Chińczycy wykupują gadżety Euro2012
W ostatnich dniach wzrosła w Chinach sprzedaż upominków i gadżetów związanych z Euro. Duże ożywienie wykazują kibice-internauci, którzy masowo wykupują flagi i koszulki swych ulubionych zespołów, których zmagania śledzą mimo różnicy czasu w telewizji.
Pomimo 6-godzinnej różnicy czasu między Chinami a Polską, chińscy kibice masowo oglądają na żywo piłkarskie mecze Euro na chińskim kanale sportowym CCTV5. Na bieżąco komentują wydarzenia z boisk Polki i Ukrainy, a swoimi opiniami wymieniają się w internecie.
Jak dotąd, największe zainteresowanie i największą liczbę komentarzy wywołał mecz Włochy - Hiszpania z "grupy śmierci". Xie Hui, sprzedawca z internetowego sklepu ze sportowymi gadżetami twierdzi, że po wynikach meczów można łatwo zorientować się, jakiego kraju gadżety będą miały wzięcie u kibiców. Według danych Taobao.com, najpopularniejszego w Chinach portalu handlowego, do tej pory największym zainteresowaniem cieszyły się koszulki i flagi drużyny Hiszpanii.
Portal handlowy Taobao.com podał, że w ciągu ostatniego tygodnia na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych haseł, po jakich klienci poszukują towarów, jest "European Cup". Fraza ta 11 czerwca wpisana była 54 tys. razy. Specjalista PR firmy powiedział, że w porównaniu z poprzednim miesiącem częstotliwość wyszukiwania tego hasła zwiększyła się sześciokrotnie.
Gorączka związana z Euro dotyczy nie tylko handlowców. Udzieliła się ona też przedstawicielce chińskiego show-biznesu. Otóż bardzo popularna chińska modelka Shen Lu, zwana "seksowną księżniczką" z okazji Euro wzięła udział w sesji zdjęciowej w koszulce zespołu hiszpańskiego. Fotografia gwiazdy trzymającej piłkę w kusej koszulce obiegła strony większości kolorowych chińskich magazynów. 22 letnia Shen Lu znana jest ze swojej nieprzeciętnej i oryginalnej urody, w 2010 roku pięciokrotnie zdobyła tytuł najlepszej chińskiej modelki.
Skomentuj artykuł