ks. Robert Skrzypczak
Dzisiaj słowo "grzech" zniknęło ze słownika mowy codziennej. Nikt go w nowoczesnym społeczeństwie nie traktuje poważnie, chyba że tylko po to, by dodać jakiemuś przeżyciu pikanterii, traktując go jako bodziec do zwiększenia przyjemności.
Dzisiaj słowo "grzech" zniknęło ze słownika mowy codziennej. Nikt go w nowoczesnym społeczeństwie nie traktuje poważnie, chyba że tylko po to, by dodać jakiemuś przeżyciu pikanterii, traktując go jako bodziec do zwiększenia przyjemności.
KAI / psd
Noc Konfesjonałów 3.0 - akcja społeczna zwracająca uwagę na duchowy wymiar Świąt Wielkiej Nocy ma coraz większy zasięg. W ok. 80 kościołach całego kraju można przystąpić do spowiedzi nawet późną nocą. W niektórych świątyniach, w okresie Wielkiego Tygodnia, spowiednicy będą czuwać w konfesjonałach przez całą noc. Akcja organizowana trzeci rok z rzędu, systematycznie się rozwija.
Noc Konfesjonałów 3.0 - akcja społeczna zwracająca uwagę na duchowy wymiar Świąt Wielkiej Nocy ma coraz większy zasięg. W ok. 80 kościołach całego kraju można przystąpić do spowiedzi nawet późną nocą. W niektórych świątyniach, w okresie Wielkiego Tygodnia, spowiednicy będą czuwać w konfesjonałach przez całą noc. Akcja organizowana trzeci rok z rzędu, systematycznie się rozwija.
Człowiek pogrążony w grzechu i grzechem sparaliżowany, choć cierpi, to jednak paradoksalnie z upodobaniem odnosi się do swego grzesznego usposobienia. Do momentu zasadniczego nawrócenia nie widzi, że to grzech jest głównym problemem i stwarza największe zagrożenia.
Człowiek pogrążony w grzechu i grzechem sparaliżowany, choć cierpi, to jednak paradoksalnie z upodobaniem odnosi się do swego grzesznego usposobienia. Do momentu zasadniczego nawrócenia nie widzi, że to grzech jest głównym problemem i stwarza największe zagrożenia.
Bóg nigdy nie zamyka drogi powrotu. Nie ma takiej "krainy zagubienia", z której człowiek nie mógłby wrócić do domu Ojca. Jedynie on sam może taką przeszkodę sobie postawić. Ze strony Boga ona nie istnieje. Nawet ów łotr na krzyżu w ostatniej chwili mógł usłyszeć słowa: "Dziś będziesz ze Mną w raju". Obarczanie Boga niemocą przebaczenia grzechów byłoby niebezpieczną iluzją, kłamstwem, które jest u podstaw wielu patologii życia duchowego i psychicznego - rozmowa z ks. Krzysztofem Grzywoczem wykładowcą teologii duchowości na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Opolskiego, penitencjarzem kościoła katedralnego w Opolu, kierownikiem duchowym.
Bóg nigdy nie zamyka drogi powrotu. Nie ma takiej "krainy zagubienia", z której człowiek nie mógłby wrócić do domu Ojca. Jedynie on sam może taką przeszkodę sobie postawić. Ze strony Boga ona nie istnieje. Nawet ów łotr na krzyżu w ostatniej chwili mógł usłyszeć słowa: "Dziś będziesz ze Mną w raju". Obarczanie Boga niemocą przebaczenia grzechów byłoby niebezpieczną iluzją, kłamstwem, które jest u podstaw wielu patologii życia duchowego i psychicznego - rozmowa z ks. Krzysztofem Grzywoczem wykładowcą teologii duchowości na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Opolskiego, penitencjarzem kościoła katedralnego w Opolu, kierownikiem duchowym.
Spowiedź święta nie jest tylko jakimś obrzędem, formalnością czy przedświąteczną tradycją. Nie jest też darmową alternatywą wizyty u psychoanalityka. Sakrament pokuty i pojednania jest osobistym, wręcz intymnym spotkaniem z miłosiernym Bogiem, który chce nam przebaczyć, bo kocha nas jak Ojciec.
Spowiedź święta nie jest tylko jakimś obrzędem, formalnością czy przedświąteczną tradycją. Nie jest też darmową alternatywą wizyty u psychoanalityka. Sakrament pokuty i pojednania jest osobistym, wręcz intymnym spotkaniem z miłosiernym Bogiem, który chce nam przebaczyć, bo kocha nas jak Ojciec.
Spowiedź to pokazywanie Panu Jezusowi, że w tym miejscu mnie boli, i jeszcze troszkę w tamtym, po to, by On te bolesne miejsca ucałował i żeby przestało boleć - mówi w rozmowie z Romanem Bieleckim OP o. Wojciech Ziółek SJ.
Spowiedź to pokazywanie Panu Jezusowi, że w tym miejscu mnie boli, i jeszcze troszkę w tamtym, po to, by On te bolesne miejsca ucałował i żeby przestało boleć - mówi w rozmowie z Romanem Bieleckim OP o. Wojciech Ziółek SJ.
"Spowiedź jest niewyczerpanym sakramentem, który ma więcej stron, niż możemy przypuszczać, i życia nie starczy, żeby go zrozumieć" - napisał we wstępniaku do wielkopostnego numeru "W drodze" redaktor naczelny o. Roman Bielecki OP przytaczając słowa szwajcarskiej mistyczki Adrienne von Speyr. Razem z marcowym miesięcznikiem Czytelnik otrzyma też płytę z rozważaniami rekolekcyjnymi dominikanów.
"Spowiedź jest niewyczerpanym sakramentem, który ma więcej stron, niż możemy przypuszczać, i życia nie starczy, żeby go zrozumieć" - napisał we wstępniaku do wielkopostnego numeru "W drodze" redaktor naczelny o. Roman Bielecki OP przytaczając słowa szwajcarskiej mistyczki Adrienne von Speyr. Razem z marcowym miesięcznikiem Czytelnik otrzyma też płytę z rozważaniami rekolekcyjnymi dominikanów.
W rozmowach o miłosierdziu Anna Malec pyta, czy spowiedź może zmienić nasze życie? O miłosierdziu Bożym w konfesjonale, spowiedzi z całego życia, wolności jaką daje Chrystus w audycji Anny Malec - Oblicza wiary.
W rozmowach o miłosierdziu Anna Malec pyta, czy spowiedź może zmienić nasze życie? O miłosierdziu Bożym w konfesjonale, spowiedzi z całego życia, wolności jaką daje Chrystus w audycji Anny Malec - Oblicza wiary.
Czy można plotkować o spowiedzi? Kiedy przekraczamy granicę i łamiemy tzw. tajemnicę spowiedzi? Czy można ją złamać? - pisze o. Jordan Śliwiński.
Czy można plotkować o spowiedzi? Kiedy przekraczamy granicę i łamiemy tzw. tajemnicę spowiedzi? Czy można ją złamać? - pisze o. Jordan Śliwiński.
W siedzibie Penitencjarii Apostolskiej w Rzymie rozpoczął się doroczny kurs spowiedniczy dla młodych kapłanów. Organizowany już po raz dwudziesty cykl formacyjny dotyczy tzw. forum internum, czyli spraw związanych z sumieniem penitenta.
W siedzibie Penitencjarii Apostolskiej w Rzymie rozpoczął się doroczny kurs spowiedniczy dla młodych kapłanów. Organizowany już po raz dwudziesty cykl formacyjny dotyczy tzw. forum internum, czyli spraw związanych z sumieniem penitenta.
Sakrament pojednania wymaga osobistego dialogu między penitentem i spowiednikiem oraz rozgrzeszenia udzielonego przez obecnego na miejscu spowiednika. Przypomniał o tym watykański rzecznik prasowy odnosząc się do rewelacji medialnych o rzekomym pozwoleniu władz kościelnych na spowiedź przez telefony komórkowe. Informacjom tym zaprzeczyło już kilka krajowych episkopatów.
Sakrament pojednania wymaga osobistego dialogu między penitentem i spowiednikiem oraz rozgrzeszenia udzielonego przez obecnego na miejscu spowiednika. Przypomniał o tym watykański rzecznik prasowy odnosząc się do rewelacji medialnych o rzekomym pozwoleniu władz kościelnych na spowiedź przez telefony komórkowe. Informacjom tym zaprzeczyło już kilka krajowych episkopatów.
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}