Deon.pl
Wraca temat religii w szkole. Od 1 września 2025 roku w szkole obowiązuje jedna godzina religii w tygodniu. Lekcja ta też nie wlicza się do średniej ocen. Wprowadzone zmiany wzbudziły sprzeciw Kościoła i konserwatywnej strony sceny politycznej. KEP we wrześniu wystosował list pasterski w tej sprawie, w którym przypomniał, że obecna koalicja rządowa połamała prawo polskie w tym względzie. Na tym jednak nie koniec. Przed nami obecnie pierwsze czytanie w Sejmie obywatelskiego projektu Stowarzyszenia Katechetów Świeckich.
Wraca temat religii w szkole. Od 1 września 2025 roku w szkole obowiązuje jedna godzina religii w tygodniu. Lekcja ta też nie wlicza się do średniej ocen. Wprowadzone zmiany wzbudziły sprzeciw Kościoła i konserwatywnej strony sceny politycznej. KEP we wrześniu wystosował list pasterski w tej sprawie, w którym przypomniał, że obecna koalicja rządowa połamała prawo polskie w tym względzie. Na tym jednak nie koniec. Przed nami obecnie pierwsze czytanie w Sejmie obywatelskiego projektu Stowarzyszenia Katechetów Świeckich.
Od ponad roku trwa w Polsce burzliwa debata dotycząca religii w szkołach. Mało w tej dyskusji argumentów merytorycznych, dużo za to polityki. Uczciwie trzeba przyznać, że dyskurs o religii w szkole jest potrzebny.
Od ponad roku trwa w Polsce burzliwa debata dotycząca religii w szkołach. Mało w tej dyskusji argumentów merytorycznych, dużo za to polityki. Uczciwie trzeba przyznać, że dyskurs o religii w szkole jest potrzebny.
KAI / tk
Jednym z głównych tematów 398. Zebrania Plenarnego KEP było nauczanie religii w szkole w kontekście zmian zaproponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Poruszono trzy problemy: lekcje religii w szkole, inicjację młodych ludzi do wiary oraz przygotowanie katechistów do pracy w parafiach. – Padła propozycja, aby inicjacja ta odbywała się w modelu katechumenalnym, który Jan Paweł II nazwał „wzorcową katechezą” – mówi kard. Grzegorz Ryś.
Jednym z głównych tematów 398. Zebrania Plenarnego KEP było nauczanie religii w szkole w kontekście zmian zaproponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Poruszono trzy problemy: lekcje religii w szkole, inicjację młodych ludzi do wiary oraz przygotowanie katechistów do pracy w parafiach. – Padła propozycja, aby inicjacja ta odbywała się w modelu katechumenalnym, który Jan Paweł II nazwał „wzorcową katechezą” – mówi kard. Grzegorz Ryś.
KAI / kb
- Lekcja religii jest zawsze przedmiotem do wyboru i tak pozostanie. Jeśli uczeń nie będzie chciał lekcji religii, niech wybierze etykę, ale chodzi o to, żeby w szkole wychowanie do wartości było obecne - powiedział w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial, odnosząc się do ministerialnych planów zniesienia możliwości nieuczęszczania na żaden z tych przedmiotów.
- Lekcja religii jest zawsze przedmiotem do wyboru i tak pozostanie. Jeśli uczeń nie będzie chciał lekcji religii, niech wybierze etykę, ale chodzi o to, żeby w szkole wychowanie do wartości było obecne - powiedział w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial, odnosząc się do ministerialnych planów zniesienia możliwości nieuczęszczania na żaden z tych przedmiotów.
Od trzydziestu lat krystalizuje się pomysł na religię w szkole, a ja nadal nie wiem, jaki on właściwie jest.
Od trzydziestu lat krystalizuje się pomysł na religię w szkole, a ja nadal nie wiem, jaki on właściwie jest.
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}