Dyżurny ze Starzyn nie przestawił zwrotnicy

(fot. PAP/Andrzej Grygiel )
PAP / slo

System ręczny zwrotnicy na posterunku Starzyny był sprawny i nic nie świadczy o tym, że dyżurny ruchu go wykorzystał - poinformowała prokuratura w Częstochowie. Przed sformułowaniem zarzutu wobec dyżurnego prokuratura poznała stan techniczny zwrotnicy.

W środę na krótkim briefingu prokurator Tomasz Ozimek z częstochowskiej prokuratury oświadczył, że opublikowane ostatnio przez media informacje o stanie technicznym urządzeń na posterunkach Starzyny i Sprowa (jedna ze zwrotnic w Starzynach według mediów miała być niesprawna) znane były prokuraturze od wstępnego etapu śledztwa.

- Postawienie zarzutu dyżurnemu ruchu posterunku Starzyny poprzedzone było zapoznaniem się ze stanem technicznym zwrotnicy na tym posterunku. Zwrotnica posiada dwa mechanizmy uruchamiania - automatyczny i ręczny. System ręczny był sprawny, ale nic nie świadczy o tym, że dyżurny ruchu go wykorzystał - powiedział prokurator Ozimek.

Dyżurny ruchu z posterunku kolejowego w Starzynach, któremu prokuratura zarzuca nieumyślne spowodowanie sobotniej katastrofy w Szczekocinach, nadal nie może zostać przesłuchany - poinformował PAP w środę prok. Romuald Basiński z częstochowskiej prokuratury.

Biegli psychiatrzy oceniają, że nadal nie pozwala na to jego stan zdrowia.

Dyżurny ruchu został zatrzymany w niedzielę nad ranem. Ze względu na stan zdrowia przewieziono go do szpitala psychiatrycznego w Rybniku. Zespół biegłych psychiatrów uznał, że nie może on uczestniczyć w przesłuchaniu. W środę prokuratorzy otrzymali od biegłych kolejną informację, że czynności z jego udziałem nadal nie są możliwe.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z biegłymi. Oni cały czas mają możliwość badania, oceny stanu zdrowia podejrzanego. W momencie, kiedy ten stan zdrowia ulegnie poprawie na tyle, że będą możliwe czynności, biegli poinformują o tym prokuraturę. Na razie, w ocenie biegłych, stan psychiczny podejrzanego uniemożliwia jego przesłuchanie - zaznaczył prok. Basiński.

W sobotę wieczorem w pobliżu Szczekocin pod Zawierciem zderzyły się czołowo pociągi z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa. W wyniku katastrofy zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Dyżurny ze Starzyn nie przestawił zwrotnicy
Komentarze (1)
P
PL
7 marca 2012, 15:13
Tylko wspolczuc biedakowi - nie dosyc, ze bedzie musial zyc z taka swiadomoscia, to jeszcze bedzie ciagany po sadach a media beda czychaly na wyrok.... Tuz po katastorfie bylo wiadomo,ze winny bedzie druznik- bo jest ostatni i nie ma na kogo zrzucic winy.