Aż 394 milionów dzieci nie potrafi czytać. "Świat traci swój potencjał"
"Lost Potential Tracker" - nowoczesne narzędzie analityczne śledzące skalę kryzysu edukacyjnego na całym świecie podsumowało, że ponad 394 milionów dzieci na całym świecie nie otrzymało podstaw nauki czytania i pisania w wieku 10 lat, wieku kluczowym w życiu dziecka jeśli chodzi o podstawy nauki dającej szansę na normalną komunikację ze światem - informuje portal savethechildren.com
Narzędzie zostało stworzone przez ONE Campaign, Global Partnership for Education (GPE) i Save the Children, które realizują założenia podjęte podczas zebrania światowych przywódców w 2015 roku. Po raz pierwszy na świecie opinia publiczna może na bierząco śledzić rosnącą liczbę dzieci, które nie są w stanie przeczytać i zrozumieć prostego zdania do 10 roku życia, określa także liczbę dzieci tracących swój przyszły potencjał każdego roku, miesiąca, tygodnia, dnia, godziny.
System informuje również o realnych możliwościach pomocy, jaką może podjąć każdy z nas. Najbardziej zatrważa informacja o tym, że "bez zobowiązania do skutecznego finansowania edukacji dla wszystkich świat nie tylko nie spełni swoich obietnic edukacyjnych do 2030 r., ale także zaryzykuje przegraną z kolejnym pokoleniem lekarzy, nauczycieli i liderów".
Licznik dzieci, które utraciły szansę na naukę. https://lostpotential.one.org
Dyrektor generalny ONE Campaign przekazał w swoim wystąpieniu, że: "Te dane pokazują szokującą porażkę światowych przywódców w ochronie i priorytetowym traktowaniu edukacji dzieci. Stawka jest zbyt duża, abyśmy mogli kontynuować dotychczasowe podejście do tej sprawy. Kiedy dzieci mogą przejść od nauki czytania do czytania, aby w końcu rozpocząć naukę w wieku 10 lat, daje im się podstawowe narzędzie pozwalające uczyć im się przez całe swoje życie, które w przyszłości może pomóc im w osiągnięciu sukcesu.Musimy przyspieszyć zmiany. Od tego zależy ich przyszłość. Nasz świat od tego zależy".
Całość artykułu mogą przeczytać Państwo tutaj.
Źródło: savethechildren/tkb
Skomentuj artykuł