"Niepokoi to, że ks. Chmielewski jest głośnym wyrazicielem myślenia wielu duchownych"

Fot. Slovensky dohovor za rodinu / YouTube

"Duchownych, którzy węszą spisek i też obśmiewają pandemię. Nie dostosowują się do sanitarnych obostrzeń. Lekceważą je. Szerzą fideizm i szydzą nieraz z nauki. To jest bardzo niebezpieczne" - pisze Dariusz Piórkowski SJ.

Ks. Dominik Chmielewski podczas homilii na Eucharystii kolejny raz wypowiedział się kontrowersyjnie. Stwierdził, że pandemia koronawirusa jest dziełem szatana, że "w ogóle jej nie ma". Za tego rodzaju tezami ma rzekomo stać jakaś grupa lekarzy, którzy też uważają, że pandemia to sztucznie nakręcona histeria.

Zdanie o tym, czy jest pandemia czy nie wolę pozostawić kompetentnym osobom. Nie jestem lekarzem ani epidemiologiem. Bałbym się tak jednoznacznie podważać pewne fakty.

Mnie jednak niepokoi również to, że ks. Dominik jest głośnym wyrazicielem myślenia wielu duchownych, którzy węszą spisek i też obśmiewają pandemię. Nie dostosowują się do sanitarnych obostrzeń. Lekceważą je. Szerzą fideizm i szydzą nieraz z nauki. To jest bardzo niebezpieczne.

DEON.PL POLECA

Przeraża mnie jeszcze coś innego. Ks. Chmielewski słusznie twierdzi, że Eucharystia jest źródłem i szczytem życia Kościoła. Jest dla nas sercem, krwią, pokarmem. A z drugiej strony pytam się, czy ambona to właściwie miejsce, by głosić tak niebezpieczne tezy, których nijak nie da się zweryfikować? Na ile to, co głosi ks. Chmielewski, jest rzeczywiście wyjaśnianiem Słowa Bożego, a na ile przekazywaniem swoich lęków, skupianiem się na złu i diable?

Łatwo przekroczyć granicę między komentowaniem Słowa Bożego a wypowiadaniem poglądów, fobii i uprzedzeń własnego ego. Łatwo popłynąć w tanią retorykę i płytkie interpretacje ukryte pod płaszczykiem głoszenia Ewangelii. W ostatnich miesiącach przelało się tego sporo pośród polskich duchownych. Czasem te poglądy są żenujące.

Osobiście radziłbym napisać ks. Chmielewskiemu artykuł w prasie lub w internecie na ten temat, z uzasadnieniem i argumentami. Będzie on z pewnością poddany krytyce, opinii tych, którzy znają się na rzeczy. Ale przypuszczam, że tego nie zrobi, bo za amboną można się skryć. W przestrzeni publicznej wszystko zaś podlega krytyce i dyskusji.

W mojej rodzinnej parafii proboszcz (były misjonarz z Peru) zbiera pieniądze w ramach akcji "Tlen dla Peru" dla innego misjonarza, które teraz jest w Peru. To, co opowiada ów misjonarz, to katastrofa. Ludzie umierają nie tylko z powodu koronawirusa, ale też głodu. Nie ma pracy, higieny, ubezpieczenia, szpitali. Pieniądze pójdą na respiratory.

I tak zupełnie na koniec. Jestem przekonany, że znacznie więcej ludzi w Kościele nie przyjmuje Komunii świętej z wielu innych powodów niż pandemia koronawirusa. Nad tym należałoby się baczniej zastanowić. Mamy coraz większe zastępy ludzi, którzy nie przyjmują Komunii świętej od wielu, wielu lat albo sporadycznie. Czy w tym nie widać większego zwycięstwa szatana? Co z tym robimy, jako ludzie Kościoła: duchowni i świeccy? Można wszystko zwalić na pandemię. I wtedy nie widać tego, co rzeczywiście istotne.

Wpis ukazał się także na Facebooku o. Dariusza Piórkowskiego SJ:

Rekolekcjonista i duszpasterz. Autor książek z zakresu duchowości. 

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Niepokoi to, że ks. Chmielewski jest głośnym wyrazicielem myślenia wielu duchownych"
Komentarze (43)
MK
~Monika Kondrat
25 marca 2023, 19:29
Księże Dominiku Chmielewski dużo siły i błogosławieństwa Bożego na wspaniale dzieła jakie ksiądz prowadził, prowadzi i będzie prowadził w przyszłości. Podziękowania za wspaniałe rekolekcje jakie ksiądz głosi i jak wielu ludzi doprowadza ksiądz do Pana Boga, jak wielu ludziom ksiądz pomógł w wydawałoby się sytuacjach bez wyjścia. Nie ma się co dziwić obecnej sytuacji. Atakowany jest nawet święty Jan Paweł II. Dzięki Bogu za tak wspaniałego duspasterza jakim ksiądz jest księże Dominku!
MM
~Marzena Marciniak
21 sierpnia 2022, 15:34
czy mowić ludziom prawdę prosto w oczy to od razu kłamstwo i kontrowersje? nie szydzi tu z ludzi chorych lecz wypedzanie ludzi z kosciołów. trzeba byc po stronie jedynej prawdy Boga
LK
~Lucjan Kowalski
18 lipca 2022, 18:32
Piszę z perspektywy 2 lat "pandemii". Wirus jest, ale obostrzenia nie miały większego wplywu na zachorowalność, co pokazał przykład Szwecji, która pozwoliła ludziom normalnie żyć. Lekarstwo okazało się gorsze od choroby. osobiście znałam księdza, który zmarł z powodu pandemii, na serce, bo lekarz nie chciał go przyjąć. Umarł dwie godziny po leczeniu telefonicznym. Szanuję każdego kapłana, który wyrażał swoje prawdziwe zdanie, to wymagało prawdziwej odwagi. Dlatego obecnie uważam ją Chmielewskiego za wspaniałego człowieka i księdza, wierzącego w Boga.
MM
~Marek Midus
4 stycznia 2022, 19:48
Słuchałem kiedyś kazań ks. Dominika. Ostatnio nie słucham bo to co mówi nt. wirusa to przypomina nieco sekciarstwo i gadki antyszczepionkowców i tym podobnych. W niektórych przypadkach są to ludzie agresywni o czym mogłem się przekonać wykonując obowiązki służbowe u klienta a mając założoną maseczkę. I na tym polega problem bo ja szanuję poglądy innych ale dlaczego ja mam być z tego powodu atakowany, skoro ja tym ludziom nic złego nie robię? Nawet się słowem nie odzywam. Ci ludzie przypominają czasami tych którzy mieczem chcieli kiedyś "nawracać". Nie podoba mi się takie zachowanie. Tak samo te gadki o wszczepianych czipach itp. Przecież to jest bujda na resorach. Skończyłem elektronikę i niemożliwe jest żeby chip można było wyprodukować w płynnej postaci. Przynajmniej jest to niemożliwe teraz. Inna sprawa że taki chip, podobnie jak wszelkie inne układy scalone małej czy dużej skali integracji muszą mieć zasilanie żeby działać.
EG
~Ewe G
5 grudnia 2021, 21:12
Kolejny śmieciowy artykulik na deon.pl
PS
Paulina Sk
20 stycznia 2021, 06:59
Tak, też uważam, że działania i słowa przez niego wypowiadane w konsekwencji przyniosą wiele szkody na poziomie duchowym ale i fizycznym. Pan Bóg w Swojej dobroci dał nam również mózg i dary Ducha Świętego z których należy korzystać. Oby ludzie ślepo nie biegli w przepaść tylko dlatego, że ktoś daje im nadzieję. Nadzieja już nam została dana przez Chrystusa Jego narodziny, nauki, śmierć i zmartwychwstanie. Pozdrawiam
ZM
~Zofia Maria Zachara
1 stycznia 2021, 12:04
Dziekuję księdzu za ten artykuł. Mnoży się w Kościele takich duchownych Szawłów typu Chmielewski. Powstają wojownicy Maryii z mieczami ( Maryja w Niebie ze śmiechu się wywraca). Ludzie pożerają prywatne objawienia albo rzekome słowa szatana na egzorcyzmach i jak tu się dziwić, że ludzie z poza Koscioła patrza na nas jak na cyrk, nie cyrk a raczej jak na komedię umba umba.
AC
~Aga Czereonka
30 grudnia 2020, 10:59
Czy KS wigilię ma wiarę?czytając księdza wynurzenia do oszlam do wniosku,że moja wiara słabnie,nigdy więcej nie przeczytam,co KS piszę,bo to jakieś dziwne działanie,chyba,że KS zależy ,by ludzie potracili wiarę ,dlaczego?
SS
~Sławek Skiba
15 sierpnia 2020, 08:46
"łatwiej jest oszukać ludzi niż przekonać że zostali oszukani". Ks Dominik ma rację,coraz więcej ludzi i lekarzy o tym mówi. Część działa w niewiedzy,a jest też grupa lekarzy która boi się utracić prawo do wykonywania. WHO napędza tą całą histerię ,do tego dochodzi grupa najbogatszych ludzi. To nie są teorie spiskowe,tylko fakt.Wszystko można znaleźć w internecie Np - liczba zgonów np we Włoszech w poprzednich latach była wyższa niż w analogicznym okresie"plandemi" -testy są niewiarygodne,np. podano próbkę pewnego owoca w którym stwierdzono koronawirusa.(przemówienie prezydenta Tanzanii,gdzie podano próbki ludzi,zwierząt i owocow, gdzie testy okazały się pozytywne,można znaleźć na YouTube) -smiertelność covid jest mniejsza niż przy sezonowej grypie. Tych przykładów jest naprawdę wiele, nie podaje źródeł,już mnie to męczy,proszę poszukać informacji w necie. Ludzie otwórzcie oczy. Proszę wyłączyć TVN i TVP i włączyć myślenie. Nie słuchajcie opłaconych Muppetów. Pozdrawiam
Janusz Podkamienny
7 października 2020, 22:00
„Każda prawda przechodzi przez trzy etapy. Najpierw jest wyszydzana, potem gwałtownie zwalczana, a w końcu zostaje uznana za oczywistą.” (A. Schopenhauer) Panie Sławku, życzę dużo zdrowia.
DK
~Daniel Kuc
14 sierpnia 2020, 19:57
Każdego roku mamy pandemie Grypy, ogromną ilość ludzi choruje a około miliona co roku umiera... Dystansu i zdrowego rozsądku życzę.
KS
Konrad Schneider
29 grudnia 2020, 18:15
~Daniel Kuc: W internecie nic nie ginie. Ciekaw jestem Panskiej opinii dzisiaj, w koncu grudnia 2020... Teraz mamy juz konkretne dane, ze w tym roku umarlo najwiecej Polakow od czasu wojny...
IE
~In eska
30 grudnia 2020, 00:53
Bywałam chora na grypę a w tym roku chorowałam na Covid. Trudno mi czytać Pana porównanie...widać, że nie ma Pan pojęcia co znaczy zachorować na Covid... iznosić jego konsekwencje przez nastepne miesiące.
PK
~Paweł K
4 stycznia 2021, 17:09
Tylko dlaczego umarło najwięcej osób od czasów wojny ? BO RZĄD MORDUJE LUDZI SWOIMI ABSURDALNYMI DECYZJAMI. Zamykają szpitale , wszystkie oddziały , wypisują ludzi śmiertelnie chorych z onkologii żeby zrobić szpital dla dzieci z covidem gdzie do 15 roku życia na covid w Polsce umarło całe 0% osób(oficjalne statystyki)... A co z innymi osobami z chorobami, których śmiertelność w przypadku nieleczenia wynosi 100%? Poniżej wklejam link zgonów w Polsce w poszczególnych kategoriach wiekowych. Nawet w 85 + umiera zdecydowana mniejszość (jedynie 23%) osób gdzie są to osoby, które ze względu na zniszczony już organizm i choroby współistniejące może wykończyć zwykłe przeziebienie. Także śmiertelność w Polsce w obecnym czasie nie wynika z covida tylko z chorych decyzji rządu. Jakby rząd nic z tym nie robił to zgonów byłoby mniej. https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/E_ak9kpTURBXy84ZDMyZmFiNTdiNWFhYzljM2E3YzA5MGNmYjJmNWQxZC5qcGeRlQLNA50AwsOCoTAFoTEB
KR
~Katolik Rzymski
14 sierpnia 2020, 19:54
A niby kto jest odpowiedzialny za zło na tym świecie? Pan Bóg? Z tym, że pandemii nie ma oczywiście się nie zgodzę, ale dziwi mnie święte oburzenie o. Piórkowskiego na prawdę teologiczną o diabelskim w swoich korzeniach pochodzeniu pandemii...
MW
~Monia W
14 sierpnia 2020, 16:17
Za tezami dotyczącymi fałszywej pandemii stoją nie "jacyś lekarze" Są to konkretne osoby którycn nagrania można obejrzeć.O tym nie można dowiedzieć się w reżimowych mediach gdyż te nie pozwalają do publikowania prawdy.Ci lekarze są z różnych krajów i swoje wnioski oparli na badaniach.Wielu polskich lekarzy na pewno też zna prawdę ale boją się mówić gdyż są karani czego przykładem jest dr Martynowska.Można przypuszczać że obecni duchowni(poza wyjątkami)też robią i mówią to ,co im się każe.
ŁM
~Łukasz Morawski
14 sierpnia 2020, 12:44
KS. Chmielewski za to ma coś czego dawno nie widziałem na deonie, prawdziwą wiarę w Boga, miłość do Maryi. Od niego zaczęło się moje nawrócenie, gdybym trafił na deon a nie na kazania KS. Dominika, nawet nie chcę myśleć
TJ
~Tylko Ja
14 sierpnia 2020, 23:32
Tak, ma wiarę i miłość i to niesamowicie wielką! Ale nie ma kompetencji medycznych żeby wyrokować o prawdziwości pandemii.
JK
~Jan Kowalski
14 sierpnia 2020, 08:55
Najnowszy raport WHO (dane niepełne) - zakażonych20 439 814 osób (276 398 w ciągu ostatniej doby) - zmarłych 744 385 osób (6933 w ciągu ostatniej doby) .
AF
~Agata f
13 sierpnia 2020, 17:19
Przecież widać gołym okiem że nie ma żadnej pandemii. Niestety takie artykuły ale i zachowanie księży którzy promują ślepe słuchanie rządu odrzuci dużo osób od Kościoła. Kiedyś w czasach komunizmu Kościół był ostoją dla ludzi, a teraz wygląda to tak jakby niektórzy kapłani popierali niewolnictwo jakie szykuje nam plandemia. Niestety ten portal coraz częściej promuje antykatolickie postulaty.
TJ
~Tylko Ja
14 sierpnia 2020, 23:38
Ciesz się i dziękuj, że dane Ci jest nie widzieć i nie czuć pandemii! Nie każdy ma taki luksus!
PZ
~Prawda zapewne Jest inna
13 sierpnia 2020, 14:59
Na to Jezus pochyliwszy się rysował palcem po ziemi. Gdy nie przestawali Go pytać, wyprostował się i rzekł im: «Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem». I znowu pochyliwszy się, rysował po ziemi.(J 8,8-11)
MK
~Marek K
13 sierpnia 2020, 10:53
Straszne jak rzucacie jadem, cieszy się ten na dole, oj cieszy że tak dzielicie.
NE
~Nati Es
14 sierpnia 2020, 23:42
Więc lepiej siedzieć cicho i przytakiwać nieprawdzie? Oj bardzo Boże.
WG
W Gedymin
13 sierpnia 2020, 00:51
"Eucharystia jest źródłem i szczytem życia Kościoła" - i "msze smoleńskie" służące kłamstwu i manipulacji, i umacnianiu nienawiści. Kiedy biskupi i księża się opamiętają???
EM
~Ela M.
13 sierpnia 2020, 09:43
Człowieku, a Ty oczywiście znasz prawdę? Ja osobiście straciłam człowieka w katastrofie smoleńskiej i wiem od siostry tej osoby jaki był widok po tej katastrofie.... I co się tam działo. Zamiast wytykać komuś to, że modli się, aby prawda wyszła na jaw, zacznij się modlić, aby prawda wyszła na jaw, bo ona wyzwala.
WG
~W Gedymin
13 sierpnia 2020, 11:12
moje pytania: Kiedy podłożono "ładunek w tupolewie"? Kto, poza Duchem Świętym, przygotowując zamach mógł przewidzieć okoliczności tego co wydarzyło się w Smoleńsku? Na przykład którym skrzydłem i w którym momencie samolot uderzy o drzewo? Co stałoby się z ładunkiem jeżeli nie podjęli by ryzyka i odlecieli na inne lotnisko? Przygotowujący zamach na 99,9% mógł być przekonany, że fakt zamachu będzie ujawniony, czy przygotowywałby go tak aby zderzenie z brzozą zamaskowało wybuch? I pytania dodatkowe: czy pamięta Pani co obiecywano kiedy rozpoczynano wykopki na cmentarzach? kiedy miał być opublikowany pisowski raport? ile razy Macierewicz mówił o wstrząsających dowodach, i co się potem okazywało? pamięta Pani "blef" prof. Rońdy. Czy do modlitwy za ofiary katastrofy potrzebny jest poczet sztandarowy WP, transmisja i retransmisja w telewizji? Mnie bardzo poruszyło gdy jeden z celebransów po przeistoczeniu do modlitwy dodał "ofiary drugiego Katynia".
ME
~Margo Em
13 sierpnia 2020, 11:29
Pan to się z taką ekspercką pewnością wypowiada....że tylko głowę spuścić:)
WG
W Gedymin
13 sierpnia 2020, 13:26
Ekspertem warto być gdy się udziela odpowiedzi, do stawiania pytań starczy myśleć. Znam profesorów, którzy im bardziej stawali się "katoliccy" (pisowsko-katoliccy) tym bardziej przestawali myśleć.
P
Piotr ~
13 sierpnia 2020, 13:41
@Margo Em Można ironizować, ale całkiem ciekawe wnioski.
AW
~ania waliszko
14 sierpnia 2020, 09:59
Myślę, że ty pierwszy potrzebujesz opamiętania i leczenia z alergii. Proszę napisać konkretnie po imieniu i nazwisku, który ksiądz wzywał do nienawiści i kogo kazał nienawidzić podczas Mszy św. jak to pan nazywasz "smoleńskich".
WG
~W Gedymin
14 sierpnia 2020, 17:36
jeżeli chcesz mnie leczyć z alergii, to odpowiedz uczciwie na moje pytania.
JN
~Jerzy Nowak
12 sierpnia 2020, 20:38
Księże Dariuszu, szczerze proponuję księdzu douczenie się nie tylko w temacie "pandemii", ale także
JK
~Jan Kowalski
12 sierpnia 2020, 19:43
Dlatego Kościół jest źródłem korona wirusa
MM
~Marek Markowski
12 sierpnia 2020, 18:37
Następny Natanek takich ludzi trzeba leczyć , a nie ich słuchać jak się ma problemu natury psychicznej to trzeba iść do lekarza specjalisty .
MM
~Monika Męcnarowska
12 sierpnia 2020, 17:50
Och strasznie to smutne że współbracia w kapłaństwie wyrzucają sobie publicznie wzajemne pretensje i żale. A gdzie jest braterskie upomnienie? Jeśli uważacie że źle.mowi to może należałoby to rozwiązać pomiędzy sobą? Siejecie zamęt wśród wiernych, rozwalajcie jedność Kościoła. Czy panu Jezusowi chodziło o to abyśmy się wzajemnie oskarżali? Kto jest bez winy niech rzuci kamień...
WG
W Gedymin
13 sierpnia 2020, 01:12
"strasznie smutna" i bezmierna jest głupota wielu katolików, która pozwala materię podnoszoną przez ojca Dariusza nazywać "wzajemnymi pretensjami i żalami". Tu nie chodzi o to, że ksiądz Chmielewski na przykład w piątki zajada się szynką, nie odmawia brewiarza, upija się, czy z czwartku na piątek nocuje u pewnej młodej pani za co niektórzy chcieliby go ukamienować. I wtedy owszem można: "Kto jest bez winy niech rzuci kamień..." "... rozwalajcie jedność Kościoła" - tylko, że chodzi nie o byle jaką jedność, ale o jedność w duchu i prawdzie, a nie o jedność w głupocie, kłamstwie i grzechu.
MM
~Monika Męcnarowska
17 sierpnia 2020, 10:46
Jak dla mnie to wygląda to tak jakby małżonkowie stanęli na środku rynku i zaczęli się głośno przy wszystkich kłócić. Chyba nie jest to dobre ani dla małżonków ani dla.innych członków społeczności którzy zaczną stawać po jednej lub drugiej stronie konfliktu a to jest już dzielenie społeczeństwa... Na prawdę można pewne wątpliwości wyjaśniać na osobności a nie wywlekać. Pozdrawiam. Z Bogiem.
GH
~Gustaw H
12 sierpnia 2020, 17:17
Prawdziwym problemem nie jest pandemia, ale brak jedności Kościoła, gdzie jeden ksiądz występuje przeciw drugiemu, bądź przeciw biskupowi czy papieżowi. A jeśli chodzi o komunię, to "dobrze", że ludzie nie chodzą do komunii bo wiedzą, ze nie mogą. Problem będzie, gdy będzie u nas jak na zachodzie, gdzie cały kościół przystępuje do Komunii traktując ją symbolicznie.
AW
~ania waliszko
14 sierpnia 2020, 10:03
Właśnie "Deon" lubuje się w złym pisaniu o księżach, specjalizuje się w nagłaśnianiu upadków księży oraz z radością opowiada o tym jak zostali ukarani.
EM
~Ela M.
12 sierpnia 2020, 14:44
A mnie przeraża, że deon nie pozwala na komentarze, które nie wpisują się w retorykę ich autorów. Zaczynam myśleć....demon zamiast deon...Czy ks. Chmielowski nie ma prawa dostrzegać pewnych faktów? Czy namawia do porzucenia standardów higienicznych? Nie, więc o co chodzi?
MP
~Marco Polo
12 sierpnia 2020, 12:59
Co się dzieje z tymi księżmi, kaznodziejami . Na początku wydają się warci słuchania, a potem ogłoszą takie coś i nie wiadomo co o nich myśleć...
A4
~akwizytor 41
12 sierpnia 2020, 19:00
To nie myśl - bo się spocisz.