Coraz więcej skarg na biura podróży

(fot. Janusz Leszczyński/flickr.com)
"Dziennik Gazeta Prawna" / PAP / drr

"Z brodzika wyłaziły robale wielkości dużych śliwek", "Nad ranem właściciel opróżniał szambo - duszący smród" - to tylko przykłady niektórych opinii turystów o standardzie obiektów hotelowych, pojawiające się na portalu HolidayCheck, o czym informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Rośnie liczba reklamacji, które w związku z tym składają klienci biur podróży. Przedstawiciele branży szacują, że w ubiegłym roku w całej Polsce mogło być takich skarg co najmniej 5 tys.

Jest to o tyle szokujące, że popyt na rynku wycieczek zagranicznych spadł o ok. 10 proc. w porównaniu z rokiem 2008.

– Zwiększa się też świadomość klientów, co widać w przygotowanych przez nich wnioskach o odszkodowania – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

DEON.PL POLECA


A co zrobić, żeby taki wniosek był skuteczny?

– Przede wszystkim niezwłocznie poinformować o nieprawidłowym wykonaniu umowy wykonawcę usługi oraz organizatora. Brak reakcji organizatora w terminie 30 dni od jej złożenia jest równoznaczny z uwzględnieniem reklamacji – mówi Marcin Kolasiński, radca prawny w kancelarii Baker & McKenzie.

Klient może się także bronić, zamieszczając swoja opinię na jednym z portali internetowych bądź reklamując wycieczkę w biurze podróży. Więcej w dzisiejszym "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Coraz więcej skarg na biura podróży
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.