Niemiecki kierowca i jego "Anioł Stróż"

KAI / drr

65 proc. symboli i przedmiotów religijnych to w większości krzyżyki, figurki Anioła Stróża albo różańce (44 proc.), 21 proc. to plakietki i wizerunki patrona kierowców św. Krzysztofa oraz Matki Bożej. Okazuje się, że najbardziej religijni są młodzi kierowcy: 63 proc. między 18 a 29 rokiem życia chętnie umieszcza w swoich samochodach krzyżyki, czy różańce.

O wiele mniejsza liczba kierowców ma w autach przedmioty bez religijnego znaczenia. 23 proc. chętnie umieszcza w samochodach m. in. maskotki lub wizerunki swoich idoli.

Z sondażu wynika, że w opiekę Anioła Stróża wierzy więcej kobiet - 30 proc. niż mężczyzn - 18 proc. 17 proc. zgadza się na błogosławieństwo dla siebie i poświęcenie auta.

Instytut badania opinii publicznej Innofact z Düsseldorfu zapytał kierowców, czy i jak często korzystają z kościołów znajdujących się przy autostradach. 15 proc. odwiedziło przynajmniej raz taką świątynię, 37 proc. bardzo chętnie zachodzi do niej, aby się pomodlić, a 48 proc. nigdy w niej nie było. W Niemczech jest 38 świątyń przy autostradach, które rocznie odwiedza ok. 1 mln osób.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Niemiecki kierowca i jego "Anioł Stróż"
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.