Najcenniejsze marki na świecie. Ranking

Najcenniejsze marki na świecie. Ranking
(Fot. sdh_zh / Foter / CC BY)
Interbrand.com / witrualnemedia.com / DEON.pl

Jakie marki są najcenniejsze na świecie? Według najnowszego raportu czołówkę otwiera Apple, które wyprzedziło ubiegłorocznego lidera - Coca-Colę. Pomiędzy nimi uplasowało się Google.

Choć notowania Apple po premierze nowych modelów iPhone'a 5 spadły, gigant z Cupertino w porównaniu z ubiegłym rokiem zanotował prawie 30% wzrost wartości swojej marki, którą obecnie wycenia się na 98,3 mld dolarów. Drugie miejsce w oficjalnym rankingu firmy Interbrand zajęło Google - oszacowane na 93,3 mld dol. Lidera z ubiegłego roku - Coca-Colę - dzieli od drugiego miejsca na podium 14 mld dol. Producent popularnego napoju pożegnał się z pierwszym miejscem, mogąc się pochwalić jedynie 2% wzrostem i wartością swojej marki na poziomie 79,2 mld dolarów.

Nie jest zaskoczeniem, że podobnie jak przed rokiem największą wartością cieszą się marki technologiczne. Na pierwszych dziesięć, aż sześć to liderzy nowych technologii. Wyraźne spadki natomiast notuje globalnie elektronika (Canon, Nintendo, Sony) oraz branża finansowa.

DEON.PL POLECA

Największy wzrost z w całym zestawieniu - 43 proc. - zanotował portal społecznościowy Facebook, który z aktualną wyceną 7,7 mld zajmuje 52. miejsce (awans o 17 pozycji). O 30 proc. wzrosła natomiast wartość marki Prada, co pozwoliło jej wspiąć się z 84. na 72. miejsce. Kolejny rok z wyraźnym wzrostem (27 proc.) notuje również Amazon, który planuje otworzyć swoje centra logistyczne w Polsce.

Marką, która w ciągu minionego roku straciła najwięcej, jest kiedyś niezwykle popularna Nokia. Ze względu na ogromny, 65-procentowy spadek wylądowała z 19. na 57. miejscu. Mniejszą niż przed rokiem wycenę otrzymały również m.in. MTV (12 proc. w dół), Avon (11 proc. w dół) oraz Dell (10 proc. w dół). Do grona stu najcenniejszych, weszły również trzy nowe marki.

Najwyżej wyceniane (7,7 mld) Discovery znalazło się na miejscu 70. Natomiast 85. pozycję zajął Duracell z wyceną 4,6 mld. Wśród debiutantów znalazł się również Chevrolet, któremu przypadło miejsce 89.

Poniżej skrócony wykaz najcienniejszych marek, peły ranking na stronie (http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/Best-Global-Brands-2013.aspx)

Najcenniejsze marki na świecie. Ranking - zdjęcie w treści artykułu

 (Fot. Interbrand.com, materiały prasowe)

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Najcenniejsze marki na świecie. Ranking
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.