Kwitnący socjalizm PiS

- Zapomniano o polskim morzu - powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński, który w piątek, 2 września odwiedził Gdynię. Mówił m.in. o zamykanych stoczniach i złej sytuacji rybołówstwa (fot. PAP/Roman Jocher)
AlexanderDegrejt / artykuł nadesłany

Kampania wyborcza to nie czas na mądre pomysły. To czas demagogii i populizmu, za który w końcu przyjdzie zapłacić nam wszystkim.

Prezes PiS Jarosław Kaczyński zapowiedział, że jeżeli dojdzie do władzy, to zrobi wszystko, aby wyrównać poziom dopłat do rolnictwa. Innymi słowy, prezes chce, żeby polscy rolnicy dostawali więcej z unijnej kasy. Słowa te udowadniają, że Prawo i Sprawiedliwość jest partią socjalistyczną, a nawet populistyczną, nie mającą żadnego pomysłu na gospodarkę i nie mającą zielonego pojęcia o ekonomii.

Wyższe dopłaty oznaczają wzrost emisji pieniądza, a ten oznacza zwiększenie inflacji i osłabienie wartości złotego. Co za tym idzie rolnik wprawdzie dostanie więcej pieniędzy nominalnie, ale realnie nie zyska na tym ani grosza, a całkiem możliwe, że straci. Więcej będzie musiał zapłacić za nawozy, pasze, paliwo, części zamienne i to wszystko, czego sam nie produkuje. Od razu też, uprzedzając, odrzucę twierdzenie o zwiększeniu w ten sposób konkurencyjności polskiego rolnika na europejskim rynku. Bzdura kompletna.

Zastanawiam się, dlaczego prezes Kaczyński słowem się nie zająknie o obniżeniu podatków (zwłaszcza VAT i akcyzy na paliwa) i innych obciążeń fiskalnych, które w sposób realny mogłyby zwiększyć konkurencyjność nie tylko polskiego rolnika, ale całego sektora wytwórczego? Dlaczego PiS, które uważa się za partię prawicową, prezentując swój program wyborczy kładzie taki nacisk na czysto socjalistyczne rozdawnictwo tego, co należy do kogoś innego? Przecież pieniądze na dopłaty dla rolników (i wszystkie inne "zapomogi") nie biorą się znikąd, one są zabierane w formie podatków wszystkim uczciwie pracującym ludziom (w tym samym rolnikom). Odpowiedzi na te pytania nie znajdę, pozostaje mi jedynie liczyć na uczciwość polityków PiS, którzy po wyborach zasiądą po lewej stronie sejmowej sali.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kwitnący socjalizm PiS
Komentarze (35)
X
xyz
7 września 2011, 17:27
A oni myślą, że jak już demokratycznie wdepnęliśmy w Unię, to nawet Chrystus nie jest nas w stanie z tego wyrwać. Ich może już nie... Pani Alu.
G
G
7 września 2011, 16:42
 Zostawcie tego internetowego troll'a. On się jeszcze nie otrząsnął po śmierci Stalina.
L
libertarianin
7 września 2011, 13:32
Czy ktoś się zastanawiał jak wysokie są koszty redystrybucji dopłat, subwencji i tak dalej? Paradoksalnie gdybyśmy nie byli członkami Unii i sami musieli ponosić koszty inwestycji byłyby one znacznie niższe niż ma to miejsce obecnie.
A
Adam
7 września 2011, 12:15
~Adam tu nie ma co liczyć, zdrowy rozsądek podpowiada, ze dla Polski nie ma innej opcji jak Unia. Z resztą wszystkie liczące się siły polityczne PO, PIS, SLD, PSL są prounijne. Unia jest dla Polski jedyną szansą na rozwój, w Polsce nie mówi się czy należy być w Unii, ale jak umiejętnie tą szanse wykorzystać, jak odgrywać większą role, jak tworzyć wewnętrze sojusze by Polska racja stanu na tym zyskiwała. 1.Dziekuja za merytoryczną odpowiedź dotycząca kwot wskazanych przez uzytkownika jer.  Może jednak, ktoś spróbuje? 2. Dajavu? Tu nie ma co liczyć, zdrowy rozsądek podpowiada, ze dla Polski nie ma innej opcji jak RWPG. Z resztą wszystkie liczące się siły polityczne PZPR, PSL, SD, są za współpraca w ramach RWPG. RWPG jest dla Polski jedyną szansą na rozwój, w Polsce nie mówi się czy należy być w RWPG, ale jak umiejętnie tą szanse wykorzystać, jak odgrywać większą role, jak tworzyć wewnętrze sojusze by Polska racja stanu na tym zyskiwała. 3. Z faktu, że niemamy innego wyjścia nie wynika, ze powinnismy dac się oszukiwac jak barany... warto przynajmniej rozumiec kto i kiedy nas oszukuje
A
Adam
7 września 2011, 08:55
[ <a href="http://www.bibula.com/?p=42586 ">http://www.bibula.com/?p=42586 </a> Papier wszystko przyjmie nie szukając wiele trochę inne dane <a href="http://g.infor.pl/p/_wspolne/pliki/66000/i02_2009_081_166_002a_001_66197.jpg">g.infor.pl/p/_wspolne/pliki/66000/i02_2009_081_166_002a_001_66197.jpg</a> Świetny link! Niestety tylko dla eurosceptyków... i osób które zdały mature z matematyki... Teraz trudne zadanie dla Euroentuzjastów. Na podstawie przdstawionego materiały (prognoza do roku 2013) Prosze obliczyć... 1. Ile pieniędzy otrzymalismy do roku 2008. (możenie róznicy ;-)) 2.Od kwoty salda do roku 2013 odjąc wynik z punktu pierwszego 3. Od kowoty z punktu 2. odjąc pieniądze otrzymane netto w latach 2009-2010 4. Proszę podać spowdziewana kwotę salda transferu na lata 2011-2013 jer-ze! adamajkisie! do dzieła....
J
jer
6 września 2011, 19:18
[ <a href="http://www.bibula.com/?p=42586 ">http://www.bibula.com/?p=42586 </a> Papier wszystko przyjmie nie szukając wiele trochę inne dane <a href="http://g.infor.pl/p/_wspolne/pliki/66000/i02_2009_081_166_002a_001_66197.jpg">g.infor.pl/p/_wspolne/pliki/66000/i02_2009_081_166_002a_001_66197.jpg</a>
6 września 2011, 16:41
Szczerze wolałbym, żebyś odpowiedział wpierw na trudne pytania dla euroentuzjastów. Oczywiście, chodzi mi o obecny rok, kiedy więcej wpłacamy niż dostajemy. Wątpię, żeby bilans z powrotem zmienił się na plus. Jednak to tylko suche liczby ile Polska dała do wspólnej kasy a ile Unia dała na inwestycje, które realizowane m.in przez samorządy. Tu właśnie jeszcze jest jeden ukryty koszt, że trzeba było mieć również wkład własny, które większość gmin zaciągnęła w kredycie. Nie wiem jak zapatrujesz się na życie na kredyt adamajkis jednak można śmiało powiedzieć, że w tym roku za wszystko zapłacimy sami jako podatnicy i jeszcze za zbędnego pośrednika... ~PT, ja już Ci przecież podawałam linka dotyczącego tego bilansu. <a href="http://www.bibula.com/?p=42586 ">http://www.bibula.com/?p=42586 </a>
P
PT
6 września 2011, 16:41
 Adamajkis. Ponaglam Cię, byś odpowiedział na pytania dla euroentuzjastów... Może mam klapki na oczach. Wolne granice nie zależą od przynależności do Unii o czym świadczy Norwegia. Nie możesz też mówić o 6,5mld zł netto zysku, skoro brutto to -0,5mld! Tak jakbyś się cieszył, że wypłaciłeś z banku pokaźną kwotę, bo będziesz mógł kupić sobie nowy samochód/dom/cokolwiek całkowicie ignorując, że przed chwilą zostałeś z tych pieniędzy okradziony.  Chyba ignorujesz również fakt, że przez absurdalne przepisy UE Europa jest coraz mniej konkurencyjna, że nawet w Polsce firmy zaczynają migrować papierkowo do rajów podatkowych. Ignorujesz fakt, że eurobiurwy debatują nad bezpośrednim podatkiem od wszystkich transakcji na terenie UE. Nie wiesz chyba, ile kosztuje nas spełnianie dyrektyw Unijnych, którenikomu z nas do szczęścia potrzebne nie są (np krzywizna banana, czy średnica kiwi)... theONA - całuję rączki i serdecznie dziękuję za link :)
AU
Ala Urbanowicz
6 września 2011, 16:15
 BRAWO! Świetnie napisane, polecam innym. Skończmy wreszcie ten nieewangeliczny socjalizm.
P
PT
6 września 2011, 15:56
Szczerze wolałbym, żebyś odpowiedział wpierw na trudne pytania dla euroentuzjastów. Oczywiście, chodzi mi o obecny rok, kiedy więcej wpłacamy niż dostajemy. Wątpię, żeby bilans z powrotem zmienił się na plus. Jednak to tylko suche liczby ile Polska dała do wspólnej kasy a ile Unia dała na inwestycje, które realizowane m.in przez samorządy. Tu właśnie jeszcze jest jeden ukryty koszt, że trzeba było mieć również wkład własny, które większość gmin zaciągnęła w kredycie. Nie wiem jak zapatrujesz się na życie na kredyt adamajkis jednak można śmiało powiedzieć, że w tym roku za wszystko zapłacimy sami jako podatnicy i jeszcze za zbędnego pośrednika...
L
libertarianin
6 września 2011, 15:37
theONA: a ja uważam, że trzeba z tego bagna jak najszybciej wyleźć. Polska ma 90% zasobów unijnego węgla. I co z tego, kiedy nie możemy z niego korzystać po siedzący w sejmie politycy (głównie PO, ale nie tylko) z entuzjazmem przyjęli pakiet klimatyczny? Unia nam w niczym nie pomaga, wręcz przeciwnie.
6 września 2011, 15:15
@xyz, nie przyszło Ci do głowy, że są tacy, którzy głosowali na PiS, ale wcale nie byli i nie są miłośnikami Unii Europejskiej ? Scena polityczna nie wygląda czarno-biało. Osobiście uważam, że skoro już wdepnęliśmy w to bagno, to trzeba ocalić tyle, ile się da.
X
xyz
6 września 2011, 14:35
Zgadzam się z tezami artykuliku i widzę jak potworna ignorancja panuje wśród wiekszości dyskutantów. Jeżeli się czegoś nie rozumie, to pierwszą reakcją piwinno być: wyjaśnij mi. A tutaj widzę jedynie obronę swoich, ustalonych "od wieków" poglądów i nic nie może wtedy do takiej osoby dotrzeć. Chrystus też nie ma szans, gdyż potrafimy Mu "udowodnić", że wg naszych "danych" On nie ma racji. A On ma zawsze rację, nawet jeżeli Go nie rozumiem. Podobnie jest z tymi socjalistycznymi poglądami nie tylko Prezesa Kaczyńskiego, ale też jego zwolenników - bronią ich jak niepodległości, której już dawno nie mamy, gdyz wchłonęła ją UE. Teraz więc trzeba korzystać z "dobrodziejstw" tych, na których się glosowało, a którzy powoli doprowadzają wszystkich nie tylko do kryzysu, ale do klapy. Ale Preze Kaczyński glosowal za Unią i teraz jej po prostu broni.
P
Pioter
6 września 2011, 14:34
Drogi AlexanderDegrejt można mieć różne poglądy, ale trzeba je umieć uzasadnić. Zgadzam się z Tobą, że PiS jest partią socjalistyczną, podobnie jak PO, ale podany przez Ciebie przykład rozbawił mnie do łez. Poziom Twojej argumentacji nadaje się do Gazety Wyborczej. Może tam spróbujesz...
6 września 2011, 13:29
~PT, a to na potwierdzenie Twoich słów. <a href="http://www.bibula.com/?p=42586">http://www.bibula.com/?p=42586</a>
A
Adam
6 września 2011, 13:27
Nikt Ci nie broni uciekać z tego "kołchozu". Ślepy nacjonalizm to majgorsze co może spotkać Polske. Szerzenie w Polsce - kraju, który obecnie otrzynuje jadną z największych pomocy na inwestycje i rozwój, propgandy antyueuropejskiej, jest głupotą i działaniem na szkode racji stanu. Oczywiście! adamajkisie! I wspólnie wznieśmy hasło naszej prezydencji: "Wszyscy pójdziemy droga Grecji"
P
PT
6 września 2011, 13:20
 @Adamajkis http://filipstankiewicz.nowyekran.pl/post/13288,trudne-pytania-do-entuzjastow-unii-europejskiej Mógłbyś odpowiedzieć? Przy okazji pragnę przypomnieć, że wg budżetu z teg roku już do UE dopłacamy.
K
K.
6 września 2011, 13:17
UE to kołchoz. Ale nie ma z tego powodu uzasadnienia pozwalanie na traktowanie Polski jak gorszego kołchoźnika. Nikt Ci nie broni uciekać z tego "kołchozu". Ślepy nacjonalizm to majgorsze co może spotkać Polske. Szerzenie w Polsce - kraju, który obecnie otrzynuje jadną z największych pomocy na inwestycje i rozwój, propgandy antyueuropejskiej, jest głupotą i działaniem na szkode racji stanu.
T
TGV2T
6 września 2011, 13:01
Czy w Kościele mamy również do czynienia z poprawnością polityczną?
6 września 2011, 12:48
Dokładnie, spróbuj np. coś krytycznego powiedzieć o Lechu Kaczyńskim - od razu aktywują się kundelki, których życie opiera się na smoleńskim resentymencie. Powyższa wypowiedż to jest akurat niezrozumienie pojęcia "poprawności politycznej" do myślnika - a brak kultury osobistej po myślniku
S
SH634
6 września 2011, 12:41
Mam wrażenie, że to okreslenie "poprawność polityczna" robi zawrotną karierę. Dokładnie, spróbuj np. coś krytycznego powiedzieć o Lechu Kaczyńskim - od razu aktywują się kundelki, których życie opiera się na smoleńskim resentymencie.
6 września 2011, 12:32
Probelm jest tylko taki, że UE jest organizmem socjalistycznym! Dopłaty są i lepiej jest by brali je też obywatele Polski.... I w zasadzie trafiłeś w sedno. UE to kołchoz. Ale nie ma z tego powodu uzasadnienia pozwalanie na traktowanie Polski jak gorszego kołchoźnika.
A
ann
6 września 2011, 12:25
Artykol dosc dobrze wpisuje sie w POprawnosci POlityczna DEONU.... szkoda,ze tak tendencyjnie- bo merytoryki tu nie znalazlem- tylko nagonka pod z gory zalazone tezy. Mam wrażenie, że to okreslenie "poprawność polityczna" robi zawrotną karierę. Jest wtykane zawsze kiedy ktoś chce ośmieszyć czyjąś wypowiedź. Autorze tejże wypowiedzi a u Ciebie gdzie jest ta merytoryka? Ta zabawa literami "P" i "O" taka jest zabawna i merytoryczna?
I
IPTBN
6 września 2011, 12:17
Nie oczekiwałbym od części komentatorów Deonu - klasycznych klientów socjalnego państwa - wypowiadania się wbew własnym interesom.
6 września 2011, 11:45
Bardzo przepraszam... ale kto wpuścił tu ten atykuł???? Znajdujemy tu pomieszanie pojęć i brak wiedzy i szczere chęci prowadzenia kampanii wyborczej... "lepsze" było chyba tylko "pożegnanie" brata robota... Ponieważ pełna merytoryczna odpowiedź powinna być długa... pozwole obie tylko na krótki komentarz do jednego wątku. Hasło "wyrównać poziom dopłat do rolnictwa" niesamowicie wzburzył Autora, toż to czysty socjalizm, ryknął... Probelm jest tylko taki, że UE jest organizmem socjalistycznym! Dopłaty są i lepiej jest by brali je też obywatele Polski.... Skoro dopłaty istnieją, to dlaczego mamy się nie starać by nasi obywatele dostawali dopłaty takie same jak obywatele "lepszych" państw UE? Bo to spowoduje inflację? W takim razie proponuję by Autor zrezygnowął z podwyżek wynagrodzenia (lub emerytury) przez najbliższe 50 lat - toż takie wpompowywanie pieniądza na rynek to straszliy czynnik proinflacyjny....
A
Alexander
6 września 2011, 11:44
Odniosłem się do słów wypowiedzianych przez prezesa Kaczyńskiego, dość trudno by mi było przeinaczyć je tak, by dowalić Tuskowi. Chcecie konkretnej propozycji? Proszę bardzo. Zamiast obiecywać walkę o zwiększenie dopłat do polskiego rolnictwa prezes mógł zapowiedzieć chęć obniżenia dopłat dla reszty Europy albo całkowite ich zniesienie. I likwidację kwot produkcyjnych, które wołają o pomstę do nieba. W sobotę przechodziłem przez targ. Połowa warzyw i owoców (w tym ziemniaki i jabłka) pochodziła z zagranicy. To jest debilne!
6 września 2011, 11:40
@PL, to jest artykuł nadesłany, DEON uszanował wolność słowa i światopoglądu. Jest szansa na odpowiedź innym artykułem ;)
L
libertarianin
6 września 2011, 11:38
A! Teraz rozumiem. I zgadzam się
P
POmatołem
6 września 2011, 11:22
Uszczelnić system fiskalny można, czemu nie... ale pod warunkiem OBNIŻENIA podatków, bo inaczej ludzie zwyczajnie przestaną pracować. Bo nie będzie się opłacać. miałem na myśli rzeczkę , która płynie boczkiem, poza głównym nurtem budżetowym. Mowa tu o ustawkach i ustawach robionych na konkretne zlecenia, przetargi które w góry wiadomo kto wygra etc. To kwitło w najlepsze- ale jak za komuny - wszystkiemu jest winna opozycja i kapitaliści
P
PL
6 września 2011, 11:18
Artykol dosc dobrze wpisuje sie w POprawnosci POlityczna DEONU.... szkoda,ze tak tendencyjnie- bo merytoryki tu nie znalazlem- tylko nagonka pod z gory zalazone tezy. Slowa,sposob wypowiadania,tendencyjnosc ...hmmm  jakbym adamkisja wypowiedzi czytal...... Dobrze,ze przypisal tylko socjalistyczana latke - bo prawda jest,ze komunistyczne zapedy obecnej ekipy sa juz znane (poranne nagonki, sluzby mundurowe ,cenzura etc.)
L
Libertarianin
6 września 2011, 11:13
Uszczelnić system fiskalny można, czemu nie... ale pod warunkiem OBNIŻENIA podatków, bo inaczej ludzie zwyczajnie przestaną pracować. Bo nie będzie się opłacać. Ujednolicenie przepisów i skrócenie czasu procesowania - jak najbardziej. Dodałbym do tego uproszczenie procedur i wspomnianych przepisów Co do ostatniego punktu... któż by to miał zrobić? Etatystyczne partie siedzące obecnie przy korycie?
P
POmatołem
6 września 2011, 11:10
Rozumiem,że wedle niektórych jaśnie oświeconych partia opozycyjna powinna dac wiecej rozwiązan i konkretów niz rządzaca ekipa-ciekawy POpulizm i demagogia.Gratuluje. Nie po złotych ustacha ale po owocach poznacie. Autor jest bardzo POpulistyczny i zapomina o takich elementach które przez ostatnie 4 lata leżały i kwiczały - uszczelnienie systemu fiskalnego - ujednolicenie przepisów gospodarczych i skrócenie czasu procesowania - zmienijszenie korupcji, nepotyzmu i kolesiostwa
Bogusław Płoszajczak
6 września 2011, 10:41
Cytuję: "Kampania wyborcza to nie czas na mądre pomysły...." Mój komentarz: 1) Niestety, nie mogę zaprzeczyc choć bardzo bym chciał. 2) Skoro nasza demokracja jest aż tak chora (patrz pkt.1 powyżej) to trudno sie dziwić temu, co obserwujemy wokół.
P
piotr
6 września 2011, 10:00
zwolennicy Korwina muszą wylewać żółć bo nie mogą się pogodzić z tym że nawet 1% społeczeństw ich nie akceptuje, (nie wiem jak można nie zebrać kilku tysięcy głosów poparcia pod listą)- to chyba świdczy o tym że to Kaczyński ma rację....
S
sme
6 września 2011, 09:54
Ciekawe, że  Ow znawca jakim jest autor artykułu nie potrafi podać sposobu na podniesienie polskiego rolnika, tylko pozbawia go wyzszych dopłat. Dlaczego właśnie ta sfera - rolnictwo ma odpowiadać i płacić za inflację? Niech sie czepi tych co rządzą, bo jakoś nie widzę rozliczenia ich z wyprzedaży majątku narodowego a co za tym idzie i mojego majatku? Dziwię się też tej nagonce na PIS na DEONIe!!! Widzę że smakuje Wam liberalizm !!!!!!! sme