Dr Przybysz: pielgrzymki świetnym tematem pozytywnego mówienia o Kościele
„Piesze pielgrzymki, które każdego roku wyruszają z różnych zakątków Polski na Jasną Górę, są świetnym tematem pozytywnego mówienia o Kościele” – mówiła dr Monika Przybysz, medioznawczyni, specjalistka ds. public relations, reklamy i marketingu medialnego, która prowadziła warsztaty w Wyższym Seminarium Duchownym w Radomiu. W zajęciach uczestniczyły osoby, które są zaangażowane w promocję 46. Pieszej Pielgrzymki Diecezji Radomskiej na Jasną Górę.
Dr Przybysz zachęcała uczestników szkolenia do obecności w sieci, aby pokazywać piękny obraz Kościoła, aby ludzie, będący na zewnątrz, mogli towarzyszyć pątnikom i być pielgrzymami duchowymi. „Wszystko po to, abyśmy przebijali ten szklany sufit tych algorytmów w mediach społecznościowych, aby też dobre informacje przebijały się w sieci” – wskazywała dr Przybysz.
„Cel jest jeden, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o naszych rekolekcjach w drodze, aby pokazać piękno młodego pielgrzymującego Kościół. Mówimy o wspólnocie liczącej ponad 5 tys. osób. I właśnie takie szkolenie służy promocji tego dzieła. Chcemy przy okazji dotrzeć do młodych ludzi i młodych małżeństw” – dodał dyrektor pielgrzymki ks. Krzysztof Bochniak.
Dzisiaj rozpoczyna się #nowenna w intencji Ojczyzny, zgody narodowej i poszanowania życia ludzkiego, za wstawiennictwem św. Andrzeja Boboli i bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Modlitwa nowennowa będzie odmawiana codziennie po Apelu Jasnogórskim, o godz. 21:20.https://t.co/9u2ACuUqgU pic.twitter.com/tWC6VfhJyC
— EpiskopatNews (@EpiskopatNews) March 16, 2024
Jedną z organizatorek szkolenia była Milena Sowa. „Przekonaliśmy się, że naszym Facebookiem czy Instagramem rządzą jednak algorytmy, że nie tylko zdjęcie jest ważne, ale także opis, czy nagłówek. Ważne są również emotikony. Jeśli mamy lajkować warto również używać serduszek” – powiedziała Milena Sowa.
Zajęcia prowadził też Paweł Kudas, montażysta, operator i fotograf.
Skomentuj artykuł