Od ponad roku trwa w Polsce burzliwa debata dotycząca religii w szkołach. Mało w tej dyskusji argumentów merytorycznych, dużo za to polityki. Uczciwie trzeba przyznać, że dyskurs o religii w szkole jest potrzebny.
Od ponad roku trwa w Polsce burzliwa debata dotycząca religii w szkołach. Mało w tej dyskusji argumentów merytorycznych, dużo za to polityki. Uczciwie trzeba przyznać, że dyskurs o religii w szkole jest potrzebny.
KAI / tk
Jednym z głównych tematów 398. Zebrania Plenarnego KEP było nauczanie religii w szkole w kontekście zmian zaproponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Poruszono trzy problemy: lekcje religii w szkole, inicjację młodych ludzi do wiary oraz przygotowanie katechistów do pracy w parafiach. – Padła propozycja, aby inicjacja ta odbywała się w modelu katechumenalnym, który Jan Paweł II nazwał „wzorcową katechezą” – mówi kard. Grzegorz Ryś.
Jednym z głównych tematów 398. Zebrania Plenarnego KEP było nauczanie religii w szkole w kontekście zmian zaproponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Poruszono trzy problemy: lekcje religii w szkole, inicjację młodych ludzi do wiary oraz przygotowanie katechistów do pracy w parafiach. – Padła propozycja, aby inicjacja ta odbywała się w modelu katechumenalnym, który Jan Paweł II nazwał „wzorcową katechezą” – mówi kard. Grzegorz Ryś.
KAI / kb
- Lekcja religii jest zawsze przedmiotem do wyboru i tak pozostanie. Jeśli uczeń nie będzie chciał lekcji religii, niech wybierze etykę, ale chodzi o to, żeby w szkole wychowanie do wartości było obecne - powiedział w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial, odnosząc się do ministerialnych planów zniesienia możliwości nieuczęszczania na żaden z tych przedmiotów.
- Lekcja religii jest zawsze przedmiotem do wyboru i tak pozostanie. Jeśli uczeń nie będzie chciał lekcji religii, niech wybierze etykę, ale chodzi o to, żeby w szkole wychowanie do wartości było obecne - powiedział w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial, odnosząc się do ministerialnych planów zniesienia możliwości nieuczęszczania na żaden z tych przedmiotów.
Od trzydziestu lat krystalizuje się pomysł na religię w szkole, a ja nadal nie wiem, jaki on właściwie jest.
Od trzydziestu lat krystalizuje się pomysł na religię w szkole, a ja nadal nie wiem, jaki on właściwie jest.