Amerykańscy obrońcy życia wygrali z PepsiCo

Amerykańscy obrońcy życia wygrali z PepsiCo
(fot. HarlanH / flickr.com)
Logo źródła: Radio Watykańskie Radio Watykańskie / drr

Średniokaloryczny napój o nazwie "Pepsi Next" miał pojawić się w sprzedaży dzięki decyzji administracji Baracka Obamy. Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) zgodziła się, by koncern mógł wykorzystywać w swych produktach "na zwykłych zasadach biznesowych" tzw. wzmacniacze smakowe stworzone przez współpracującego z PepsiCo biotechnologicznego potentata Senomyx. Obrońcy życia ujawnili kilka miesięcy temu, że w badaniach nad ich rozwojem Senomyx wykorzystuje linię komórek HEK 293, pochodzącą z nerki zabitego w wyniku aborcji dziecka.

Amerykańskie organizacje broniące życia wyraziły wtedy przerażenie biernością i bezdusznością administracji laureata Pokojowej Nagrody Nobla. Globalny bojkot odniósł skutek i PepsiCo poinformowało o zaprzestaniu finansowania badań wykorzystujących ludzkie komórki z embrionów i płodów.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Amerykańscy obrońcy życia wygrali z PepsiCo
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.