Polacy coraz bardziej dbają o swoje mieszkania
Polacy wydają coraz więcej na artykuły wyposażenia wnętrz - informuje "Puls Biznesu".
Tylko w ubiegłym roku wyeksportowano z Polski meble za około 8 mld EUR, czyli prawie 34 mld zł. Wartość mebli sprzedanych w kraju jest znacznie mniejsza, ale - zgodnie z najnowszymi prognozami firmy badawczej PMR - mocno rośnie, m.in. dzięki lepszej kondycji gospodarstw domowych i rosnącej skłonności do przeprowadzania remontów.
PMR podaje, że wartość detalicznego rynku wyposażenia wnętrz w Polsce, po odczuwalnym spadku do poziomu 12 mld zł w 2013 r., zaczęła rosnąć. Branża w ubiegłym roku była warta 12,7 mld zł, a w tym roku, według prognoz, ma urosnąć o kolejne 4 proc., do poziomu 13,2 mld zł.
Analitycy PMR szacują, że za ponad połowę wartości rynku odpowiada dziesiątka największych firm, która razem ma 12 proc. sklepów.
- Cechą wyjątkową polskiego rynku wyposażenia wnętrz jest fakt, że jest on zdominowany przez polskie firmy - prawie trzy na cztery firmy wśród największych stanowią marki polskie. Z drugiej strony, cztery największe firmy działające na tym rynku to jednak firmy międzynarodowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji i Danii - głosi informacja PMR.
Skomentuj artykuł