Nowy spot wolontariatu ŚDM 2016
Na antenie TVP 1 w niedzielę 29 maja odbyła się premiera spotu promującego wolontariat w czasie Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają do końca maja.
"Zależy nam na tym, aby upowszechnić samą ideę, istotę służby wolontariackiej: wolontariat to nie tylko wyciągnięcie pomocnej dłoni do drugiego człowieka, ale również doświadczenie formatywne dla samego wolontariusza. Chcesz wreszcie zrobić naprawdę coś dla siebie? To zostań wolontariuszem" - wyjaśnia Joanna Zając z sektora promocji ŚDM.
Jak przekonują twórcy, spot, oprócz zaproszenia do wolontariatu ŚDM, ma przede wszystkim przypominać o tym, że działalność wolontaryjna młodzieży nie kończy się wraz z zakończeniem wydarzeń na ŚDM, lecz wręcz przeciwnie - jest dopiero początkiem. Zdobyte tam doświadczenie powinno znaleźć swoją kontynuację w dalszej działalności młodzieży w swoich środowiskach, także w diecezjach, dekanatach czy parafiach.
"Fabuła spotu przedstawia, jak bycie wolontariuszem wyrywa ludzi z codziennego wyścigu i rywalizacji na rożnych polach. Wolontariat jest okazją do radosnej współpracy, która rozpowszechnia dobro na cały świat" - opisują twórcy spotu.
Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają do końca maja.
Zdjęcia do spotu kręcone były w Krakowie na Rynku Głównym przy Bramie Floriańskiej, na stadionie Akademii Wychowania Fizycznego oraz w Wioskach Świata Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego. Wraz z wolontariuszami wystąpili również Ambasadorzy ŚDM: Łukasz Golec, Dariusz "Maleo" Malejonek, Janek Mela, Brygida Grysiak oraz Dominika Figurska i Michał Chorosiński.
"Myślę, że spot to dobra forma, aby pokazać że jesteśmy razem, że się cieszymy, czekamy na ŚDM i że warto być razem! Chyba każdy czuł jaka energia wyzwala się podczas kręcenia takiego spotu, więc co dopiero będzie się działo w lipcu! Warto pokazać ludziom, że to jest dla nas wielka wspólna radość" - mówiła po zakończonych zdjęciach Brygida Grysiak.
"Każda promocja jest cenna a jej owoce poznamy dopiero za jakiś czas. Do jednego dotrze taki spot, do innego wywiad, piosenka, spotkanie czy rozmowa. Każdy sposób jest dobry" - dodaje Łukasz Golec.
Producentem spotu jest Narodowe Centrum Kultury a producentem wykonawczym Salezjański Wolontariat Misyjny - "Młodzi światu".
Skomentuj artykuł