Ostatnie słowo z krzyża "powierzam ducha mego" (paradídōmi) jest ostatnim wyrazem miłości Jezusa do człowieka przed ukrzyżowaniem. Oddaje wszystko dla naszego zbawienia – pisze ks. Wiesław Baniak w komentarzu do ostatnich siedmiu mów Chrystusa na krzyżu.
Ostatnie słowo z krzyża "powierzam ducha mego" (paradídōmi) jest ostatnim wyrazem miłości Jezusa do człowieka przed ukrzyżowaniem. Oddaje wszystko dla naszego zbawienia – pisze ks. Wiesław Baniak w komentarzu do ostatnich siedmiu mów Chrystusa na krzyżu.
Czym może być satysfakcja z wypełnionej misji, zadania. Jezus w ogromnej męce czuje pełnię spełnionego swego powołania. Jak chyba każdy z nas. Jednak ładunek Jego misji przekracza nasze ludzkie możliwości - pisze ks. Wiesław Baniak. Publikujemy kolejny komentarz do ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
Czym może być satysfakcja z wypełnionej misji, zadania. Jezus w ogromnej męce czuje pełnię spełnionego swego powołania. Jak chyba każdy z nas. Jednak ładunek Jego misji przekracza nasze ludzkie możliwości - pisze ks. Wiesław Baniak. Publikujemy kolejny komentarz do ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
Jak ciężko jest przyjąć osamotnienie i upokorzenie. Wiele razy spotykałem się z tym pracując w szpitalach, hospicjach czy domach opieki. Jest to jedno z najcięższych cierpień i Jezus właśnie je przyjmuje. To Jego upokorzenie osiąga szczyt, gdyż czuje się opuszczony przez najbardziej ukochanego, przez Ojca, ale jest to równocześnie droga wytyczona w kierunku nieba, w kierunku zbawienia. To godzina doświadczenia, w którym objawia się miłość absolutna.
Jak ciężko jest przyjąć osamotnienie i upokorzenie. Wiele razy spotykałem się z tym pracując w szpitalach, hospicjach czy domach opieki. Jest to jedno z najcięższych cierpień i Jezus właśnie je przyjmuje. To Jego upokorzenie osiąga szczyt, gdyż czuje się opuszczony przez najbardziej ukochanego, przez Ojca, ale jest to równocześnie droga wytyczona w kierunku nieba, w kierunku zbawienia. To godzina doświadczenia, w którym objawia się miłość absolutna.
Wiemy, jak ciężka była dola wdów i sierot za czasów Jezusa. Dlatego jak każdy dobry syn, umierając, chciał jej zapewnić dobrą i pewną opiekę. Wybrał najmłodszego, ale też i chyba najodważniejszego apostoła – Jana, aby to on troszczył się o Matkę, ale równocześnie powierzył mu największy skarb, jakim była Matka Boga.
Wiemy, jak ciężka była dola wdów i sierot za czasów Jezusa. Dlatego jak każdy dobry syn, umierając, chciał jej zapewnić dobrą i pewną opiekę. Wybrał najmłodszego, ale też i chyba najodważniejszego apostoła – Jana, aby to on troszczył się o Matkę, ale równocześnie powierzył mu największy skarb, jakim była Matka Boga.
Nadzieja niejako nadaje orientację, wskazuje kierunek i cel chrześcijańskiej egzystencji. Właśnie ta nadzieja była iskrą pobudzającą serce "dobrego łotra", a wraz z nim każdego człowieka, który uświadamia sobie olbrzymi ładunek nieskończonego Bożego miłosierdzia - pisze ks. Wiesław Baniak SDC w komentarzu do drugiej z siedmiu ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
Nadzieja niejako nadaje orientację, wskazuje kierunek i cel chrześcijańskiej egzystencji. Właśnie ta nadzieja była iskrą pobudzającą serce "dobrego łotra", a wraz z nim każdego człowieka, który uświadamia sobie olbrzymi ładunek nieskończonego Bożego miłosierdzia - pisze ks. Wiesław Baniak SDC w komentarzu do drugiej z siedmiu ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
Gdy odrzucimy wiarę w Boga, który jest u początku ludzkiego istnienia i miłości, to niszczymy człowieka oraz to, co w jego życiu najważniejsze: relacje małżeńskie, rodzinne, ojcowskie i macierzyńskie. Jeżeli odrzucamy Boga jako Ojca, znika źródło miłości i życia - pisze ks. Wiesław Baniak SDC w komentarzu do pierwszej z siedmiu ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
Gdy odrzucimy wiarę w Boga, który jest u początku ludzkiego istnienia i miłości, to niszczymy człowieka oraz to, co w jego życiu najważniejsze: relacje małżeńskie, rodzinne, ojcowskie i macierzyńskie. Jeżeli odrzucamy Boga jako Ojca, znika źródło miłości i życia - pisze ks. Wiesław Baniak SDC w komentarzu do pierwszej z siedmiu ostatnich mów Jezusa na krzyżu.
{{ article.published_at }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}