"Zakręt na kulturę" promuje Pałac Biskupów

"Zakręt na kulturę" promuje Pałac Biskupów
Pałac Biskupów Krakowskich (fot. Wistula / Wikimedia Commons / CC BY 3.0)
PAP / pz

"Zakręt na kulturę" to hasło kampanii, której celem jest zachęcenie młodych ludzi do odwiedzenia Pałacu Biskupów Krakowskich - głównej siedziby Muzeum Narodowego w Kielcach. 2 lutego ruszą spoty telewizyjne promujące zabytek.

Jak poinformował w czwartek na konferencji prasowej dyrektor Muzeum Narodowego w Kielcach, Robert Kotowski, celem kampanii promocyjnej jest przybliżenie pałacu szerszemu gronu odbiorców i przyciągnięcie do niego młodych ludzi.

Dyrektor podkreślił, że wartość muzeum i jego obiektów jest bezdyskusyjna, a osoby, które trafiają do pałacu, są zachwycone i do niego wracają. Widzów trzeba jednak zachęcić, by po raz pierwszy przybyli do pałacu.

- Nam zależy na tym, by muzeum nie było postrzegane jako zmurszałe, z przepastnymi magazynami, przykurzonymi obiektami, żeby to było miejsce twórcze, miejsce dialogu kulturowego, miejsce edukacji - wyjaśnił.

DEON.PL POLECA

Kampania promocyjna jest elementem projektu "Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach najcenniejszym obiektem promocyjnym turystyki kulturowej ziemi świętokrzyskiej" współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Projekt objął m.in. iluminację pałacu, wymianę stropów i posadzek, renowację ogrodu, ale jego lwią część stanowią działania promocyjne. Koszt całej kampanii promocyjnej to 680 tys. zł.

Pałac będzie przez tydzień promowany poprzez spoty telewizyjne w TVP oraz na antenie Polskiego Radia - Jedynki i rozgłośni regionalnych w Kielcach, Lublinie, Łodzi i Katowicach. Do października potrwa kampania billboardowa i internetowa. Sto billboardów stanie w Lublinie, Łodzi i Katowicach oraz na drogach wiodących z Kielc do tych miast.

W internecie pałac będzie promowany za pomocą najpopularniejszej wyszukiwarki i portalu społecznościowego oraz na stronach o charakterze turystycznym. Powstał też blog muzeum.

Kilkunastosekundowy, dynamiczny spot telewizyjny pokazuje wnętrza pałacu i sąsiadujący z nim ogród włoski. Pojawia się w nim chłopiec, co jest nieprzypadkowe, gdyż muzeum chce przyciągnąć młodych ludzi. Do młodych odbiorców ma też trafić hasło "Zakręt na kulturę".

Kotowski powiedział, że w 2011 roku pałac odwiedziło ponad 130 tys. osób. Frekwencja w stosunku do 2010 roku wzrosła o 100 proc. Liczba uczestników zajęć edukacyjnych wzrosła ośmiokrotnie. Dyrektor podkreślił, że pałac jest miejscem przyjmowania najważniejszych gości - w sobotę odwiedzi go prezydent Bronisław Komorowski.

Pałac biskupi w Kielcach powstał w latach 1637-1641. Wzniesiono go na wzgórzu katedralnym z inicjatywy bp. Jakuba Zadzika. Za architekta i budowniczego pałacu uznawany jest Tomasz Poncino, przybyły do Polski z północnych Włoch w latach 20. XVII wieku. Dekorację malarską wnętrz wykonał warsztat Tomasza Dolabelli. Kielecki pałac jest najlepiej zachowanym zabytkiem epoki Wazów w Polsce.

W 1816 r. Stanisław Staszic utworzył w pałacu Szkołę Akademiczno-Górniczą, budowla pełniła również rolę sztabu legionowego Józefa Piłsudskiego. Przy pałacu w 2005 roku otwarto ogród włoski.

Bogactwem pałacu są zabytkowe wnętrza ze stropami ramowymi, z obrazami ilustrującymi najważniejsze wydarzenia historyczne XVII wieku. W budynku mieści się galeria malarstwa polskiego i sztuki zdobniczej oraz sanktuarium marszałka Józefa Piłsudskiego.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Zakręt na kulturę" promuje Pałac Biskupów
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.