Dobiega końca drążenie tunelu, który połączy dwie wyspy w Świnoujściu
Szczeciński oddział GDDKiA poinformował o zakończeniu prac przy drążeniu tunelu w Świnoujściu. Ma on połączyć dwie wyspy Uznam i Wolin, rozdzielone rzeką Świną. Tunel pozwoli rozwiązać problemy komunikacyjne Świnoujścia.
- Jutro maszyna drążąca dotrze do komory odbiorczej po stronie wyspy Wolin, co będzie oznaczało zakończenie zasadniczych prac przy drążeniu tunelu – powiedział w środę Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Teren inwestycji – jak zapowiedziała Kancelaria Prezydenta RP – odwiedzi w czwartek prezydent Andrzej Duda.
Według świnoujskiego magistratu będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce: 1484 m tunelu zostanie wydrążone maszyną TBM. Z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi cały tunel będzie miał długość 1780 metrów.
Koszt budowy tunelu
Koszt budowy tunelu to ponad 912 mln zł, z czego przeszło 775 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Resztę miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu. Prace mają zakończyć się w ostatnim kwartale 2022 r.
Tunel – stała przeprawa, która połączy wyspy Uznam i Wolin, rozdzielone rzeką Świną – ma być rozwiązaniem komunikacyjnych problemów miasta. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co powoduje często długi czas oczekiwania na prom, i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne.
Źródło: PAP / tk
Skomentuj artykuł