Kanadyjskie panie wyciągnęły wnioski z kryzysu

Kanadyjskie panie wyciągnęły wnioski z kryzysu
Kanadyjskie panie wyciągnęły wnioski z kryzysu (fot. flickr.com/magandafille)
PAP / ad

W ponad połowie kanadyjskich gospodarstw domowych decyzje finansowe podejmują panie i to one zajmują się płaceniem rachunków domowych. Po kryzysie bardziej świadomie wydają pieniądze.

To wyniki opublikowanego właśnie badania przeprowadzonego przez renomowany instytut Environics Research Group na zlecenie MasterCard.

Po rozmowach z dwoma tysiącami pań okazało się, że kryzys roku 2008 wpłynął na zachowania finansowe. Aż 57 proc. kanadyjskich kobiet podejmuje takie decyzje finansowe, by oszczędzać. Przed kryzysem, według podobnego badania z 2006 r., odsetek ten wynosił 41 proc.

Tendencję tę już dawno zauważyły sieci supermarketów. Na przykład największy kanadyjski sprzedawca żywności, sieć Loblaws, oferuje własną linię produktową ze specjalnie dobraną nazwą sugerującą dobrą jakość (President's Choice), ale tańszą od wielu produktów markowych, co Loblaws często pokazuje w ulotkach.

Nie są to produkty gorszej jakości, co widać chociażby po liście składników, ale sieć nie wydaje pieniędzy na kosztowne kampanie telewizyjne. Informacja trafia do konsumentów w cotygodniowych promocyjnych gazetkach. Inne duże sieci, takie jak Sobey's czy Metro, również mają "swoje" i promowane produkty. Ponadto sieci supermarketów trafiają do klientów równolegle przez należące do nich tańsze sklepy, gdzie mniej jest produktów droższych i markowych, za to więcej - własnych i tańszych.

Takie okazje i tańsze produkty odpowiadają kanadyjskim konsumentkom - 73 proc. z nich uważa, że kiedy robią zakupy dla samych siebie, cena jest bardzo ważna. 72 proc. jest tego samego zdania, gdy chodzi o zakupy domowe.

Aż 60 proc. pań deklaruje, że są zadowolone ze swojej sytuacji finansowej, a 14 proc. twierdzi, że są bardzo zadowolone. Cztery lata temu zadowolenie deklarowało 54 proc.

W dodatku 56 proc. z tych kobiet, które zarządzają domowymi finansami, jest zadowolonych, że biorą na siebie taką odpowiedzialność. To więcej niż przed kryzysem, kiedy zadowolenie wyrażało 45 proc.

Badania na zlecenie MasterCard dotyczące postaw konsumentów i nazywane MasterCard Worldwide MasterIndex są prowadzone od 15 lat.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kanadyjskie panie wyciągnęły wnioski z kryzysu
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.