#Ewangelia: ci ludzie pierwsi wejdą do Nieba

(fot. unsplash.com)
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP / Słucham Pana

Jezus przyszedł w pierwszej kolejności do ubogich, czyli do tych, którym jest najtrudniej. Pewnie dlatego w pewnym momencie postanowił wysławiać Ojca, że też postawił na pierwszym miejscu ubogich, dając im poznać tajemnice królestwa Bożego.

[Ewangelia]

DEON.PL POLECA

W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: «Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie.

Wszystko przekazał Mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić». (Mt 11, 25-27)

[Komentarz Mieczysława Łusiaka SJ]

Ludzie "mądrzy i roztropni" to ludzie w pewnym sensie bogaci. Tacy łatwiej sobie poradzą w życiu niż "prostaczkowie", czyli ubodzy. A Jezus przyszedł w pierwszej kolejności do ubogich, czyli do tych, którym jest najtrudniej. Pewnie dlatego w pewnym momencie postanowił wysławiać Ojca, że też postawił na pierwszym miejscu ubogich, dając im poznać tajemnice królestwa Bożego.

Nie ma nic dziwnego w tym, że wielu poznaje Boga dopiero w jakieś trudnej sytuacji życiowej, pośród jakiegoś ubóstwa, czyli wtedy, gdy najbardziej jesteśmy skłonni wołać: "Gdzie jesteś Boże? Tak bardzo Cię potrzebuję!".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

#Ewangelia: ci ludzie pierwsi wejdą do Nieba
Komentarze (3)
WS
Werset Skryba
19 lipca 2017, 07:57
Które wyraźne wzmianki w „Nowym Testamencie” wskazują na zamiar nagradzania chrześcijan życiem wiecznym na ziemi? Mat. 5:5: „Szczęśliwi łagodnie usposobieni, gdyż oni odziedziczą ziemię”. Mat. 6:9, 10: „Nasz Ojcze w niebiosach, niech będzie uświęcone twoje imię. Niech przyjdzie twoje królestwo. Niech się dzieje twoja wola, jak w niebie, tak i na ziemi”. (Jaka jest wola Boża co do ziemi? Na co wskazuje  (Rodzaju 1:28) Potem Bóg ich pobłogosławił i rzekł do nich Bóg: „Bądźcie płodni i stańcie się liczni oraz napełnijcie ziemię i opanujcie ją, a także podporządkujcie sobie ryby morskie i latające stworzenia niebios, i wszelkie żywe stworzenie, które się porusza po ziemi”.
19 lipca 2017, 11:43
Interpretacje katolików .... a łatwo dostrzec, że żydowskiemu Rebe chodziło o coś zupełnie innego. "Szczęśliwi łagodnie usposobieni, gdyż oni odziedziczą ziemię”. Ten żydowski nauczyciel uważał, że nadejdą czasy na ziemi kiedy ludzie będą dobrzy, mądrzy, kiedy nie będzie wojen i wszyscy (przyszłe pokolenia) będą żyć w zgodzie i szczęsciu ... tutaj na ziemi.  Ale dopisali do tego tyle znaczeń, że żydowski Rebe sam by się zdziwił ile nawymyślali.
WS
Werset Skryba
19 lipca 2017, 07:54
 (Izajasza 11:9) Nie będą wyrządzać szkody ani przywodzić do zguby na całej mojej świętej górze; gdyż ziemia będzie napełniona poznaniem Jehowy, tak jak wody pokrywają morze. (Izajasza 45:18) Bo tak powiedział Jehowa, Stwórca niebios, On, prawdziwy Bóg, Ten, który ukształtował ziemię i który ją uczynił, który ją mocno ugruntował, który nie stworzył jej po prostu na nic, który ukształtował ją po to, żeby była zamieszkana: „Jam jest Jehowa i nie ma nikogo innego. (Hebrajczyków 2:5, 6) Gdyż nie aniołom podporządkował przyszłą zamieszkaną ziemię, o której mówimy. 6 Lecz pewien świadek dał gdzieś dowód, mówiąc: „Czymże jest człowiek, że o nim pamiętasz, lub syn człowieczy, że się o niego troszczysz? Mat. 25:31-33, 40, 46: „Kiedy Syn Człowieczy przybędzie w swojej chwale, a wraz z nim wszyscy aniołowie, wtedy zasiądzie na swym chwalebnym tronie. I będą przed nim zebrane wszystkie narody, i będzie oddzielał jednych ludzi od drugich, jak pasterz oddziela owce od kóz. I postawi owce po swej prawicy, ale kozy po swej lewicy. (...) [Król] rzeknie im [owcom]: ‚Zaprawdę wam mówię: W jakiej mierze uczyniliście to jednemu z najmniejszych spośród tych moich braci, w takiej uczyniliście to mnie’. I ci [ludzie przyrównani do kóz] odejdą w wieczne odcięcie, prawi [owce] zaś do życia wiecznego”. (Warto zaznaczyć, że te „owce” to nie bracia Króla, „uczestnicy powołania niebiańskiego” [Hebr. 2:10 do 3:1]. Jednakże ci ludzie przyrównani do owiec mieli żyć po wstąpieniu Chrystusa na tron, kiedy niektórzy jego „bracia” mieli się jeszcze borykać z trudnościami na ziemi).