Uczniowie z Polski przemalują logo Google
"Każdy wie, że w Polsce..." to hasło konkursu na specjalne logo Google, które uświetni objęcie przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej 1 lipca 2011 roku. W piątek na konferencji prasowej organizatorzy ogłosili rozpoczęcie konkursu "Doodle 4 Google".
"Zapytałem swoje dzieci, czy chciałyby zobaczyć przerobione przez siebie logo na głównej stronie Google'a. Oniemiały z wrażenia. Wyobraźmy sobie, jakie znaczenie ma dla dziecka fakt, że zobaczy swoją pracę na stronie oglądanej przez miliony ludzi. Ciągle słyszymy, że nie umiemy pokazać fajnie naszego kraju, więc może dzieciaki go pokażą" - powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska, zachęcając wszystkich uczniów szkół podstawowych do narysowania własnego doodle'a.
Celem konkursu jest wyłonienie zwycięskiego doodle'a - specjalnego, okazyjnego logo Google, które pojawi się na głównej stronie Google w dniu objęcia przez Polskę prezydencji. Partnerem konkursu jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
"Każdy wie, że w Polsce bije młode serce Europy. A w tym roku będzie biło szczególnie, bo Polska po raz pierwszy obejmuje przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej (...) Włączając się w inicjatywę Google'a chcemy pokazać dobrą, ciepłą, wesołą, czasem też dziecięcą twarz Polski, która będzie budziła dobre skojarzenia" - powiedziała Joanna Skoczek z MSZ.
Patronem artystycznym konkursu "Doodle 4 Google" jest Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w Warszawie. W skład jury wchodzą: Tomasz Bagiński (rysownik i animator), Przemek Bogdanowicz (Prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor agencji BBDO Warszawa), Fabio Cavallucci (dyrektor CSW w Warszawie), Marek Raczkowski (rysownik "Przekroju") oraz Szymon Majewski.
"Jesteśmy firmą, która często zmienia swoje logo i robimy to z przeróżnych okazji. Nazywamy te przerobione logotypy doodle'ami. Doodle z angielskiego oznacza bazgroły i takie wariacje na temat loga pojawiają się bardzo często na naszej stronie" - powiedziała Marta Joźwiak z Google.
Od 2007 roku doodle pojawiają się także w Polsce. Pierwszym był doodle z okazji tłustego czwartku. Dwie literki "o" zostały wówczas zastąpione przez pączki. Mamy też polski akcent wśród grafików Google. Marcin Wichary, który pracuje w centrali Google w Kalifornii, stworzył pierwszego w historii marki interaktywnego doodle'a, który nawiązywał do gry Pac-Man.
Teraz firma oddaje swoje logo w ręce dzieci. W konkursie "Doodle 4 Google" mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych z całego kraju, a ich prace będą oceniane w grupach wiekowych - klasy I-III oraz IV-VI.
Poza umieszczeniem projektu na stronie Google'a zwycięzca otrzyma stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 tys. zł oraz grant technologiczny w wysokości 25 tys. zł. Finaliści konkursu otrzymają sprzęt komputerowy.
Konkurs ma także wymiar charytatywny - za każdego zgłoszonego do konkursu doodle'a Google przekaże 10 zł dla Fundacji TVN "Nie jesteś sam" i potrzebujących dzieci. W czasie trwania konkursu swoje doodle malowały będą także znane osoby - trafią one na aukcję charytatywną, z której dochód również wesprze podopiecznych fundacji.
"Pieniądze pójdą na remont Kliniki Pediatrii przy Centrum Zdrowia Dziecka. Jest już gotowy projekt. Klinika będzie wyglądała wspaniale: dużo przestrzeni, dużo światła, a nawet patio, a w środku prawdziwa zieleń. Może rozświetli to życie małych pacjentów i ich rodziców" - powiedziała reprezentująca fundację Anna Maruszeczko.
Skomentuj artykuł