Włochy. Prognoza: podczas świąt konsumpcja spadnie o 25 proc.
Konsumpcja w czasie Wielkanocy we Włoszech będzie niższa o 25 proc. - prognozuje organizacja konsumencka Codacons. Największy spadek, o 40 proc., dotyczy sektora sprzedaży słodyczy i ciast. Szacuje się, że Włosi ogółem wydadzą o 300 mln euro mniej niż rok temu.
Wielkanoc na stołach we Włoszech to dekorowane ciasta drożdżowe, czyli tzw. colomby, oraz wielkie czekoladowe jajka. Co roku sprzedawane są ich miliony.
I właśnie tych tradycyjnych elementów zabraknie, bo - jak zaznacza stowarzyszenie konsumentów - pandemia zmienia przyzwyczajenia ludzi zmuszonych do pozostania w domu w czasie świąt i wpływa na znaczne ograniczenie przez nich zakupów.
Więcej osób niż dotychczas przygotuje wielkanocne ciasta w domu, rezygnując z zakupu gotowych wypieków ze sklepów i cukierni. W tym roku dominuje sięganie do domowych przepisów i kreatywność - odnotowano.
Znacznie ma spaść też według tych prognoz konsumpcja jagnięciny, najpopularniejszego mięsa podawanego we Włoszech podczas wielkanocnego obiadu. Spożycie tego rodzaju mięsa zmaleje o 35 procent, a jego sprzedaż zmniejszy się z 5 tysięcy ton przed rokiem do 3200 ton.
Skomentuj artykuł