PAP/ kb
Według raportu organizacji Global Carbon Project emisja CO2 na świecie wróciła do poziomu notowanego przed pandemią Covid-19. Ile dokładnie emitujemy dwutlenku węgla i gdzie wytwarza się go najwięcej?
Według raportu organizacji Global Carbon Project emisja CO2 na świecie wróciła do poziomu notowanego przed pandemią Covid-19. Ile dokładnie emitujemy dwutlenku węgla i gdzie wytwarza się go najwięcej?
PAP / ml
W 2021 roku Chiny, Indie i Argentyna przekraczają poziomy emisji CO2 z 2019 roku, a w całej grupie G20 wzrost wynosi 4 proc., co zdaniem ekspertów jasno pokazuje, że dalsze korzystanie z paliw kopalnych niweczy wysiłki na rzecz zahamowania wzrostu temperatur w skali globalnej.
W 2021 roku Chiny, Indie i Argentyna przekraczają poziomy emisji CO2 z 2019 roku, a w całej grupie G20 wzrost wynosi 4 proc., co zdaniem ekspertów jasno pokazuje, że dalsze korzystanie z paliw kopalnych niweczy wysiłki na rzecz zahamowania wzrostu temperatur w skali globalnej.
PAP / pk
Zwiększenie z 40 do 55 proc. celu redukcyjnego emisji na 2030 r. to dla Polski szansa na wsparcie transformacji; Polska powinna tak postępować, by jak najbardziej skorzystać z dostępnych środków - oceniają, w stanowiskach przekazanych PAP, eksperci zajmujący się klimatem.
Zwiększenie z 40 do 55 proc. celu redukcyjnego emisji na 2030 r. to dla Polski szansa na wsparcie transformacji; Polska powinna tak postępować, by jak najbardziej skorzystać z dostępnych środków - oceniają, w stanowiskach przekazanych PAP, eksperci zajmujący się klimatem.
PAP / kw
Rada UE i PE zawarły wstępne porozumienie w sprawie reformy europejskiego systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2, tzw. ETS. Z informacji uzyskanych przez PAP wynika, że z funduszu modernizacji energetyki nie będzie mogła skorzystać energetyka węglowa.
Rada UE i PE zawarły wstępne porozumienie w sprawie reformy europejskiego systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2, tzw. ETS. Z informacji uzyskanych przez PAP wynika, że z funduszu modernizacji energetyki nie będzie mogła skorzystać energetyka węglowa.
PAP / ml
Pomiędzy 1990 r. a 2016 r. UE ograniczyła emisje gazów cieplarnianych o 23 proc., mimo że w tym samym czasie jej gospodarka zwiększyła się o 53 proc. - wynika z raportu opublikowanego przez KE we wtorek w związku z konferencją klimatyczną COP23 w Bonn.
Pomiędzy 1990 r. a 2016 r. UE ograniczyła emisje gazów cieplarnianych o 23 proc., mimo że w tym samym czasie jej gospodarka zwiększyła się o 53 proc. - wynika z raportu opublikowanego przez KE we wtorek w związku z konferencją klimatyczną COP23 w Bonn.
PAP / jm
Państwa powinny dążyć do ograniczania emisji CO2 po jak najniższych kosztach i w adekwatny sposób do lokalnej specyfiki - ocenił wiceprezes Fortum Esa Hyvarinen. Jego zdaniem należy też ujednolicić rozwiązania dotyczące handlu emisjami.
Państwa powinny dążyć do ograniczania emisji CO2 po jak najniższych kosztach i w adekwatny sposób do lokalnej specyfiki - ocenił wiceprezes Fortum Esa Hyvarinen. Jego zdaniem należy też ujednolicić rozwiązania dotyczące handlu emisjami.
PAP / kw
Kraje UE potwierdziły w piątek cele redukcji emisji gazów cieplarnianych przed paryską konferencją klimatyczną. Polsce udało się przeforsować zapisy o "neutralności węglowej", które w długim terminie mogą się przełożyć na korzystniejsze dla nas rozwiązania.
Kraje UE potwierdziły w piątek cele redukcji emisji gazów cieplarnianych przed paryską konferencją klimatyczną. Polsce udało się przeforsować zapisy o "neutralności węglowej", które w długim terminie mogą się przełożyć na korzystniejsze dla nas rozwiązania.
PAP / es
Sześć czołowych firm energetycznych - w tym takie potęgi jak BP, Shell i Total - wezwało w poniedziałek do ustanowienia powszechnie obowiązującego globalnego systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2, aby skutecznie walczyć z globalnym ociepleniem.
Sześć czołowych firm energetycznych - w tym takie potęgi jak BP, Shell i Total - wezwało w poniedziałek do ustanowienia powszechnie obowiązującego globalnego systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2, aby skutecznie walczyć z globalnym ociepleniem.
PAP / ptsj
Byliśmy osamotnieni w walce o europejski przemysł. Było nerwowo. Do końca trzeba było grozić wetem - powiedział PAP wicepremier Janusz Piechociński. Jak dodał, wynegocjowane porozumienie zawisło na włosku, gdy ok. godz. pierwszej wetem zagroziła Szwecja.
Byliśmy osamotnieni w walce o europejski przemysł. Było nerwowo. Do końca trzeba było grozić wetem - powiedział PAP wicepremier Janusz Piechociński. Jak dodał, wynegocjowane porozumienie zawisło na włosku, gdy ok. godz. pierwszej wetem zagroziła Szwecja.
PAP / slo
Unijny plan zredukowania emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. jest mocno atakowany przez coraz więcej krajów z Europy Wschodniej. Skupiają się one wokół Polski, która grozi, że uniemożliwi osiągnięcie porozumienia w tym tygodniu - pisze "Financial Times".
Unijny plan zredukowania emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. jest mocno atakowany przez coraz więcej krajów z Europy Wschodniej. Skupiają się one wokół Polski, która grozi, że uniemożliwi osiągnięcie porozumienia w tym tygodniu - pisze "Financial Times".
PAP / ptsj
Premier Ewa Kopacz, która bierze udział w szczycie Azja-Europa (ASEM) w Mediolanie, przyznała w czwartek, że rozmowy o pakiecie klimatycznym są bardzo ciężkie. "Jest rozbieżność interesów" - podkreśliła.
Premier Ewa Kopacz, która bierze udział w szczycie Azja-Europa (ASEM) w Mediolanie, przyznała w czwartek, że rozmowy o pakiecie klimatycznym są bardzo ciężkie. "Jest rozbieżność interesów" - podkreśliła.
PAP / kn
Wbrew wstępnym ustaleniom krajów członkowskich UE z Parlamentem Europejskim, Niemcy chcą okresu przejściowego w obniżaniu emisji CO2 z samochodów osobowych. Chcą, by w 2020 roku 80 proc. nowych samochodów spełniało nowe normy, a dopiero w 2024 r. - wszystkie.
Wbrew wstępnym ustaleniom krajów członkowskich UE z Parlamentem Europejskim, Niemcy chcą okresu przejściowego w obniżaniu emisji CO2 z samochodów osobowych. Chcą, by w 2020 roku 80 proc. nowych samochodów spełniało nowe normy, a dopiero w 2024 r. - wszystkie.
PAP / mh
W ocenie b. premiera Jerzego Buzka w żadnym wypadku nie należy zaostrzać unijnych norm dotyczących ograniczenia emisji CO2. Jego zdaniem należy pozostać przy regulacjach zapisanych w obecnym pakiecie klimatycznym, czyli redukcji emisji o 20 proc.
W ocenie b. premiera Jerzego Buzka w żadnym wypadku nie należy zaostrzać unijnych norm dotyczących ograniczenia emisji CO2. Jego zdaniem należy pozostać przy regulacjach zapisanych w obecnym pakiecie klimatycznym, czyli redukcji emisji o 20 proc.
PAP / psd
Sąd UE w Luksemburgu oddalił w czwartek polską skargę przeciw decyzji Komisji Europejskiej z 2011 r. dotyczącej przejściowych zasad przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji CO2 w całej Unii. Polska chciała unieważnienia tej decyzji.
Sąd UE w Luksemburgu oddalił w czwartek polską skargę przeciw decyzji Komisji Europejskiej z 2011 r. dotyczącej przejściowych zasad przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji CO2 w całej Unii. Polska chciała unieważnienia tej decyzji.
Julita Żylińska / PAP / slo
W piątek Polska znowu zawetowała plany dalszej redukcji emisji CO2 w UE po 2020 r., teraz w energetyce. Komentując weto wicepremier Waldemar Pawlak mówił, że nie jest dla nas argumentem, że może jesteśmy osamotnieni, ale że jesteśmy przekonani, że mamy rację.
W piątek Polska znowu zawetowała plany dalszej redukcji emisji CO2 w UE po 2020 r., teraz w energetyce. Komentując weto wicepremier Waldemar Pawlak mówił, że nie jest dla nas argumentem, że może jesteśmy osamotnieni, ale że jesteśmy przekonani, że mamy rację.
PAP / pz
Weto Polski wobec ambicji UE na drodze do redukcji emisji CO2 o 80 proc. w 2050 r. ma charakter polityczny a nie prawny, więc wbrew polskiemu stanowisku KE może zaproponować przepisy ws. dalszego zmniejszenia emisji a ich przyjęcie nie wymagałoby jednomyślności.
Weto Polski wobec ambicji UE na drodze do redukcji emisji CO2 o 80 proc. w 2050 r. ma charakter polityczny a nie prawny, więc wbrew polskiemu stanowisku KE może zaproponować przepisy ws. dalszego zmniejszenia emisji a ich przyjęcie nie wymagałoby jednomyślności.
PAP / ad
Chińskie Linie Lotnicze zagroziły wstrzymaniem kontraktów na dostawy Airbusów. Jest to forma presji na władze EU, by wycofały się z wprowadzenia opłat za emisję CO2 przez samoloty pasażerskie. Przedstawiciel Airbusa sprzyja chińskim postulatom.
Chińskie Linie Lotnicze zagroziły wstrzymaniem kontraktów na dostawy Airbusów. Jest to forma presji na władze EU, by wycofały się z wprowadzenia opłat za emisję CO2 przez samoloty pasażerskie. Przedstawiciel Airbusa sprzyja chińskim postulatom.
PAP / wm
Na dzień przed posiedzeniem ministrów ochrony środowiska państw UE ws. zwiększenia ambicji UE w redukcji emisji CO2, rzecznik komisarz KE ds. ochrony środowiska zaapelował do Polski o dołączenie do innych państw UE, by efektywnie zwalczać zmiany klimatyczne.
Na dzień przed posiedzeniem ministrów ochrony środowiska państw UE ws. zwiększenia ambicji UE w redukcji emisji CO2, rzecznik komisarz KE ds. ochrony środowiska zaapelował do Polski o dołączenie do innych państw UE, by efektywnie zwalczać zmiany klimatyczne.
PAP / slo
Beata Szydło (PiS) porównuje zadłużenie, jakie dokonało się w Polsce za rządów Donalda Tuska, do tego, do jakiego doszło we Włoszech w ostatniej kadencji Silvio Berlusconiego. PiS apeluje też, by unijne ograniczenia w emisji CO2 weszły w życie dopiero po kryzysie.
Beata Szydło (PiS) porównuje zadłużenie, jakie dokonało się w Polsce za rządów Donalda Tuska, do tego, do jakiego doszło we Włoszech w ostatniej kadencji Silvio Berlusconiego. PiS apeluje też, by unijne ograniczenia w emisji CO2 weszły w życie dopiero po kryzysie.
"Puls Biznesu" / PAP / pz
Będą drastyczne cięcia emisji dwutlenku węgla w 2012 r. Ministerstwo Środowiska przygotowało projekt rozporządzenia - ujawnia "Puls Biznesu".
Będą drastyczne cięcia emisji dwutlenku węgla w 2012 r. Ministerstwo Środowiska przygotowało projekt rozporządzenia - ujawnia "Puls Biznesu".