Restauracja i kawiarnie otwarte od poniedziałku

Restauracja i kawiarnie otwarte od poniedziałku
(fot. depositphotos.com)
gov.pl / pp

Od 18 maja będziemy mogli zjeść w restauracji, kawiarni, barze, a także w centrum handlowym (w wydzielonej przestrzeni gastronomicznej).

Ważne! Gość będzie mógł zjeść posiłek zarówno na sali, w środku, jak i w ogródku restauracyjnym.

DEON.PL POLECA

 

 

Pełne otwarcie branży gastronomicznej musi odbyć się pod warunkiem przestrzegania ścisłych wytycznych sanitarnych, które zapewnią bezpieczeństwo i obsłudze, i klientom. Zasady te zostały określone podczas konsultacji z przedstawicielami poszczególnych branż - przekazał na konferencji prasowej powiedział Mateusz Morawiecki. Zachęcał też, aby lokale otwierały ogródki. "Na świeżym powietrzu, jak mówią nam epidemiolodzy, jest bezpieczniej - tam, gdzie można, w taki sposób będą funkcjonowały te lokale gastronomiczne" - podkreślał.

Wśród wymogów i zaleceń dla gastronomii są m.in.:

  • limit osób w lokalu (na 1 osobę musi przypadać co najmniej 4 m2);
  • dezynfekcja stolika po każdym kliencie;
  • zachowanie 2 m odległości między stolikami. Ważne! Blaty mogą być odsunięte od siebie o 1 m pod warunkiem, że stoliki oddzieli się dodatkowo przegrodami o wysokości minimum 1 m ponad blat stolika;
  • zachowanie dystansu 1,5 m od gości siedzących przy osobnych stolikach;
  • noszenie maseczek oraz rękawiczek przez kucharzy oraz obsługę lokalu gastronomicznego. Ważne! Goście restauracji mogą zdjąć maseczki, jeśli siedzą już przy stolikach.

Na stronie rządu znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące gastronomii: 

DEON.PL POLECA


­Jeśli zarządzasz punktem gastronomicznym, sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Zgodnie z wytycznymi, które rząd opracował wraz z Głównym Inspektorem Sannitarnym, pamiętaj:

  1. Zapewnij osobom zatrudnionym rękawiczki bądź płyny do dezynfekcji rąk.
  2. Zapewnij odpowiednie odległości między klientami - w razie potrzeby wyłącz część stolików z użytkowania.
  3. Dezynfekuj stoliki i powierzchnie wspólne.
  4. Zwróć szczególną uwagę na restrykcyjne zachowywanie zasad higieny.

Cel wdrażanych procedur:

  1. Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa dla pracowników i klientów restauracji, kawiarni, strefa gastronomiczna (food court) i innych lokali, gdzie świadczone są usługi gastronomiczne.
  2. Minimalizacja ryzyka zakażenia klientów oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
  3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie restauracji w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
  4. Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników.
  2. Zapewnienie bezpieczeństwa klientów.
  3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika.
  4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u klienta zakażenia koronawirusem.

Więcej na: gov.pl/web/rozwoj/gastronomia

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
S. Anastazja Pustelnik FDC

Smakują, zachwycają, inspirują!

Przekładańce, serniki, drożdżówki, biszkopty, rolady, torciki... Wypieki z owocami, galaretką, kremem, musem, kruszonką, bitą śmietaną, czekoladą... Przepyszne i pięknie udekorowane.

Dla początkujących i doświadczonych miłośników słodkości.
To przepisy dla każdego!

Zaufaj...

Skomentuj artykuł

Restauracja i kawiarnie otwarte od poniedziałku
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.