Słodycze działają na nas niczym narkotyki
Spojrzenie na plakat przedstawiający czekoladowy batonik może aktywować w mózgu te same obszary, które u narkomana aktywuje widok kokainy - wynika z badań opublikowanych w "Archives of General Psychiatry".
- Jeśli pewne produkty spożywcze mają działanie uzależniające, może to po części wyjaśniać trudności, jakich doświadczają ludzie usiłujący pozbyć się zbędnych kilogramów - mówi Ashley Gearhardt z Uniwersytetu Yale w Connecticut.
Aktywność tych obszarów była większa w przypadku kobiet, które uzyskały więcej punktów w testach dotyczących nawyków żywieniowych, a w rzeczywistości sprawdzających objawy zachowań charakterystycznych dla uzależnienia.
- Wszechobecne reklamy i dostępność niedrogich smacznych przekąsek może sprawiać, że trzymanie się zdrowego menu staje się strasznie trudne, gdyż bombardujące nas sygnały oddziałują na nasz układ nagrody - zauważa Gearhardt.
Skomentuj artykuł