Przewoźnicy towarowi słono zapłacą za niehałasowanie
Bruksela chce, by przewoźnicy towarowi wymienili zestawy hamulcowe i koła na cichsze. Polskie firmy muszą wydać 2 mld zł do 2025 roku - pisze "Puls Biznesu".
Kolejowy hałas przeszkadza Komisji Europejskiej, więc chce wprowadzić przepisy, które polskich i europejskich przewoźników zmuszą do miliardowych inwestycji.
Jeśli Bruksela przyjmie nowe założenia, przedsiębiorcy towarowi będą musieli zainwestować w przezbrojenie żeliwnych wstawek hamulcowych na kompozytowe i wymianę kół na monobloki.
- Do końca 2025 roku firmy z rynku przewozów towarów koleją będą zmuszone wydać ponad 2 mld zł na dostosowanie taboru do nowych wymagań (...). Poniesienie tak dużych wydatków może zachwiać konkurencyjnością rynku kolejowego i przyczynić się do wzmocnienia trendu przenoszenia towarów z kolei na inne gałęzie transportu - przestrzega Elżbieta Kisil, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Skomentuj artykuł