolno dobremu człowiekowi milczeć.  To może EP przerwie w końcu milczenie i powie dlaczego to w 1938 roku nie dokonal Inntronizacji o ktorej mówila R. Celakówna ? gdzie to jest ? dlaczego milczą ?....dobrzy ludzie nie powinni milczeć czyż nie ? Jesli to prawda to ,EP jest WSPÓŁWINNYM  krwi przelanej na teranach Polski w II wojnie światowej .  Z nadzieją czekam na słowa EP wtej kwestii, może jednak w końcu przerwą milczenie ,no...po takich słowach niechże przerwą milczenie  ..aby nie narażać się na śmieszność.
11 maja 2015, 21:52
Mam nadzieję że czas hierarchów operujących takim językiem i takim stosunkiem do innych(dzielących i wykluczających) mija bezpowrotnie i pewnie niewielu będzie żałować.
Z
zgodny
11 maja 2015, 22:08
>Mam nadzieję że czas hierarchów operujących takim językiem i takim stosunkiem do innych(dzielących i wykluczających) mija bezpowrotnie i pewnie niewielu będzie żałować.< Jeśli nawet uda się zamknąć usta hierarchom, to z Bogiem tak łatwo nie pójdzie. Pozostanie nadal dzielącym i wykluczającym, bo jak sam zapowiedział, do Jego Królestwa nie wejdzie  nic nieczystego ani nikt, kto popełnia obrzydliwość i kłamstwo. A wtedy zapewne będzie żałować wielu spośród tych nie żałujących hierarchów.
11 maja 2015, 22:23
Nieodrodny syn księdza Lemańskiego - aktywny zawsze gdy idą wybory...
11 maja 2015, 23:59
To się dzieje na naszych oczach, Beniaminie. Wszystko w swoim czasie. Coraz więcej ludzi zauważa, że pewne rzeczy po prostu już się nie sprawdzają. Część jednak jeszcze tego potrzebuje na trochę dłużej. Jak to się mówi - "nie od razu Rzym zbudowano." Każdy w swoim czasie. Pozdrawiam :)
N
nunu
11 maja 2015, 21:36
O. Tadeusz Rydzyk zostanie świętym niedługo po swojej śmierci. I wielu tu zamiast mu ubliżać powinno się gotować do modlitwy do Ojca o wstawiennictwo Boże. A niektórzy co tu robią? Szatan was korci wszystkich którzy na świętego Człowieka plujecie. Nawróćcie się przez post i modlitwę póki macie czas.
11 maja 2015, 21:49
Po co czekać do śmierci ?Santo Subito!.Proponuję także dogmat o wniebowzięciu o.Tadeusza!!!Kto przeciw ten zdrajca!!
E
egzorcysta
11 maja 2015, 21:54
Kto przeciw tego egzorcyzmować! A kysz, nasienie szatańskie, a kysz!!
N
nunu
11 maja 2015, 22:05
Nauczyłeś się Dziecko dwóch słów po łacinie i co? Myslisz , że stałeś się mądrym? Nie pluj , bo sam siebie przekreślisz. Odwołuję sie do troski o Twoją własną osobę , bo jeszcze na tę modłę może coś zrozumiesz. I zawsze zanim coś napiszesz najpierw pomyśl.
11 maja 2015, 23:01
Bardzo jestem Ci wdzięczny za troskę o mnie ale nie chciałbym być egoistą i proszę przelej tę troskę na kogoś innego a i o sobie nie zapomnij bo wiesz jak z tą belką nieraz bywa.Pozdrawiam. i moja rada nie wychylaj się z tą twoją troską bo pewnie wielu jej nie potrzebuje a zaniedbujesz tym sposobem siebie.
X
xomowiec
12 maja 2015, 02:26
Santo Subito to akurat po włosku, nie po łacinie!    I zawsze zanim cos napiszesz najpierw pomyśl! Swięty Nunu od pouczania innych, od siedmiu boleści!!!
N
nunu
12 maja 2015, 21:15
Jestem ambitny , zatem nawet z "zomowca" zrobię dobrego katolika. :) Biblijne bratnie pouczenie jest wpisane w troskę o innych. Być może sam robię to jeszcze nieudolnie , no cóż cały czas się uczę.
X
xomowiec
12 maja 2015, 21:42
No to już lepiej, poczciwy Nunu. Porzadny chłop, daj pyska!
N
nunu
12 maja 2015, 22:07
Porządny od porządać , Aha i małe sprostowanie, nie mam pyska , tylko mordę ;)
X
xomowiec
12 maja 2015, 22:24
No to daj mordy,,, co za różnica?
N
nunu
12 maja 2015, 22:30
Korzystam z programu komputerowego analizujacego anonimowe wypowiedzi. Twój nick ten program kojarzy jednoznacznie z nickiem "Milosc". Można wiedzieć dlaczego się pod nim ukrywasz? :)
H
Hammurabi
11 maja 2015, 11:00
Hierarcha nie powinien takich rzeczy mówić ..ze względu na dobro własne i swojej instytucji , tak ze względu na egoizm . Bo w sytuacji kiedy instytucja przemilczała gros krzywd ekonomicznych wyrządzonych i wyrządzanych nadal temu narodowi  to takie słowa mogą u ludzi poszkodoewanych [ 200- 300 tys niedożywionych dzieci ! ] wywołać jedynie złość i zgrzytanie zębów. Bo oto księża potrafią wypowiadać się na tematy takie jak w jakich to pozycjach powinni współżyć małżonkowie przyprawiając o kompleksy małżeństwa z długoletnum stażem o kompleksy a dostają "kurzej ślepoty :" kiedy nie zauważają np. zjawiska lichwy .                        Drodzy hierarchowie  !  Czy rzeczywiscie uważacie że laikat jest aż taki ciemny ,że tego nie widzi ?  Rzeczywiście uważacie ,że nie ma takich którzy nie potrafia sięgnąć po Biblię i bazuja jedynie na perykopach w których pominięto niewygodne fragmenty ? Więc co pominął Abp. Michalik ? W spokojenej pray swój chleb jedzcie ! [   II Tes    ]   "Elity " państwa żyją z owoców pracy innych ludzi ktore dzięki pokrętnemu prawu sobie przywłaszczają , czego tutaj mozna nie rozumieć ? Więc lepiej aby hieracha mówil o...maryjności miesiąca maja . Przynajmniej nie drażni.
D
dayra
11 maja 2015, 10:19
Skoro arcybiskup głosi, że "Nie możemy się godzić na zło i milczeć, ilekroć deptane jest prawo Boże" to dlaczego chroni i toleruje złe zachowania wśród podległego mu duchowieństwa? Może arcybiskup zacznie od siebie....
TT
tes tes
11 maja 2015, 09:46
Kościół przegrywa,bo nie zależy mu na duszach wiernych. Kościołowi zależy na niszczeniu rządu i zwycięstwie PISU i całe jego "szerzenie Ewangelii"jest temu podporządkowane.Gdyby było inaczej Kościół zwracał by się bezpośrednio do katolików o te wszystkie sprawy które ostatnio uważa za tak ważne,uzależniał by kwestie aborcji,in vitro,związków partnerskich od wiary katolików.A co robi Kościół-wiernych uważa za ciemna masę,wmawiając im,że ,ze ich decyzje to nie ich sprawa-to wina złego rządu.I mamy kuriozum:aborcja-"wina Tuska"pomimo,ze kościelny Kodeks Postępowania Kanonicznego jasno precyzuje,ze za aborcje głownie odpowiada kobieta jej dokonującą i podlega ekskomunice(kto słyszał kiedyś z ambony o tym???),in vitro-wina władzy,mimo,ze każdy katolik w duchu ma dokonać wyboru i nie musi(bo nie ma takiego rządowego nakazu,aby decydować sie na in vitro).Ale Kościół ma jeden cel-zniszczenie obecnej władzy i wprowadzenie na tron najbardziej antychrześcijańskej partii-dlaczego antychrześcijańskiej-bo taka nienawiść i pogarda dla tych co myślą inaczej niż ta partia jest porażająca.A nienawiść i pogarda to raczej nie cechy ewangeliczne.
Z
zgodny
11 maja 2015, 09:55
A nienawiść i pogarda to raczej nie cechy ewangeliczne. A to jest wystarczająco ewangeliczne jak na twój gust? - "Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie a niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę"
P
pg
11 maja 2015, 10:15
Jeżeli nie widzisz ile złego zrobił Tusk ze swoim obłudnym ugrupowaniem, w Polsce i umysłach ludzkich, to jesteś zaślepiony.
H
hejo
11 maja 2015, 10:46
Ale "Tusk" nie jest popierany przez gremia kościelne i nie powołuję sie ciagle na swoje wybitne chrzescijanstwo jak robi to PIS.
H
hejo
11 maja 2015, 10:49
Eangeliczne jest:"co cesarskie cesarzowi,co boskie Bogu",a jesli chodzi o sprawy miedzyludzkie to brak chorbliwej podejrzliwości i chęc zrozumienia racji innych
T
tak
11 maja 2015, 14:35
To po co przed wyborami Tusk wziął po kilknastu latach slub kościelny? Zapomniałeś
H
hejo
11 maja 2015, 17:34
Nazwisko TUsk było symbolem i dlatego w cudzysłowie,chodzi o decydentów z rządu.
Z
zgodny
11 maja 2015, 19:59
jesli chodzi o sprawy miedzyludzkie to brak chorbliwej podejrzliwości A te zdania są Ewangeliczne czy mają znamiona chorobliwej podejrzliwości? "Baczcie, żeby was kto nie zwiódł. Albowiem wielu przyjdzie w imieniu moim(...) i wielu zwiodą." "Powstaną bowiem fałszywi mesjasze i fałszywi prorocy i czynić będą wielkie znaki i cuda, aby, o ile można, zwieść i wybranych."
12 maja 2015, 00:11
Hej Zgodny :) Wiesz, wystarczy, że nie damy się zwieść nie tyle cudzym, co własnym przekonaniom. Dobrze jest przyjrzeć się im - skąd pochodzą, dokąd doprowadziły i następnie, w którym kierunku wybieramy pójść dalej. 
E
ewangelik
12 maja 2015, 02:56
znajomość pisma niczym u naszych braci ze zboru
H
historyk
12 maja 2015, 15:30
Widzę, że od SVII nieprzerwanie mamy braci ze zboru w charakterze obserwatorów i komentatorów.
M
M
11 maja 2015, 05:42
Redakcjo prosze zwrocic uwage na niektore niestosowne i obrazliwe komentarze!
11 maja 2015, 10:22
Obrażanie biskupa i kleru nie wystepuje. Jest jedynie uzasadniona krytyka, która z natury nie jest niestosowana i nie wymaga ingerencji moderatora strony.
K
klara
11 maja 2015, 11:20
Prawda  - najgłośniejsze kwiczenie dziś już zostało usunięte. Dzięki.
K
klara
11 maja 2015, 12:04
Szkoda tylko, że haniebne wpisy @obżartego i opitego usunięto bez śladu, że moderacja interweniowała. Bo właśnie one uzasadniały porównanie do pereł rzucanych przed wieprze.
O
obżarty-opity
11 maja 2015, 21:42
niczego nie usunięto... masz halucynacje! odstaw już ten klej!
O
obżarty-opity
11 maja 2015, 21:44
najgłośniejsze kwiczenie wyadaje niejaka (niejaki?) ~klara
Z
zgodny
11 maja 2015, 22:13
To raczej nie są wieprze, bo one nie prowadzą nocnego trybu życia. A to coś aktywizuje się po zachodzie słońca.
Z
zaza
10 maja 2015, 23:54
Nie wiem, czy jestem dobrym człowiekiem..ale milczeć nie mogłam, gdy ktoś obarczał winą za pedofilię  dzieci a nie sprawców. A brak tego milczenia i zgody na takie bzdury zostaje odebrany jako atak na kościół. Szkoda że bp. Michalik nie widzi innych zagrożeń niż gender...czytając potworne wiadomości z zeszłego tygodnia o młodocianych mordercach chociażby...jakoś nie rzuciło mi się w oczy gender . Oni raczej się gender nie kierowali.
Z
zgodny
11 maja 2015, 08:39
.czytając potworne wiadomości z zeszłego tygodnia o młodocianych mordercach chociażby Wybacz, ale kazanie to nie kronika kryminalna. Poza tym ściganie przestępców to raczej sprawa policji.
Z
zaza
11 maja 2015, 23:49
Wybaczam
OI
obżarty i opity
12 maja 2015, 02:30
Ściganie przestępców pedofilów w sutanncah to także sprawa policji. Tako rzecze rzecznik KEP. Na kazaniach w czapę? Tak ale nigdy nie swojakom. Stary, niezawodny Michalik. Dobry człowiek.
K
klara
10 maja 2015, 21:44
Bóg zapłać za słowa prawdy, księże arcybiskupie. Są jak cenne perły. Co zresztą potwierdza reakcja kilku wieprzów w poniższych komentarzach.
OI
obżarty i opity
11 maja 2015, 03:04
Tak księże arcybiskupie, dzięki za perły. Rekacja jednej krowy w komentaerzach to potwierdza!!
Z
zgodny
11 maja 2015, 08:47
"A pasło się tam obżarte i opite stado wieprzów. A czartowie prosili go, mówiąc: Jeśli nas wyrzucasz stąd, puść nas w stado wieprzów.  I rzekł im: Idźcie. A oni wyszedłszy, weszli w wieprze. A oto wszystko stado pędem wpadło w morze i pozdychało w wodach." Amen.  Oto Słowo Boże
12 maja 2015, 00:14
Bo Bóg zawsze mówi TAK. :)
Z
zgodny
12 maja 2015, 10:09
>Bo Bóg zawsze mówi TAK. :) < Automat jakiś do przytakiwania? A myśli chwilę przedtem, czy od razu mówi? I czy warto go o coś pytać - jeśli wiadomo, że na wszystko będzie TAK?
12 maja 2015, 17:22
Zna Twoje myśli, stąd nawet kiedy pytasz i wiesz, że usłyszysz "tak", to po prostu z góry możesz powiedzieć "dziękuję". Polecam. :)
W
Wyborcza
10 maja 2015, 20:57
Lokale wyborcze zamknięte!!  Pan Prezydent Komorowski i kandydat Duda spotkają sie w drugiej turze!!!  Zdecydowana przewaga urzedujacego Prezydenta!
T
tak
10 maja 2015, 23:40
ha, ha ,ha
jazmig jazmig
10 maja 2015, 20:40
Sprawiedliwość społeczna tak się różni od sprawiedliwości, jak krzesło elektryczne od krzesła, a demokracja socjalistyczna od demokracji.
ZW
zawsze wierni
10 maja 2015, 19:40
Jeszcze jedno należało powiedzieć: nie cudzołóż, nie rozbijaj małżeństwa, nie porzucaj rodziny, nie wchodź w nowe związki po rozwodzie. O tym należało również wspomnieć, nie zapominać o VI przykazaniu, skoro już się wymienia V i VII.  Właśnie to jest obecnie najbardziej istotny problem, bardziej palący niż aborcja i in vitro, bo jak się okazało po ubiegłorocznym synodzie rodzin jest wielu "fałszywych proroków przebranych w sutanny", którzy prawdę o nierozerwalności małżeństw chcą dostosować do współczesnych czasów i tak manipulują Ewangelią i miłosierdziem, że o mały włos nie przegłosowali dopuszczenia rozwodników w ponownych związkach do Komunii świętej. Prawo Boże jest już od dawna deptane przez tych wszystkich, którzy milcząco przyzwalają na zło ponownych związków i nie wzywają do ich zerwania, czyli do nawrócenia. To tu przede wszystkim należy wołać non possumus.
O
obetnijserękę
11 maja 2015, 10:20
tak, cudzołóstwo spenalizować, a rozwodów zakazać!
P
palmizana
10 maja 2015, 19:29
"Dobrzy ludzie", kim oni są?
T
Tomek
10 maja 2015, 19:35
ludzie ktorzy nieprzerwanie sie nawracaja, sa swiadomi swoich bledow a jednak na nowo powstaja i probuja wybierac lepiej
S
spostrzegawczy
10 maja 2015, 19:44
Dobrzy ludzie są rydzykopodobni.
T
Tomek
10 maja 2015, 19:53
twoj cynizm nie buduje ani ciebie ani innych i jest twoja slaboscia z ktora predzej czy pozniej bedziesz musial zawalczyc ... chyba ze wybierzesz dalsze gnicie
S
spostrzegawczy
10 maja 2015, 19:56
...czyli jendka nie rydzykopodobni!  nie miałem racji...
T
Tomek
10 maja 2015, 20:06
czyli jacy sa ci ludzi wedlug ciebie?
W
wess
10 maja 2015, 20:13
Brawo!!!!
A
Adler
10 maja 2015, 19:26
Dobry Człowiek Michalik nie milczy, oj nie! A to poradzi żeby Żyd głosował na Żyda, katolik na katolika, albo postawi trafną diagnozę, że nie ma czegoś takiego jak pedofilia wśród księży; to tylko te wstrętne, rozwydrzone bachory wciągają biednych pasterzy bożych do swych wyr! Trzymajcie tak dalej, Księże Biskupie! Ojciec Inkasent, to przy Was mały pikuś! 
T
Tomek
10 maja 2015, 19:42
jak sie bedziesz tak koncentrowal na zlu ktorego jest na swiecie o wiele mniej niz dobra to skonczysz jak te demony - posluchaj i zmien spojrzenie bo o twoja wiecznosc chodzi ktora sam przez slowa i czyny wybierasz: www.youtube.com/watch?v=mVIL6AX30RI
F
ft
10 maja 2015, 20:15
Bardziej koncentrować sie na złu niz Michalik mało kto potrafi.
T
Tomek
10 maja 2015, 20:25
obawiaj sie ze sa lepsi, ale to sprawa tego czlowieka a bedzie rozliczany w koncowym efekcie z tego jak nasladowal Chrystusa - czyli jak kochal. Kazdy z nas moze w kazdej chwili wybierac dobro nawet poprzez zauwazanie dobra wokol nas :) zycze milego wieczoru
K
krakowiak
10 maja 2015, 19:21
Całość można zobaczyć i odsłuchać na portalu Radia Maryja i TV Trwam. KARDYNAŁ DZIWISZ WIE KOGO POPROSIĆ O HOMILIĘ W TAKIM DNIU ŚWIĘTEGO PATRONA POLSKI. WIDAĆ SZKOŁĘ JANA PAWŁA II ŚWIĘTEGO U OBYDWU PASTERZY
O
obżarty-opity
10 maja 2015, 19:58
tak, oba pastuchy pod rydzykową batutą
T
Tomek
10 maja 2015, 20:42
za duzo nienawidzisz czlowieku, a mozesz wybrac inaczej, mozesz wybrac zauwazanie dobra w ludziach w sobie we swiecie, nawet masz ku temu wszelka wladze ale czy chcesz takiego wyboru dokonac? :) mysle ze moglbys chciec :)
12 maja 2015, 00:23
Ludzie nie tyle czegoś nienawidzą, co się tego boją. Boją się, bo nie znają. A jak nie znają, to nie rozumieją. I stąd pewne formy. Ale wiem, co masz na myśli i pozdrawiam Cię, Tomku. :)
W
wiedza
10 maja 2015, 19:12
Kraść można jedynie w imieniu i dla kleru, patrz zwroty ziemi.Inni nie mogą kraść bo zabraknie dla kleru. A inkryminowany biskup Stanisław o łeb skrócony z woli namaszczonego przez boga, zasłużył na tak ową iż władzy sie sprzeniewierzył, czyli zdradził. Mało?. Ale bezmyśny ciemnogród będzie zawsze ciemnogrodem, po co mu wiedza.?
Y
yess
10 maja 2015, 19:18
widać uczoność z PRL na filozofii marksistowskiej?
U
uno
10 maja 2015, 19:00
Ten biskup niestety wali jak krowa na beton. I ta zacięta twarz. Czas na emeryturę. 
D
duo
10 maja 2015, 19:10
Może zobaczysz sam homilię na portalu Tv Trwam i Radio Maryja i twarz mówiącego arcybiskupa. Wtedy zrozumiesz manipulację nawet zdjęciem PAP a za nim deonu.  Dysydenctwo deonu zawsze działa niezawodnie
T
tak
10 maja 2015, 19:14
Kard. Dziwisz wie kogo prosi o homilię. Odważny pasterz, nie cofnie sie przed szykanami aby powiedzieć prawdę. Szczególnie w takim dniu
T
tur
10 maja 2015, 19:34
Odważny pasterz, w sprawie księżowskiej pedofilii tez, nie?
E
egzorcysta
10 maja 2015, 19:49
dysydenctwo i postmodernizm a kysz... precz szatanie, nasienie szatańskie, plemię tuskowe i komoruskie
O
obżarty-opity
10 maja 2015, 19:59
wali jak konie na betonie
O
obżarty-opity
10 maja 2015, 20:16
Wyróżnia się zawłaszcza kneblowaniem ofiar księżo-pedofilii....
MC
Mistrz Ciętej
10 maja 2015, 18:58
"Polska jest dziś chora, bo milcząc na zło, utraciła wolę życia (...) Ojczyzna jest chora, bo chore są elity i chory jest cały naród" Czy to samokrytyka za wspieranie rządzącej PO poprzez tzw. pojednanie polsko-rosyjskie? Polityka Michalika, Tuska i Komorowskiego przymilania się do Moskwy odniosła sromotną porażkę.
E
egzorcysta
10 maja 2015, 19:50
dysydenctwo i postmodernizm a kysz... precz szatanie, nasienie szatańskie, plemię tuskowe i komoruskie
MC
Mistrz Ciętej
10 maja 2015, 20:02
"A kysz" to w Budzie Ruskiej gospodyni przepędza kury z podwórka.
E
egzorcysta
10 maja 2015, 20:09
Toż cię popieram, nie widzisz, ślepys? A kysz! precz tusko-komoruskie-dysydencko- postmodernistyczne deonowe nasienie szatańkie! A kysz!!
MC
Mistrz Ciętej
10 maja 2015, 20:25
Specjalisto od kur: udaj się na Mazury i tam sobie a kyszuj drób.
J
Jan
10 maja 2015, 18:47
Całość można zobaczyć i odsłuchać na portalu Radia Maryja i TV Trwam
V
vist
10 maja 2015, 18:42
Co ten biskup opowiada. Ze nie mamy słuchać ludzi nieochrzczonych? Kosciol wiele przejął od ludzi nieochrzczonych. Cała teologia średniowieczna jest oparta na Arystotelesie, ktory jak wiadomo ochrzczony nie był. Biskup Michalik mocno niedouczony......i wiecznie szukający wrogów. Moze by tak coś pozytywnego powiedział.
T
tak
10 maja 2015, 18:49
Kard. Dziwisz wie kogo prosi o homilię. Odważny pasterz, nie cofnie sie przed szykanami aby powiedzieć prawdę. Szczególnie w takim dniu
V
vist
10 maja 2015, 18:56
Moze i odważny, ale studia teologiczne przespał.
T
tak
10 maja 2015, 19:12
Chciałbys odbyc takie nauki i studia jak abp Michalik
J
Jan
10 maja 2015, 18:11
CAŁOŚĆ NA PORTALU NIEDZIELI I GOŚCIA NIEDZIELNEGO.
10 maja 2015, 18:07
Ciągle ten sam język,ciągłe szukanie wrogów i stygmatyzowanie ludzi , ręce i uszy opadają .
N
non
10 maja 2015, 18:14
A to przecież kard. Dziwisz, duchowy syn Świętego Jana Pawła II, zaprosił abp Michalika do wygłoszenia tego kazania bo wiedział że jest prawdziwym odważnym pasterzem co nie leka się wilków i powie prawdę jakiej Polska potrzebuje i oczekuje, szczególnie w takim dniu meczęnnika za moralność i wiarę. Deonowi uczniowie nawróćcie się
10 maja 2015, 18:30
Był pewien ksiądz który twierdził że są 3 prawdy i abp. zdaje się reprezentować właśnie tę trzecią.Niestety!
E
eva
10 maja 2015, 18:36
Deon może się poszczycić takim uczniem. Po to powstał. Dysydenctwo wobec KEP i biskupów i postmodernizm. O tym też w tej homilii jest
V
Veronika
10 maja 2015, 18:45
Otóż to!!! Ten biskup jest mistrzem w tworzeniu podziałów na tych dobrych i tych paskudnych.
G
gram
10 maja 2015, 19:04
Hitler i Stalin tez nie znosili nieposłuszeństwa. Wnioski wyciągnij sama.
E
egzorcysta
10 maja 2015, 19:52
dysydenctwo i postmodernizm a kysz... precz szatanie, nasienie szatańskie, plemię tuskowe i komoruskie.. a kysz Deonie... nawróć sie.... albo a kysz!!!
E
egzorcysta
10 maja 2015, 19:53
dysydenctwo i postmodernizm a kysz... precz szatanie, nasienie szatańskie=plemię tuskowe i komoruskie.. a kusz... a kysz !!!
P
palmizana
11 maja 2015, 19:46
Tak, to byl cudowny ksiądz , człowiek i filozof. Jakże go brak!