Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Logo źródła: radio warszawa Radio Warszawa
Patrzymy na nowo w żłóbek i złożone w nim Dziecię na sianie. To miał być znak dla pasterzy i dla nas. Ten żłóbek, to nie tylko symbol. Jest to dla nas wielka i święta tajemnica. Patrzymy na ten żłóbek poprzez naszą wiarę i dostrzegamy w nim Zbawiciela, który przyszedł, aby obdarzyć nas życiem wiecznym, aby wyzwolić nas z niewoli grzechu i uczynić wolnymi dziećmi Boga.
Patrzymy na nowo w żłóbek i złożone w nim Dziecię na sianie. To miał być znak dla pasterzy i dla nas. Ten żłóbek, to nie tylko symbol. Jest to dla nas wielka i święta tajemnica. Patrzymy na ten żłóbek poprzez naszą wiarę i dostrzegamy w nim Zbawiciela, który przyszedł, aby obdarzyć nas życiem wiecznym, aby wyzwolić nas z niewoli grzechu i uczynić wolnymi dziećmi Boga.
Mieczysław Łusiak SJ
Bóg jest pośród nas. Jeśli Go nie znamy, mamy problem z dostrzeżeniem Go. Często narzekamy, że nie potrafimy dostrzec Boga w naszym codziennym życiu. Może dzieje się tak dlatego, że mało Go znamy?
Bóg jest pośród nas. Jeśli Go nie znamy, mamy problem z dostrzeżeniem Go. Często narzekamy, że nie potrafimy dostrzec Boga w naszym codziennym życiu. Może dzieje się tak dlatego, że mało Go znamy?
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
1 stycznia jezuici obchodzą święto patronalne swojego Zakonu, Towarzystwa Jezusowego. Nazwę tę odradzano świętemu Ignacemu, on jednak z wielkim przekonaniem argumentował, że Towarzystwo Jezusowe powstało z woli Naszego Pana, dlatego powinno nosić Jego Imię. Ignacy podczas swoich długich rozmyślań i kontemplacji, pokochał To Imię, w którym wszyscy zostaliśmy zbawieni.
1 stycznia jezuici obchodzą święto patronalne swojego Zakonu, Towarzystwa Jezusowego. Nazwę tę odradzano świętemu Ignacemu, on jednak z wielkim przekonaniem argumentował, że Towarzystwo Jezusowe powstało z woli Naszego Pana, dlatego powinno nosić Jego Imię. Ignacy podczas swoich długich rozmyślań i kontemplacji, pokochał To Imię, w którym wszyscy zostaliśmy zbawieni.
Katechizm Kościoła Katolickiego
Najbardziej podstawową formą usłyszenia tego zaproszenia są jego wysiłki związane ze znalezieniem odpowiedzi na pytania o Boga czy też o przeznaczeniu człowieka. Natomiast wyrazem zrozumienia intencji Boga oraz ich przyjęcia jest wiara człowieka. Czym ona jest? W jaki sposób należy ją wyrażać?
Najbardziej podstawową formą usłyszenia tego zaproszenia są jego wysiłki związane ze znalezieniem odpowiedzi na pytania o Boga czy też o przeznaczeniu człowieka. Natomiast wyrazem zrozumienia intencji Boga oraz ich przyjęcia jest wiara człowieka. Czym ona jest? W jaki sposób należy ją wyrażać?
Stanisław Biel SJ
W pierwszy dzień Nowego Roku Kościół w liturgii ponownie zaprasza nas do pochylenia się nad tajemnicą Betlejem. Kontemplujemy Maryję, Józefa, Dziecko i pasterzy. Uderza w tej scenie wielki kontrast między misterium, tajemnicą a zwyczajnością, pokorą i ubóstwem, w jakim Bóg przychodzi na świat.
W pierwszy dzień Nowego Roku Kościół w liturgii ponownie zaprasza nas do pochylenia się nad tajemnicą Betlejem. Kontemplujemy Maryję, Józefa, Dziecko i pasterzy. Uderza w tej scenie wielki kontrast między misterium, tajemnicą a zwyczajnością, pokorą i ubóstwem, w jakim Bóg przychodzi na świat.
Katechizm Kościoła Katolickiego
Kontakt ze słowem Bożym jest spotkanie ze wspólnotą Kościoła, która z polecenia Bożego na przestrzeni wieków strzegła słowa Bożego jak najcenniejszego skarbu i czuwała nad jego niezafałszowanym przekazaniem. Czy wiemy, w jaki sposób słowo Boże dotarło do ludzi?
Kontakt ze słowem Bożym jest spotkanie ze wspólnotą Kościoła, która z polecenia Bożego na przestrzeni wieków strzegła słowa Bożego jak najcenniejszego skarbu i czuwała nad jego niezafałszowanym przekazaniem. Czy wiemy, w jaki sposób słowo Boże dotarło do ludzi?
Mija rok 2011. Wydarzenia minionego roku wywołują w nas różne uczucia. Osobiste i społeczne dokonania budzą w nas radość i wdzięczność, a różne zaniechania, wojny i katastrofy wywołują smutek, żal i zadumę. Zaś rok 2012 - bardziej niż wiele minionych lat - wzbudza u wielu niepokój. A to za sprawą bogatej "literatury", której rok ten dorobił się, nim się zaczął. A co będzie, gdy go przeżyjemy? Tego, tak naprawdę, nikt z ludzi nie wie.
Mija rok 2011. Wydarzenia minionego roku wywołują w nas różne uczucia. Osobiste i społeczne dokonania budzą w nas radość i wdzięczność, a różne zaniechania, wojny i katastrofy wywołują smutek, żal i zadumę. Zaś rok 2012 - bardziej niż wiele minionych lat - wzbudza u wielu niepokój. A to za sprawą bogatej "literatury", której rok ten dorobił się, nim się zaczął. A co będzie, gdy go przeżyjemy? Tego, tak naprawdę, nikt z ludzi nie wie.
Jeśli chcesz, by ten nowy rok był inny, jeśli chcesz, by tym razem postanowienia podjęte w sylwestrową noc się spełniły, to mam dla ciebie prostą receptę, ale uważaj, bo będzie mowa o wpuszczeniu Boga do swojego życia.
Jeśli chcesz, by ten nowy rok był inny, jeśli chcesz, by tym razem postanowienia podjęte w sylwestrową noc się spełniły, to mam dla ciebie prostą receptę, ale uważaj, bo będzie mowa o wpuszczeniu Boga do swojego życia.
Mieczysław Łusiak SJ
Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. Ono było na początku u Boga. Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, co się stało. W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła.
Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. Ono było na początku u Boga. Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, co się stało. W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła.
Mieczysław Łusiak SJ
Zbawiciel dokonuje "upadku i powstania wielu" i że staje się On "znakiem sprzeciwu". Zbawiciel daje więc szansę powstania, ale w odpowiedzi na Jego przyjście możemy też zareagować sprzeciwem i definitywnym upadkiem. Rola Jezusa jest więc niezwykle trudna. Zbawia wszystkich, ale nie wszyscy to zbawienie przyjmują.
Zbawiciel dokonuje "upadku i powstania wielu" i że staje się On "znakiem sprzeciwu". Zbawiciel daje więc szansę powstania, ale w odpowiedzi na Jego przyjście możemy też zareagować sprzeciwem i definitywnym upadkiem. Rola Jezusa jest więc niezwykle trudna. Zbawia wszystkich, ale nie wszyscy to zbawienie przyjmują.
o. Hieronim St. Kreis OSB
Na dar ludzkiej miłości, otrzymany od Maryi i Józefa, Jezus odpowiada otwarciem dla świata źródła niewyczerpanej Miłości Bożej. Rodzina z Nazaretu staje się, najdoskonalszą na ziemi, żywą ikoną Przenajświętszej Trójcy.
Na dar ludzkiej miłości, otrzymany od Maryi i Józefa, Jezus odpowiada otwarciem dla świata źródła niewyczerpanej Miłości Bożej. Rodzina z Nazaretu staje się, najdoskonalszą na ziemi, żywą ikoną Przenajświętszej Trójcy.
Czy szopki betlejemskie nie odbierają nam realności Świętej Rodziny? A gdybyśmy tak dostrzegli w niej rodzinę doświadczoną cierpieniem, ciężkimi przeżyciami - jednym słowem, rodzinę pokiereszowaną?
Czy szopki betlejemskie nie odbierają nam realności Świętej Rodziny? A gdybyśmy tak dostrzegli w niej rodzinę doświadczoną cierpieniem, ciężkimi przeżyciami - jednym słowem, rodzinę pokiereszowaną?
Mieczysław Łusiak SJ
To, że Maryja i Józef dziwili się temu, co mówiono o małym Jezusie świadczy o tym, że woda sodowa nie uderzyła im do głowy z powodu świadomości, iż sam Bóg zamieszkał w ich domu. Robią wręcz wrażenie, jakby szybko o tym zapomnieli i myśleli o Jezusie jak o zwykłym dziecku... dlaczego?
To, że Maryja i Józef dziwili się temu, co mówiono o małym Jezusie świadczy o tym, że woda sodowa nie uderzyła im do głowy z powodu świadomości, iż sam Bóg zamieszkał w ich domu. Robią wręcz wrażenie, jakby szybko o tym zapomnieli i myśleli o Jezusie jak o zwykłym dziecku... dlaczego?
Katechizm Kościoła Katolickiego
Kościół naucza, że Bóg objawił ludziom swą tajemnicę i swoje wobec nich zamiary. Na jakiej podstawie możemy być pewni, że Objawienie to jest prawdziwe? Jaką mamy pewność, iż poprawnie rozumiemy Boże objawienie?
Kościół naucza, że Bóg objawił ludziom swą tajemnicę i swoje wobec nich zamiary. Na jakiej podstawie możemy być pewni, że Objawienie to jest prawdziwe? Jaką mamy pewność, iż poprawnie rozumiemy Boże objawienie?
KAI / wm
"Gdyby ktoś tak znany i szanowany jak Pan powiedział, że chorych dzieci nie należy zabijać, ale trzeba się nimi zaopiekować, z pewnością wiele spośród nich by ocalało" - napisał w liście do Jerzego Owsiaka przedstawiciel Fundacji "Pro - Prawo do Życia", Mariusz Dzierżawski. Działacz pro-life zwraca uwagę, że zbliżający się XX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego celem ma być zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia wcześniaków i pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą, mógłby być okazją do wzmożenia wysiłków na rzecz obrony dzieci nienarodzonych.
"Gdyby ktoś tak znany i szanowany jak Pan powiedział, że chorych dzieci nie należy zabijać, ale trzeba się nimi zaopiekować, z pewnością wiele spośród nich by ocalało" - napisał w liście do Jerzego Owsiaka przedstawiciel Fundacji "Pro - Prawo do Życia", Mariusz Dzierżawski. Działacz pro-life zwraca uwagę, że zbliżający się XX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego celem ma być zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia wcześniaków i pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą, mógłby być okazją do wzmożenia wysiłków na rzecz obrony dzieci nienarodzonych.
Mieczysław Łusiak SJ
Herod jest doskonale znany przez historyków jako człowiek panicznie bojący się spisku przeciw swojej władzy i życiu. Budował m. in. warowne twierdze, które nie miały znaczenia strategicznego dla obrony państwa, ale jemu osobiście zapewniały doskonałe bezpieczeństwo. Nic więc dziwnego, że wieść o narodzonym Królu Żydowskim doprowadziła go do szału.
Herod jest doskonale znany przez historyków jako człowiek panicznie bojący się spisku przeciw swojej władzy i życiu. Budował m. in. warowne twierdze, które nie miały znaczenia strategicznego dla obrony państwa, ale jemu osobiście zapewniały doskonałe bezpieczeństwo. Nic więc dziwnego, że wieść o narodzonym Królu Żydowskim doprowadziła go do szału.