"Popełniłem błąd". Adam Szustak OP przeprasza za swoje słowa o Hołowni

(fot. Langusta na palmie)
Adam Szustak OP / kk

Dominikanin odniósł się do swojej niedawnej wypowiedzi, w której deklarował, że zagłosuje na Szymona Hołownię w przyszłych wyborach prezydenckich.

"Przemyślałem to, co mi powiedzieli i mają rację" - deklaruje Adam Szustak OP w najnowszym wideo, dodając, że został upomniany przez kilku zaprzyjaźnionych księży.

DEON.PL POLECA


"Obiecałem to, że na kanale Langusty nie będzie nigdy polityki. (...) Tak się pojawiło dwa dni temu na vlogu i to był błąd. Chciałem bardzo przeprosić za to, że nie dotrzymałem własnej obietnicy i że wpuściłem politykę w jakiejkolwiek formie na Langustę" - mówi dominikanin odnosząc się do potężnej dyskusji, która rozpętała się po poprzednim nagraniu.

"Jako ksiądz nie powinienem publicznie ich prezentować" - twierdzi Szustak o publicznym wyrażaniu poglądów politycznych i decyduje się na usunięcie ostatniego odcinka, przemontowania go przed ponownym wrzuceniem na kanał. Już bez politycznych wypowiedzi.

Jednym z duchownych, którzy napomnieli ojca Szustaka jest jezuita Dariusz Piórkowski SJ, który na Facebooku odniósł się do nagrania dominikanina.

"Przyznam, że zdziwiłem się deklaracją Adama Szustaka OP, który zamierza w najbliższych wyborach poprzeć Szymona Hołownię.
Uważam, że żaden duchowny nie powinien publicznie odsłaniać swoich politycznych preferencji albo organizować w parafii zbiórki podpisów na jakiegokolwiek kandydata, mówić o tym, na kogo głosować podczas kazania lub ogłoszeń czy lajkować kandydatów na FB. W sferze publicznej duchowny zawsze reprezentuje równocześnie instytucję Kościoła. I jak to słusznie ujął abp Ryś, we wspólnocie Kościoła mogą być ludzie, którzy głosują na różnych kandydatów. I powinno być dla nich miejsce. Duchowny popierający konkretnego kandydata może przyczynić się do podziału wspólnoty" - pisze Piórkowski.

"Poinformowanie oglądających vlog o tym, na kogo będę głosował nie jest więc prywatną opinią. Założywszy, że krąg odbiorców jest spory ( a nawet gdyby ich było 2) to de facto będzie to udzielenie poparcia i część kampanii wyborczej. I tego duchowny nie powinien robić. Wszystko jedno o jakiego kandydata chodzi" - dodaje jezuita. Całość jego wpisu przeczytasz tutaj:

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Popełniłem błąd". Adam Szustak OP przeprasza za swoje słowa o Hołowni
Komentarze (57)
BS
~Brat Salvatore
29 lutego 2020, 11:17
Kult św. Spokoja kwitnie. Tymczasem Jezus w kwestii światopoglądu przynosi miecz.
OM
~Ojciec Mateusz
19 lutego 2020, 03:31
Niestety nie każdy nawet hierarcha Kościoła o tym pamięta. Np. bp Feankowski nie ma kazania w ktorym nie chwaliłby i gloryfikował PiSu.
BK
~Bożena Kowalska
18 lutego 2020, 19:04
czy Ojciec naprawdę będzie głosował na człowieka, który twierdzi, że na Sadzie Ostatecznym będzie go sądziła świnia? Znajomi i rodzina śmieją się ze mnie, bo propagowałam nauki Ojca, że takie przytępne, dla maluczkich, a tu takie blużnierstwo? czy już nikomu nie można wierzyć?
SA
Sławomir Antczak
17 lutego 2020, 20:16
"Dzień dobry ! Dzień dobry !" ???. Ojcze czy nie lepiej mówić "Szczęść Boże " lub "Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus " na powitanie ???
RL
~Remigiusz Lewski
18 lutego 2020, 07:34
Dzień dobry.
P
Piotr ~
18 lutego 2020, 07:47
Co jest złego w "dzień dobry" ?
JJ
~Jan Jan
18 lutego 2020, 10:57
Przygadał kocioł garnkowi. Juz jednemu zwróciłem uwagę na temat ''ojcowania''. Czyim to Adam Szustak OP jest ''ojcem''?
WB
~Włodek Bełcikowski
17 lutego 2020, 12:33
Nie można iść do polityki i zawiesić własne sumienie na przysłowiowym kołku bo to jest bałwochwalstwo! Chrzescijanin powinien wiedzieć że obowiązkiem państwa jest ochrona życia obywateli szczególnie tych najsłabszych . Inną sprawą jest sumienie każdego z nas - nie można kraść a ludzie dalej kradną. Czy w związku z tym można by prawnie dopuścić kradzież w szczególnych wypadkach np. trudnej sytuacji materialnej?
EA
~Ewa Adam
17 lutego 2020, 23:00
Kobieta, która poświęca własne życie, żeby urodzić dziecko (ciąża/poród zagrażające życiu), to bohaterka. Czy w związku z tym można kogoś prawnie zobowiązać do bohaterstwa?
P
Piotr ~
18 lutego 2020, 07:54
To nie aborcje ciąż zagrażających życiu matki są sporne w kompromisie aborcyjnym ale aborcje z powodu PRAWDOPODOBIEŃSTWA uposledzenia dziecka lub nieuleczalnej choroby zagrazajacej zyciu dziecka.
UB
~Urszula Bluszcz
17 lutego 2020, 10:43
Uwazam ze A.Szustak nic zlego nie zrobil. Ma prawo do wlasnych pogladow i sadow. Zabronmy jeszcze nauczycielom wojskowym policjantom tez mowic glosno o tym o czym myslimy. Paranoja o czym wy piszecie. Nie zapominajmy ze zyjemy w panstwie demokratycznym. Dlaczego zawsze trzeba kogos krytykowac, oceniac. Czy nie mozna inaczej?
WI
Wojciech Idzik
17 lutego 2020, 10:35
Tracę szacunek do o.Szustaka. Szkoda mi jego poglądów i sposobu bycia.
MS
~Michał Sokarski
16 lutego 2020, 22:24
Ksiądz czy zakonnik też mają prawo żyć w normalnym kraju. Najpierw zabrońcie mieszać się biskupom do polityki.
JO
~Jan Opman
18 lutego 2020, 14:07
Co to znaczy "mieszać się do polityki?" Dlaczego jakiejś grupie obywateli mielibyśmy (my- czyli kto?, do kogo skierowany jest ten apel?)tego zabronić?
WD
Wujek Dobra Rada
16 lutego 2020, 21:45
Życie polityczne rządzi się swoimi prawami. Tam pamięta się każdemu, wszystko dlatego ta deklaracja już prawie niczego nie zmienia. Niektórzy mogą powiedzieć, że pierwotna deklaracja i późniejsze wycofanie się było z góry zaplanowane - takie gry polityczne sztaboców to chleb powszedni.
AC
~Agnieszka Chamber
16 lutego 2020, 21:09
Pan Hołownia popiera aborcje, związki LGBT, itd poglądy sprzeczne z nauką Chrystusa. To smutne, że ksiądz ceni otwarcie takiego człowieka.
WG
W Gedymin
16 lutego 2020, 22:40
a PiS, stosuje zasadę: Cel uświęca środki: kłamstwo, manipulację, nienawiść aż po świętokradztwo (wykorzystanie Eucharystii(!) do celów politycznych, do umacniania kłamstwa i nienawiści). Hołownia nie popiera aborcji, ani związków LGBT+. Każdy poza kandydatem PiS - nie wiem kto musiałby być kontrkandydatem Dudy, abym z obrzydzeniem na Dudę zagłosował.
WS
Wojtek Stan
17 lutego 2020, 09:54
Pan Hołownia popiera aborcję w takim samym stopniu jak PiS, czyli nie popiera :D Mówi że jest zła (zgodnie z nauką kościoła) ale prawo nie powinno iść dalej niż nasz "kompromis" TAK SAMO JAK PIS! Rozumiem że tak samo komentuje Pani wszystkich księży popierających Dudę (on też się "przyjrzy" ustawie o związkach partnerskich)?? Bo jeśli nie to to się nazywa wtedy hipokryzja. Taka sama jak we wszystkich pisowsko-prawicowych mediach...
MB
~Mariam Bart
17 lutego 2020, 13:17
Agnieszko Chamber, jeżeli Szymon Hołownia POPIERA związki LGBT, aborcję itp, to ty jesteś wąsatym marynarzem na emeryturze. Nie można tak manipulować i przekręcać jak ty to robisz. To bardzo niechrześcijańskie.
MS
~Michał Sidor
16 lutego 2020, 17:32
O. Adam nie powinien składać wcześniej obietnicy, że nie będzie mówił o polityce. Teraz nie wolno milczeć o tym, co robi PiS. Nie można pozwolić PiS-owi na deprawację ludzi, tłumacząc się nieangażowaniem się w politykę. PiS, Duda, Rydzyk i całe to towarzystwo służy diabłu i duchowni powinni potępiać ich działania. Nie ma sensu tłumaczyć PiS-owcom niuansów związanych z duchowością, bo i tak niczego ze spraw Bożych nie są w stanie pojąć. Nasiąknięci nienawiścią zacementowaną pychą kroczą ku wiecznemu potępieniu. Chrześcijanin nie może popierać takich ludzi. O. Adam powinien wziąć urlop od nauczania i nabyć w tym czasie mądrości z Pisma Św., od bp. Pieronka i abp. Życińskiego.
MS
~Michaił Sidorof
16 lutego 2020, 19:58
Michł czy Michaił Sidor? Tak czy siak piękne trolowanie
AA
~aa aikasa
17 lutego 2020, 10:45
Kto by rzekł swemu bratu: Raka, podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł: „Bezbożniku”, podlega karze piekła ognistego" (Mt 5, 22). Polecam: https://www.przewodnik-katolicki.pl/Archiwum/2013/Przewodnik-Katolicki-37-2013/Przewodnik-liturgiczny/Raka-i-more ... chrześcijanin musi gorliwie walczyć z wszelką pokusą znieważania i unikać zaciągania jakiejkolwiek winy w stosunkach z bliźnim; dążąc do doskonałości, nie wystarczy nie popełniać jedynie grzechów ciężkich, jak zabójstwo czy przemoc fizyczna...
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 17:02
Mam pytanie do Was drodzy internauci. Jaki kandydat zasługuje na miano katolickiego kandydata? Czy musi on popierać stworzenie państwa wyznaniowego a'la Iran, czy może podejść do sprawy bardziej tradycyjnie i przywrócić średniowieczny feudalizm (co z tego, że wyzysk, ale wielu ludzi Kościoła to popieralo)? A może musi mieć jakieś pozwolenie od duchownego? Proszę mi wyjaśnić dlaczego w komentarzach pojawia się stwierdzenie, że poglądy Holowni są sprzeczne z wiarą katolicką? W czym konkretnie? Że śmiał powiedzieć, że coś w Kościele jest nie tak z troski o Niego zamiast udawać, że wszystko jest OK? Proszę mi to wyjaśnić. Będę wdzięczny.
MR
~Michał Rogaczewski
16 lutego 2020, 19:38
Poglądy pana Hołowni są sprzeczne z nauczaniem Kościoła w kwestii in vitro.
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 21:18
Czyli kandydat na prezydenta deklarujacy się jako katolik powinien być za wprowadzaniem kar za stosunki pozamalzenskie, bo one też są sprzeczne z Nauką Kościoła, a nawet z czymś ważniejszym Ewangelią? Może jeszcze powinien wprowadzić ustrój, gdzie o prawie państwa będzie decydował Episkopat? Co do in vitro, po pierwsze nie wszyscy chrześcijanie są jemu przeciwni np. prawosławni nie są przeciw, tylko sprzeciwiają się niszczeniu zarodków. Po drugie Hołownia przypomniał zapomnianą kwestie nadliczbowych zarodków i być może za sprawą tego człowieka ruszy program adopcji prenatalnej.
MR
~Michał Rogaczewski
16 lutego 2020, 23:44
Kwestia "NADLICZBOWYCH" zarodków nie jest zapomniana ale priorytetowa ponieważ dochodzi do selekcji poczętych istnień ludzkich którym nie jest dane urodzić się i Kościół ten aspekt in vitro najbardziej eksponuje. Deon nie jest portalem "wszystkich chrześcijan" więc to co piszesz o prawosławnych nie jest w tym miejscu argumentem. Pan Hołownia i wielu jemu podobnych zwolenników in vitro nie pofatygował się by jako katolik przedstawić alternatywę czyli naprotechnologię z której z powodzeniem i z mniejszymi stratami finansowymi a zwłaszcza moralnymi korzystają rodzice starający się o dziecko. Adopcja prenatalna miała by sens gdyby klienci klinik in vitro przyprowadzali ze sobą zapasowych rodziców. Pomyśl jak to miało by teraz wyglądać przy tysiącach często nieodwracalnie już poranionych dzieciach wyglądać... Należy jeszcze pamiętać że złem w oczach Bożych jest wchodzenie w Jego kompetencje zwłaszcza gdy chodzi o dawanie życia czy to w in vitro czy klonowaniu.
KA
~Kapitan Arianator
17 lutego 2020, 16:18
" złem w oczach Bożych jest wchodzenie w Jego kompetencje" Rozumiem, że z tego względu nie pali Pan światła nocą, no bo skoro Bóg zadecydował, że jest noc niech będzie ciemno. Nie leczy się Pan, no bo skoro Bóg zesłał chorobę, to sam ją zabierze. Nie lubię argumentu o zabawie w Boga, bo łatwo przejść z nim do przesady. Nie bez powodu Pan Bóg dał nam rozum, byśmy się rozwijali technologicznie. Co więcej, gdy "bawimy się" w Boga, to odkrywamy jak bardzo mechanizmy przez Niego stworzone, które chcemy naśladować, są skomplikowane i przypominamy sobie jak wielkie jest dzieło Pana. Kiedyś czytałem o protezie oka. Nawet najbardziej zaawansowane technologie nie są w stanie zapewnić takiego wzroku jakie zapewnia naturalne oko. Tak jak dziecko uczy się chodzić patrząc na swojego ojca, tak ludzkość rozwija się obserwując i próbując naśladować naturę stworzoną przez Boga
MR
Michał Rogaczewski
18 lutego 2020, 11:44
Doskonale Pan wie że piszę o Bogu Dawcy Życia Więc ten przydługi wywód jest nie na temat. Bo gdy piszemy o technologii w kontekście przekazywania życia to zbliżamy się do naprotechnologii zaś in vitro ma bliżej do technik weterynaryjnych np inseminacji. Jednocześnie zwracam uwagę na fakt że także dzieci poczęte na szkle te którym dane było się urodzić też są umiłowanymi dziećmi Boga. Tak jak my wszyscy bez względu na nasze poglądy polityczne czy religijne. Gdy będziemy o tym pamiętać to nasze debaty mimo różnic które zawsze będą, nie staną się drogą ku nienawiści i przedsionkiem piekła. Błogosławionego dnia życzę.
WS
Wojtek Stan
16 lutego 2020, 16:41
Żeby jeszcze tylko PiSowscy proboszcze i Rydzykowe radio Maryja mieli takie skrupuły...
TK
~Tomek Komek
16 lutego 2020, 15:53
Ksiądz Chyła wybiera Prezydenta Polski, czy Prezydenta Kościoła polskiego?? Jednym słowem jego pouczanie jest bardzo dwulicowe i chyba ktoś powinien pouczyć tego typu księży, którzy w swoich parafiach wygłaszają hymny pochwalne na temat PISu. O ile Ojciec Szustak nie powinien bawić się w politykę, o tyle narzucanie każdemu katolikowi w Polsce na kogo może, a na kogo nie może głosować jest chore do szpiku kości!
JJ
~Jan Jan
16 lutego 2020, 18:40
Użyłeś słowa ''ojciec''Mógłbyś wyjaśnić dlaczego? Czyim ( lub czego ) jest ojcem Adam Szustak OP. Oraz wyjaśnij dlaczego słowo ''ojciec'' napisałeś z dużej litery?
JB
~Jan Buczyński
16 lutego 2020, 14:34
Tej klasy nauczyciel popełnia błąd? Zrobił swoje.
PG
~Paweł Gardziejewski
16 lutego 2020, 09:42
Odnosząc się do samego faktu poparcia, to uważam, że ojciec Szustak i pan Hołownia to ludzie podobnego pokroju - dla mnie celebryci. I dlatego jeden drugiego popiera. Ojca Szustaka lubię i w większości spraw się z nim zgadzam, ale mam do niego pewien dystans. Prawda, że każdy ma sumienie i zdolność do oceny rzeczywistości, więc powinien sam podejmować decyzje polityczne. Uciekanie się do opinii autorytetów, to zawsze uciekanie przed odpowiedzialnością.
WS
Wojtek Stan
16 lutego 2020, 16:46
chyba nie zgadzam się z użyciem słowa "celebryta", które jak rozumiem ma ich dyskredytować?. Jeśli chodzi o czystych celebrytów, czyli osoby które "'znane są bo są znane" typu Kasia Cichopek, to nie trafił Pan, obaj są znani ze swojej merytorycznej działalności w której odnoszą sukcesy. A że skuteczność tej działalności mierzy się m.in. dotarciem do mas ludzi (bestsellery, wysoka oglądalność) to zrozumiałe że są "znani'
MF
~Mariusz F
16 lutego 2020, 08:40
Posłuchałem O.Adama , dzisiaj w niedzielę , ze względu na dzisiejszą Ewangelię nie chcę go oceniać ani jego "przepraszam". Każdy przedstawiciel Kościoła , szczególnie hierarchicznego , ma prawo a nawet obowiązek wypowiadać się na tematy polityczne , odnosić się do nich pozytywnie lub negatywnie. Pan Hołownia reprezentuje poglądy niezgodne z doktryną Kościoła Katolickiego lub jego teorie tak są odbierane. Po za tym , Ojcze Adamie Twoje pojmowanie Pana Hołowni jest obarczone deformacją przekazu medialnego i na nim opierasz swoje widzenie Pana Hołowni(sam przyznałeś , że nie znasz go osobiście) . Zastanów się jakie są ŻRÓDŁA finansowania jego kampanii , kto za nim stoi . Zastanów się przed urną wyborczą.
WS
Wojtek Stan
16 lutego 2020, 16:49
Nieprawda, Hołownia nie ma żadnych poglądów "niezgodnych" z nauką KK , to są dopowiedzenia prawicowych ideologów żeby zagarnąć do siebie cały katolicki elektorat. Jake są źródła finansowania Hołowni? Dość jawne - jego oszczędności plus kapitał entuzjastów którzy chcą go wesprzeć. W demokracjach wsparcie przez prywatnych darczyńców jest czymś normalnym i sam zamierzam się Hołowni dołożyć. I wtedy "to ja będę za nim stał" :D strraszne nie?
LS
~lew syn lwa
16 lutego 2020, 00:56
Kuszenie Jezusa Mt 4,9-10 Nic dodać, nic ująć albo zgodnie z ostatnim akapitem biblii ...
JA
Jan Antoni
15 lutego 2020, 23:07
Dopiero teraz Ojciec popełnia błąd. Poprzednio to była niezręczność. Teraz wszyscy radośnie donoszą, że ojciec Szustak "Przeprasza za swoje słowa o Hołowni". Taki m.in. jest tytuł tego artykułu. Tymczasem z wypowiedzi wynika, że uznanie przez Ojca błędu odnosi się do aktywności politycznej kapłana, a nie do osoby Hołowni. Uporczywie zwalczanego przez część kleru, ze strachu "zakochanego" w panu Dudzie. Jeśli Ojciec pragnie zachować twarz - trzeba jasno powiedzieć: Pana Hołownię nadal popieram, ale zrozumiałem, że błędem było wskazywanie go podczas wypowiedzi o charakterze kaznodziejskim, więc tego więcej nie zrobię.
UP
~Urszula Poplawdka
15 lutego 2020, 22:16
Drogi Adamie, jesteś świetny, nie daj się zastraszyć, nauczyłeś mnie modlić się, pomogłeś mi i nie wycofuj się ze swoich decyzji, nie przepraszaj, jesteś za mądry żeby sie kajać przed głupcami, bądź soba i głosuj według sumienia, jak się złamiesz to inni przestaną Ci wierzyć. Chcesz na Holownie to głosuj, przecież jesteś mądry i się nie pomyliłeś,pewnie teraz masz naciski, ale bądź silny i bądź sobą, Bóg daje Ci mądrość, a nie Ci którzy Cię juz tłamszą
KA
~Kapitan Arianator
15 lutego 2020, 22:14
A jak księża na kazaniach nawet mało dwuznacznie sugerują na kogo głosować i bynajmniej nie jest to Hołownia, to nikt się nie oburza.
JK
~Jan Kowalski
15 lutego 2020, 22:45
Bo nie popierają kogoś kto prezentuje poglądy antykatolickie i trwa z uporem w grzechu ciężkim.
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 12:13
Czy sugeruje Pan, że Hołownia trwa w grzechu ciężkim? Pierwsze o tym słyszę. Proszę to wyjaśnić i podać źródła swoich informacji.
AM
~Anna Moro
16 lutego 2020, 15:35
Nie zgadzam się. Z ambon akurat najcześciej popiera się Pis, a ten w kwestii kompromisu aborcyjnego ma takie samo zdanie jak Hołownia. I w przeciwnieństwie do niego ma realny wpływ na jego kształt.
AC
~Agnieszka Chamber
16 lutego 2020, 21:05
Jakoś w mojej parafii nie ma ani słowa na temat polityki
no_name (PiotreN)
15 lutego 2020, 21:48
O Szustak faktycznie nie wypowiadał się do tej pory politycznie, wierzę w to, co mówi. Zupełnie inaczej wygląda sprawa kogoś, kto kreuje się na jego mentora. O. Piórkowski wielokrotnie pisał polityczne felietony u siebie na Fb i na DEONie. Zawsze opowiadał się po jednej stronie sceny politycznej, a przeciwko drugiej. Przed ostatnimi wyborami w Polsce, kiedy zorientował się, że tak nie można postanowił na dwa tygodnie przed wyborami zawiesić swoją publiczną działalność w Internecie. Wytrzymał ok. 10 dni. Na 4-5 dni przed wyborami ponownie "otworzył usta" wpisując się w kampanię wyborczą. Himalaje obłudy i hipokryzji.
IG
~Ireneusz Gościński
15 lutego 2020, 20:09
Żeby tak wszyscy księża w Polsce, którzy dopuszczają się publicznie politycznej agitacji, potrafli za to przeprosić. Brawo o. Adam!
TM
~Tomek Mazurek
15 lutego 2020, 20:52
Zgadzam się. Ale co wymagać od niedokształconego kleru parafialnego. Jednak dominikanie to inna intelektualna i moralna półka.
PO
Paweł Obyrtacz
15 lutego 2020, 22:22
Widzę za to po Twoich wpisach, że Ty to jesteś bardzo dokształcony, powiem nawet, że oświecony.
JP
~Jarosław Paweł
16 lutego 2020, 17:37
Uogólnienia są zawsze krzywdzące. 1. Słyszałem wiele mądrych słów z ust wiejskich proboszczów i wiele głupot z ust tzw. elit intelektualnych i moralnych. 2. Do niedokształconego kleru należałoby zaliczyć większość Apostołów, św. Jana Vianneya ...., ale też zdrajcę Judasza, a wśród elit znajdujemy wielu utytułowanych, byłych współpracowników SB, intelektualistów -pedofili , ale też intelektualistów- prawdziwe autorytety.
JG
~Jolanta Górska
15 lutego 2020, 19:46
Ojciec Adam przeprosił tylko dlatego że wylało się na niego mnóstwo hejtu. Nadal myśli tak samo i popiera poglądy Hołowni.
KA
~Kapitan Arianator
15 lutego 2020, 22:15
A to źle popierać p. Holownie? Dla mnie to jedyny sensowny kandydat.
PO
Paweł Obyrtacz
15 lutego 2020, 22:22
No trochę źle.
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 01:27
A to źle popierać p. Holownie? Dla mnie to jedyny sensowny kandydat.
JP
~Jarosław Piechota
16 lutego 2020, 09:09
~Kapitan Arianator - rozumiem że odpowiada ci kandydat który mówi że jest katolikiem a swoją postawą temu przeczy ? Hołownia publicznie sprzeciwia się nauczaniu Kościoła Katolickiego a zakonnik czy ksiądz który publicznie popiera tą kandydaturę jest zgorszeniem dla wierzących.
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 12:14
A co w tym złego? Proszę mi to wyjaśnić.
KA
~Kapitan Arianator
16 lutego 2020, 16:30
Czyli jak ktoś jest katolikiem, to musi od razu popierać stworzenie państwa wyznaniowego a'la Iran lub wręcz powrót do średniowiecznego ladu z feudalnym wyzyskiem.
WS
Wojtek Stan
16 lutego 2020, 16:55
Jarosław przestań powtarzać Frondowskie kłamstwa. Nie ma nic niezgodnego u Hołowni z naukami KK. Jeśli głosujesz na Dudę to popierasz kompromis aborcyjny - tak samo jak to zapowiedział Hołownia. Proste. Bo tylko u Talibów prawo religijne musi być prawem państwowym. A u Chrześcijan trzeba o moralność dbać samemu a nie wyręczać się sądami i policjantami