#Ewangelia: ci ludzie pierwsi wejdą do Nieba

(fot. unsplash.com)
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP / Słucham Pana

Jezus przyszedł w pierwszej kolejności do ubogich, czyli do tych, którym jest najtrudniej. Pewnie dlatego w pewnym momencie postanowił wysławiać Ojca, że też postawił na pierwszym miejscu ubogich, dając im poznać tajemnice królestwa Bożego.

[Ewangelia]

W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: «Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie.

DEON.PL POLECA

Wszystko przekazał Mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić». (Mt 11, 25-27)

[Komentarz Mieczysława Łusiaka SJ]

Ludzie "mądrzy i roztropni" to ludzie w pewnym sensie bogaci. Tacy łatwiej sobie poradzą w życiu niż "prostaczkowie", czyli ubodzy. A Jezus przyszedł w pierwszej kolejności do ubogich, czyli do tych, którym jest najtrudniej. Pewnie dlatego w pewnym momencie postanowił wysławiać Ojca, że też postawił na pierwszym miejscu ubogich, dając im poznać tajemnice królestwa Bożego.

Nie ma nic dziwnego w tym, że wielu poznaje Boga dopiero w jakieś trudnej sytuacji życiowej, pośród jakiegoś ubóstwa, czyli wtedy, gdy najbardziej jesteśmy skłonni wołać: "Gdzie jesteś Boże? Tak bardzo Cię potrzebuję!".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

#Ewangelia: ci ludzie pierwsi wejdą do Nieba
Komentarze (3)
WS
Werset Skryba
19 lipca 2017, 07:57
Które wyraźne wzmianki w „Nowym Testamencie” wskazują na zamiar nagradzania chrześcijan życiem wiecznym na ziemi? Mat. 5:5: „Szczęśliwi łagodnie usposobieni, gdyż oni odziedziczą ziemię”. Mat. 6:9, 10: „Nasz Ojcze w niebiosach, niech będzie uświęcone twoje imię. Niech przyjdzie twoje królestwo. Niech się dzieje twoja wola, jak w niebie, tak i na ziemi”. (Jaka jest wola Boża co do ziemi? Na co wskazuje  (Rodzaju 1:28) Potem Bóg ich pobłogosławił i rzekł do nich Bóg: „Bądźcie płodni i stańcie się liczni oraz napełnijcie ziemię i opanujcie ją, a także podporządkujcie sobie ryby morskie i latające stworzenia niebios, i wszelkie żywe stworzenie, które się porusza po ziemi”.
19 lipca 2017, 11:43
Interpretacje katolików .... a łatwo dostrzec, że żydowskiemu Rebe chodziło o coś zupełnie innego. "Szczęśliwi łagodnie usposobieni, gdyż oni odziedziczą ziemię”. Ten żydowski nauczyciel uważał, że nadejdą czasy na ziemi kiedy ludzie będą dobrzy, mądrzy, kiedy nie będzie wojen i wszyscy (przyszłe pokolenia) będą żyć w zgodzie i szczęsciu ... tutaj na ziemi.  Ale dopisali do tego tyle znaczeń, że żydowski Rebe sam by się zdziwił ile nawymyślali.
WS
Werset Skryba
19 lipca 2017, 07:54
 (Izajasza 11:9) Nie będą wyrządzać szkody ani przywodzić do zguby na całej mojej świętej górze; gdyż ziemia będzie napełniona poznaniem Jehowy, tak jak wody pokrywają morze. (Izajasza 45:18) Bo tak powiedział Jehowa, Stwórca niebios, On, prawdziwy Bóg, Ten, który ukształtował ziemię i który ją uczynił, który ją mocno ugruntował, który nie stworzył jej po prostu na nic, który ukształtował ją po to, żeby była zamieszkana: „Jam jest Jehowa i nie ma nikogo innego. (Hebrajczyków 2:5, 6) Gdyż nie aniołom podporządkował przyszłą zamieszkaną ziemię, o której mówimy. 6 Lecz pewien świadek dał gdzieś dowód, mówiąc: „Czymże jest człowiek, że o nim pamiętasz, lub syn człowieczy, że się o niego troszczysz? Mat. 25:31-33, 40, 46: „Kiedy Syn Człowieczy przybędzie w swojej chwale, a wraz z nim wszyscy aniołowie, wtedy zasiądzie na swym chwalebnym tronie. I będą przed nim zebrane wszystkie narody, i będzie oddzielał jednych ludzi od drugich, jak pasterz oddziela owce od kóz. I postawi owce po swej prawicy, ale kozy po swej lewicy. (...) [Król] rzeknie im [owcom]: ‚Zaprawdę wam mówię: W jakiej mierze uczyniliście to jednemu z najmniejszych spośród tych moich braci, w takiej uczyniliście to mnie’. I ci [ludzie przyrównani do kóz] odejdą w wieczne odcięcie, prawi [owce] zaś do życia wiecznego”. (Warto zaznaczyć, że te „owce” to nie bracia Króla, „uczestnicy powołania niebiańskiego” [Hebr. 2:10 do 3:1]. Jednakże ci ludzie przyrównani do owiec mieli żyć po wstąpieniu Chrystusa na tron, kiedy niektórzy jego „bracia” mieli się jeszcze borykać z trudnościami na ziemi).