Czarnek: nie ma planów likwidacji poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół specjalnych
"Nie ma planów likwidacji poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół specjalnych" - powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.
Według szefa tego resortu to ważne placówki z imponującym dorobkiem i potencjałem i zasługują na wsparcie.
"Od długiego już czasu trwają prace w ministerstwie - wcześniej Ministerstwie Edukacji Narodowej, a teraz Ministerstwie Edukacji i Nauki - połączone z pracą innych resortów: Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Rodziny (i Polityki Społecznej), zmierzające do tego, żeby edukacja była jak najbardziej efektywna dla wszystkich dzieci, zarówno tych, które cieszą się pełną sprawnością, jak i tych, które mają różne dolegliwości i orzeczenia o niepełnosprawności" - poinformował szef MEiN w środę na konferencji prasowej.
Czarnek odwołał się także to informacji przekazywanych przez niektóre źródła.
"Fake news, który pojawia się w przestrzeni publicznej i niestety jest kolportowany przez rozmaite środowiska, polega na tym, że rzekomo trwają prace nad zlikwidowaniem poradni psychologiczno-pedagogicznych i nad zlikwidowaniem statusu nauczyciela, pracownika poradni psychologiczno-pedagogicznych. Otóż jest o otwarcie mówię: nie, to nieprawda, nie ma planów likwidacji poradni psychologiczno-pedagogicznych, nie ma planów likwidacji również statusu nauczyciela pracownika poradni psychologiczno-pedagogicznych."
"Drugi fake news, który pojawił się w ostatnich dniach i tygodniach w przestrzeni publicznej, to rzekoma informacja o planie likwidacji szkół specjalnych. Nie, nie ma takich planów. Polska cieszy się znakomitym systemem szkół specjalnych, jest ich ponad 2 tys. w Polsce. Zajmują się one edukacją dzieci z najcięższymi niepełnosprawnościami i dzięki znakomitemu funkcjonowaniu i rozwijaniu się ciągłemu szkół specjalnych, te dzieci rzeczywiście znajdują tam warunki do edukacji pomimo swoich, nieraz bardzo ciężkich niepełnosprawności" - mówił Czarnek
Minister edukacji i nauki zapowiedział również, że jesienią 2021 r. rozpoczną działalność w formie pilotażu Specjalistyczne Centra Wspierania Edukacji Włączającej (SCWEW). Będą one skupiały się na wsparciu szkół w lepszej organizacji edukacji włączającej.
Źródło: PAP /kb
Skomentuj artykuł