Biznes przyciąga studentów

Katarzyna Klimek-Michno / "Dziennik Polski"

Fundują stypendia, organizują warsztaty, zakładają akademie - krakowskie przedsiębiorstwa wspierając studentów, chcą zyskać nowych pracowników.

- Każdego roku przybywa firm fundujących stypendia studentom AGH. Największe z nich - takie, jak Lotos, RWE, ABB czy PGNiG - nagradzają naszych studentów wsparciem finansowym rzędu 8-10 tysięcy złotych rocznie. Dla przedsiębiorstw to doskonały sposób przyciągnięcia do siebie najlepszych, ale także promocja dla firmy na uczelni - mówi Bartosz Dembiński, rzecznik prasowy Akademii Górniczo-Hutniczej. - Mamy podpisanych około 250 umów z największymi pracodawcami. Dzięki temu jesteśmy w kontakcie z najważniejszymi firmami z wielu branż. Przedsiębiorcy często organizują u nas swoje dni otwarte, wykłady, konkursy czy wyjazdy dla naszych studentów.

Na promocję wśród młodych ludzi stawiają firmy działające w różnych branżach. Na przykład Capgemini planuje w 2011 roku uruchomić cykl szkoleń, warsztatów oraz prezentacji dla szkół wyższych, z którymi nie współpracował do tej pory. Na razie prowadzi na Uniwersytecie Ekonomicznym tzw. Akademię Capgemini. To dla studentów szansa na poznanie praktycznej strony zawodu. W ramach praktyki uczestniczą oni zarówno w codziennych pracach zespołów działających w dziedzinie księgowości, finansów, HR, IT, jak i w szkoleniach oraz warsztatach. Firma jest też sponsorem Ogólnopolskiego Konkursu Menedżerskiego organizowanego przez UEK dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

W ubiegłym roku Uniwersytet Pedagogiczny zaprosił ekspertów z Capgemini i IBM do tworzenia nowego kierunku studiów w ramach filologii francuskiej. Współpraca z uczelnią polega na udziale w radzie programowej, prowadzeniu zajęć przez praktyków biznesu oraz organizowaniu półrocznego stażu dla studentów.

Zajęcia na uczelniach, konkursy i warsztaty przybliżające technologie znajdują się również w ofercie Comarchu.

- W ostatnich latach podczas każdych wakacji zapraszamy do firmy ponad 200 studentów z różnych ośrodków akademickich, którzy w ramach płatnego stażu mają okazję poznać specyfikę pracy nad projektami informatycznymi - mówi Radosław Chłodowicz, koordynator programu stażowego Comarch. W tym roku blisko 70 procent osób biorących udział w programie zdecydowało się po stażu kontynuować współpracę z firmą.
Z uczelniami współpracuje również Motorola, organizując praktyki, warsztaty i seminaria technologiczne, których celem jest podnoszenie kwalifikacji studentów, a także sponsorując projekty szkoleniowe, np. kursy inżynierii oprogramowania na Uniwersytecie Jagiellońskim. Firma zapewnia także sprzęt dla laboratoriów krakowskich uczelni.

Na spotkanie ze studentami stawia koncern Philip Morris. Jego pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc wykłady i warsztaty przy współpracy organizacji studenckich i kół naukowych. Cieszą się one zainteresowaniem, dlatego firma planuje w przyszłym roku akademickim zwiększyć liczbę takich spotkań. Studenci mają też do wyboru różne programy stażowe.

źródło: Biznes przyciąga studentów, www.dziennikpolski24.pl

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Biznes przyciąga studentów
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.