To może być najważniejszy chrześcijański film roku

(fot. facebook.com/hillsongworship/pz)

To musiało się w końcu stać. W przyszłym roku na ekrany kin całego świata wejdzie niezwykły film. Warner Bros. przygotowuje materiał o niesamowitej grupie, która ma wpływ na wszystkie kościoły chrześcijańskie. Zmienili również moje życie.

Praktycznie każdy, kto miał do czynienia ze wspólnotami, w których praktykuje się modlitwę uwielbienia, miał kontakt z ich twórczością. Grupa powstała na początku lat 80-tych w Australii. Szybko zdobyli popularność w swoim kraju i na całym świecie. Ich profil na Facebooku ma ponad 10 milionów fanów. Sprzedali ponad 16 milinów płyt. Ich utwory zostały przetłumaczone na 60 języków. 30 milinów ludzi na całym świecie wykorzystuje ich twórczość w modlitwie.

Mowa o grupie Hillsong. Jest to zielonoświątkowy kościół i najpopularniejszy na świecie zespół robiący muzykę chrześcijańską. - Tam, gdzie Duch Pański, tam wolność. Potrzebujemy Ducha Świętego. Europa Go potrzebuje. Moc Ducha Świętego możemy poznać nie tylko na wielkich nabożeństwach, konferencjach czy w wielkich kościołach. Możesz ją poznać w swoim życiu. On żyje w nas, prowadzi nas i umacnia - mówi Brian Houston, jeden z pastorów Hillsong Church. - Pozwól po prostu, żeby Bóg cię używał. Bóg stworzył nas jako jednostki szczególne i wyjątkowe, byśmy wykonywali Jego dzieła. Kiedy Go uwielbiamy, słyszymy, jak mówi do nas Duch Święty, ponieważ uwielbienie otwiera nasze serce, byśmy mogli przyjmować - dodaje liderka uwielbienia Darlene Zschech.

DEON.PL POLECA

Ktoś może powiedzieć, że to tylko muzyka i emocje, więc nie ma co przesadzać z zachwytami. Nie zgadzam się z takim myśleniem. Co mówią młodzi ludzie, którzy chodzą do kościołów prowadzonych przez wspólnoty zakonne (np. przez dominikanów)? Odpowiedzi jest dużo, ale jedną z pierwszych najczęściej jest wyrażenie zachwytu nad pięknem liturgii i pięknymi śpiewami. To oczywiście nie jest najważniejsze, ale muzyka może przeszkadzać albo pomagać w modlitwie. Zdecydowanie lepiej jest, kiedy pomaga. W ten sposób staje się impulsem, który ukierunkowuje nas na poszukiwanie spotkania z Bogiem.

Często, kiedy polecam Hillsonga w sieci, słyszę zarzuty: że nie powinienem tego robić, że to przecież nie są katolicy, że to może kogoś sprowadzić na złą drogę. Nie rozumiem takiego podejścia do sprawy. Na wszystkie tego typu zarzuty odpowiem słowami biskupa Grzegorza Rysia, który w wywiadzie dla DEON.pl powiedział kiedyś: "Kościół jest tam, gdzie działa Duch Święty. Kiedy my w Kościele katolickim uczymy się odkrywać duchowe dary w innych wspólnotach chrześcijańskich i jeszcze jesteśmy prowadzeni przez Ducha Świętego, żeby się tymi darami wymieniać, to jest prawdziwy ekumenizm. To nie jest oczywiste. Możemy mieć takie poczucie, że wszystko i w pełni najlepiej jest doświadczane u nas i basta. Ale przecież to, że wszystkie elementy i dary są w Kościele Katolickim nie oznacza, że, po pierwsze, nie ma ich w innych Kościołach, a po drugie, że w Kościele katolickim są one w taki sposób obecne, że nie mogę się niczego nauczyć od naszych współbraci. I nie mówię tu tylko o pewnej możliwości, ale o tym, że to już się dzieje, nie tylko dzisiaj, także w pewnym procesie historycznym, który na szczęście już trochę trwa". Mówiąc krótko - uczmy się czerpać od innych. To może przynieść naprawdę piękne efekty.

Muzyka grupy Hillsong zmieniła moje życie. Pierwszy raz usłyszałem ich na drugim roku studiów. Od tego czasu słucham ich prawie codziennie. Pomagają mi się modlić, kiedy jadę na rowerze albo w trakcie wieczornego spaceru nad Wisłą. Ich twórczość stałą się dla mnie i dla wielu milionów ludzi na całym świecie dokładnie czymś takim, o czym dowiadujemy się z trailera, który można od kilku dni oglądać w sieci - ścieżką dźwiękową dla naszej wiary. Mam nadzieję, że dzięki projektowi "Hillsong Movie - Let Hope Rise" dotrą do kolejnych milionów chrześcijan. Niech Duch wieje mocno i jak najszerzej.

Piotr Żyłka - członek redakcji i publicysta DEON.pl, twórca Projektu faceBóg i papieskiego profilu Franciszek. Jego projekty można znaleźć na blogu autorskim

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

To może być najważniejszy chrześcijański film roku
Komentarze (57)
8 listopada 2014, 23:43
Proponuje wszystkim sprawdzic ponizszy link (po angielsku). Czy Hillsong sa illiuminatami wprowadzajacy podstawy nowej "uniwersalnej"religii? https://www.youtube.com/watch?v=3Bw7LNMxcOI#t=58
J
Joanna
5 września 2014, 17:05
Hillsong to, jakby nie patrzeć, fenomen. Myślicie, że sami z siebie porwali tyluuu ludzi i doprowadzili ich do Chrystusa? Myślę, że gdyby Duch Św przez nich nie działał, coś takiego nie byłoby możliwe. Nie nam oceniać. Co więcej! Bóg też nie oceni nas przez pryzmat tego, czy ich słuchaliśmy czy przeklinaliśmy, ALE CZY I JAK MOCNO KOCHALIŚMY. Moim zdaniem, jeśli kogolwiek doprowadzili do Chrystusa to ON już sobie z tym jakoś radził. ON MA MOC. ;) bez spinyyyyy : )
M
mevre
23 lipca 2014, 22:18
Nie mam przekonania do zielonoświatkowców. Jedyną osobą, która zmienia moje życie jest Bóg w Trójcy Jedyny. W naszym mieście zielonoświątkowcy zachowuja się jak światkowie jehowi, rozdają książeczki przeciwne nauczaniu naszej wiary katolickiej i to bardzo mi się nie podoba.  Moje dzieci otrzymały ogromne łaski zdrowia własnie dzięki eucharystii i modltwie do Matki Bożej, którą zielonoświatkowcy bardzo negują. Nieoceniona była też pomoc naszych kapłanów. Łaska wiary to dar Ducha Św. a nie słuchania zespołu Hillsong.
K
Kri$
10 lipca 2014, 18:30
Hillsong to precedens na skalę świata. Ruch łamiący przesądy i separatyzm. Lekarstwo dla religijności narodów. Antidotum na jedynozbawczość denominacyjną. Obraza dla Znawców Prawa i współczesnych faryzeuszów. Ratunek dla dzieci i młodzierzy. Jest odpowiedzią i rozwiązaniem dla marginesu społecznego. Inspiracją dla ludzi z pasją. Miejscem Jego obecności. To Boże Królestwo na ziemi.
ŚM
śpiew miły Bogu
8 lipca 2014, 23:40
choćby ile śpiewał a miłości do bliźniego w sercu nie miał ... śpiewanie nie czyni dobrym chrześcijaninem
H
HK
8 lipca 2014, 18:16
Typowe namawianie na masówkę - bo nas jest dużo. Każdy człowiek jest swoisty! A jedność mamy budować na bogactwie różnorodności - nie jednakowości.
Paweł Tatrocki
8 lipca 2014, 11:59
Pytanie do p. Piotra Żyłki: czy zespół sprawia, że lepiej rozumie własną religię albo czy czuje się mocniej związany z Bogiem dzięki ich śpiewowi? Jeśli tak to taki ekumenizm spełnił swoje zadanie i może słuchanie tego zespołu przez Katolików będzie dla nas pożyteczne. Osobiście słuchałem tego zespołu przez chwilę - muzyka w normie, słowa takie sobie.
ZS
z serca dobri i zło
8 lipca 2014, 11:07
Po co Bóg stworzył człowieka? Aby się ten smucił w udręce? Po co miłosierdzie i nadzieja i wiara - aby mydlić oczy ? Po to aby powstawać z grzechu .... wybaczam ci, idź i nie grzesz więcej, wtedy będziesz wolny, szczęśliwy i radosny /nie swawolny, lecz wolny/ .... kochaj bliźniego jak siebie samego .... nadzieja, że wytrwam w dobrym i osiągnę zbawienie, nie będę się w grzechu zatwardzał, żeby uniknąć piekła.
TB
trzeba by znać swoją religię
8 lipca 2014, 11:02
Moc Ducha Świętego możemy poznać nie tylko na wielkich nabożeństwach, konferencjach czy w wielkich kościołach. Możesz ją poznać w swoim życiu. On żyje w nas, prowadzi nas i umacnia - mówi Brian Houston, jeden z pastorów Hillsong Church. Z kościoła rzymskokatolickiego wyprowadzono niejedną grupę młodych do Zielonoświatkowców, protestantów....
K
KRis
8 lipca 2014, 09:11
Po co Bóg stworzył człowieka? Aby się ten smucił w udręce? Po co miłosierdzie i nadzieja i wiara - aby mydlić oczy ? Po co JEzus chodził i pocieszał umęczonych - "...A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza. "
K
KRis
8 lipca 2014, 09:04
Gdzie się zaczyna i kończy tradycja? Które pieśni się nadają, a które nie - jakie kryterium? Każda epoka tworzy swoją kulturę, musi coś swojego dodać do spuścizny inaczej nasze wnuki powiedzą , że byliśmy nieproduktywni!
A
Arvedui
8 lipca 2014, 05:54
I widzisz Piotrek? Ty już nawet katolikiem nie jesteś. Tylko jakimś dziwnym mieszańcem.
KT
Kościół to nie estrada
7 lipca 2014, 17:19
W Pałacu Prymasa była narada na temat muzyki i śpiewu w liturgii. Smutne to, bo widać, jak niszczą wszelką tradycję, i w muzyce, i w tekstach. Zniszczyli chorał gregoriański, wycofując łacinę, zniszczyli stary kościelny folklor, wprowadzili za to cukierkowe pieśni bez stylu. A znów w tekstach likwidują archaiczną polszczyznę, dając na jej miejsce język pospolity. Modernizacja Kościoła, mająca na celu jego większą powszechność, może u nas sprawić, że oddali się on od mas i tradycji, a w łaski nowych ludzi się nie wkupi. Stefan Kisielewski, rok 1972
T
tomi
7 lipca 2014, 21:40
Cos w tym troche racji moze i jest. Ale.... Kosciol ma byc jedno, jednak jedno w roznorodnosci, tak bylo od poczatku, apostolowie tez byli rozni, ale jednak na nich Chrystus zbudowal Kosciol. Zatem w dzisiejszym kosciele powinno byc miejsce i dla roznej muzyki, w tym na choral gregorianski i lacine. Przestancie jeden drugiemu mowic ze jedno jest lepsze od drugiego. W Kosciele jest miejsce dla wszystkich, dla kazdej formy modlitwy byle chwalila Pana Boga. Wiekszosci ludzi komentujacych tutaj jedynym celem jest krytyka, dogryzanie, przekrzykiwanie sie, bycie lepszym od innych katolikow albo krytykowanie innych wyznan.  Skoro masz czlowiecze tyle do powiedzenia tutaj, to ruszaj w swiat i glos te swoje poglady niewierzacym, wierzacym inaczej niz tym. Jak masz tyle odwagi. Ale nie lepiej tutaj, bezpiecznie nie;) 
G
go
7 lipca 2014, 15:28
Jak Pan Bóg patrzy na te niektóre komentarze to chyba zanosi się śmiechem. Ludzie wiedzą od Niego lepiej. Chyba że wręcz przeciwnie, jest Mu przykro...
KN
katolik nie w modzie ?
7 lipca 2014, 12:34
moda na jedną światową religię New Age działa.....pod płaszczykiem ???? wiadomo....
G
go
7 lipca 2014, 15:42
yyyyyy... co ma piernik do wiatraka?
W
wp
7 lipca 2014, 11:32
w kwestii chrzescijanskiej muzyki polecam :) [url]https://www.youtube.com/watch?v=HnHn_nY0rr0[/url]
W
wp
7 lipca 2014, 11:29
no to sie p.Zylka okreslil do konca, do kogo mu najblizej
T
tomtom
7 lipca 2014, 11:58
"charyzmatycy" zrzucają swe maski... Może to i lepiej... uczciwiej...
A
AP
7 lipca 2014, 03:48
@ Autor Zmienili Pana życie, bo teraz uzależnił się Pan od nich i słucha codziennie? :-)
JC
Jezus Chrystus
7 lipca 2014, 01:03
Po tym będą poznawać, żeście uczniami moimi, że do końca świata będziecie się kłócić kto jest lepszy i anonimowo wyzywać na forach dyskusyjnych. 
D
Dawid
6 lipca 2014, 23:46
Wiecie co jest jeden Jezus Chrystus,a my sie zachowujemy jakby bylo wielu i kazdemu odlamowi przypada ten odpowiednio wykreowany.... Przyjalem raz Komunie,pogadalem sobie z najwiekszym moim Przyjacielem,usiadlem na krzesle i nagle wbilo sie w moje serce i umysl slowo jednosc... Zaczalem plakac i poczulem jak Bog pragnie jednosci w nas ludzie,tak jak Syn z Ojcem... Zachowujecie sie jak wrogowie dla siebie, a jestesmy bracmi i siostrami,a nie tego chce Chrystus... A ja mysle,ze jakby byl wspolny kosciol w ktorym bysmy razem wielbili wszyscy Boga,wszystkie odlamy chrzescijanstwa i prosili o jednosc i o uzdrowienie,to by Bog nas odmienil.. Niech kazdy odlam najpierw by mial, czy to my katole Msze,czy zieloni w swoim Nabozenstwo,a potem wspolnie wszyscy bysmy chwalili Pana. Czy nie to byloby wspanialsze,niz to daremne zarzucanie sobie pewnych spraw?? Mysle ze za malo w nas milosci,a za duzo pogardy... Z reszta Jan Pawel 2 chcial  polaczyc ludzi ktorzy wierza w jednego Boga,wiec taki czlowiek jak Janek nie mogl sie mylic:) Przeczytajcie sobie w Starym Testamencie o swiecie Przasnikow,jak przez tydzien chwalili Pana i jak bylo pieknie,bo raz poprosilem na wlasnie temat Pana o swiatlo i mi odpowiedzial w tym fragmencie.. A dokladniej to  http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1297&werset=25#W25
P
Polka
6 lipca 2014, 23:54
Ok, ok to niech chwali zielonych ok :) Zaufaj Panu już dziś , alleluja
T
tak
7 lipca 2014, 10:25
Chyba zapomniałeś , że Święto Przaśników celebrował jeden naród a nie wszystkie narody  zamieszkujace ten sam region. Mało tego, ten jeden naród wcale nie dążył do wspólnoty wiary z innymi , a wręcz przeciwnie nie dopuszczał do swojej wiary innych jeżeli nie poddali się Prawu, np: obrzezaniu. Czyli innym narzucał swoją wizję.
D
Dawid
7 lipca 2014, 11:18
A Ty chyba zapomniales czym jest slowo milosc:p Ty to traktujesz po swojemu,ja odczytalem co mi Bog przekazal w tym fragmencie,wiec swiatlo jest indywidualna sprawa:) Tak jak tam jest napisane,jedni kpili,tak jak co niektorzy tutaj.. Jedni przyjeli zaproszenie i Ci co spozywali baranka niegodnie, to potem bylo im wstyd i sie oczyscili,a odczulem,ze to sa ci przekladajac na te czasy, co nie uznaja spowiedzi,a byla zapoczatkowana przez Jezusa,co dobrze wiemy.. Byc moze gdybyscie katolicy byli bardziej otwarci i mieli wiecej milosci w sercach,jak Jan Pawel 2 to okazywal i teraz Franciszek,to latwiej by bylo sie polaczyc,a nie zebysmy byli podzieleni...  Przeciez Dalajlama to byl przyjaciel Jana Pawla,wiec moze mniej szufladkowania,bo wtyd jest mi za Was,wstyd. 
D
Daniel
7 lipca 2014, 16:17
Ale my, katolicy nie moemy zmienić doktryny, bo ta pochodzi od Pana. A to ona jest przeszkodą do jedności. Jeżeli wszyscy chrześcijanie się nawrócą i przyjmą Prawdę, która jest w KK, to ja naprawdę będę bardzo szczęśliwy.
F
freezdrój
6 lipca 2014, 23:05
...lubie kino fantastyczne)))..jescze z piosenkami..bomba...
M
Marcus
6 lipca 2014, 22:43
Protestanci mają jakiegoś innego Ducha Św. skoro podpowiada im, że np in vitro to taki współczesny  "biblijny nakaz płodności". A modlitwa do Maryi to ujmowanie czci Jezusowi.... W ramach wypracowania jednego stanowiska katolicy powinni zrezygnować z czczenia Maryi a protestanci uznaja in vitro za złe.
A
aka
7 lipca 2014, 08:54
upraszczasz, w dodatku stawaisz tamę poszukiwaniom tego, co nas łączy. To nie jest chrzescijańskie
C
chrześcijanka
6 lipca 2014, 22:30
Dziękuję Bogu za biskupa Grzegorza Rysia. Mądrze mówi . 
D
Daniel
6 lipca 2014, 22:23
Ech, nie zachwycałbym się tak zielonoświątkowcami. Jakby tej sprawy nie przedstawić- to są zwyczajni heretycy. A tutaj trzeba uważać, bo bardzo łatwo zboczyć na złą ścieżkę. Ja bym uważał z takim ich promowaniem, żeby ekumenizmu nie zmienić w "akukumenizm".
S
strada
6 lipca 2014, 22:36
Aleś wymyslił! Odsyłam do dokumentow Soboru Watykańskiego II. Szybko! Bo aż wstyd, że na katolickim portalu takie teksty ktoś skrobie. 
K
katrollik
6 lipca 2014, 22:59
Odsyłam ciebie. Jeszcze się zdziwisz,, jakie tradycjonalistyczne pelagianizmy są tam wypisane xD
D
Daniel
6 lipca 2014, 23:03
Wbrew bardzo częstej opinii Sobór Watykański wcale nie zmienił nauki Kościoła ani nie wprowadził jakichś rewolucyjnych treści. Nic nie zmieni tego, że protestanci są heretykami (no, chyba, że się nawrócą). Jezus obiecał Ducha Świętego swojemu Jednemu, Świętemu, Powszechnemu i Apostolskiemu Kościołowi- czyli Kościołowi katolickiemu. A do jakiego dokumentu SW II się odnosisz?
S
strada
7 lipca 2014, 23:04
Nie zdziwię się. Pisałam na ich temat prace magisterską.
S
strada
7 lipca 2014, 23:09
"Nie ma heretyków, nie ma schizmatyków. Wszyscysmy braćmi"- abp. Budzik. To też jest nauczanie Soboru. Np. "Lumen Gentium". Pozdrawiam
L
leszek
6 lipca 2014, 22:09
Muzyka jak muzyka, ani lepsza ani gorsza od innych tego typu, kwestia gustu. Zaś co do: ------------ Potrzebujemy Ducha Świętego. Europa Go potrzebuje ----------- Wszyscy Go potrzebują. Ale zanim zacznie się uważać, że akurat inni mają jakieś niedostatki w tym zakresie, niech może lepiej potrząsną szafami we własnym kraju, bo akurat jakieś szkielety. np Aborygenów z nich wypadną. Może współcześnie nie traktuje się tych ludzi jak zwierzęta, aczkolwiek to przeszłość bardzo nieodległa, ale rasizm to ciągle współczesność tego kraju.
Jan Głąba SJ
6 lipca 2014, 22:01
Ut unum sint Dlaczego tak ciężko cieszyć się ztego co jest bliskie Bogu, co jest jemu miłę. Bóg kocha wszystkich ludzi tak samo i trzeba to sobie uświadomić, nie szukajmy tego w czym inni są gorsi od nas, uczmy się od nich lepszych rzeczy. Jak ma dojść do zjednoczenia chrześcijan, jeśli tego nie chcemy. Cieszmy się z dobra, cieszmy się tym, że ludzie chcą żyć bliżej Boga nie patrząc na to jakiego są wyznania i kultury. 
A
Ania
6 lipca 2014, 21:00
Jezus nie przyszedl zbawic katolikow,zielonoswiatkowcow,czy innych chrzescijan. Przyszedl zbawic tych, ktorzy tego pragna... My  katolicy nie jestesmy w niczym lepsi od protestantow...Czy tak trudno jest zrozumiec i przyjac Dobra Nowine?
P
Polka
6 lipca 2014, 21:50
Pani Aniu , nie rozwijajmy tutaj rozmowy kto jest lepszy ,przed Bogiem jesteśmy równi Nas katolików obowiązuje nauka Kościoła Katolickiego żadnych pół nauk . Troszkę tu troszkę tu .
.
.
6 lipca 2014, 22:16
Wszystkich nas chrześcijan obowiązuje jedna i ta sama nauka Chrystusa.
S
strada
6 lipca 2014, 22:40
Zgadza się. Ale modlitwa muzyków jest modlitwa, a nie głoszeniem doktryny. Uwielbienie Boga. Można razem z nimi w nia wejść, albo się nadymać i obrazić, że oni to eobia lepiej od nas.
P
Polka
6 lipca 2014, 23:16
Chrystus przekazał nam to co nakazał mu Bóg Ojciec :)
T
tak
7 lipca 2014, 10:36
Aniu, nie bardzo rozumiem z czym/kim walczysz. Nie rozumiem też na jakiej podstawie zakładasz, że jeżeli np: nie zgadzam się z protestantem na temat prawd wiary to uważam go za gorszego. Czy jeżeli nie zgadzasz się z bratem w ważnych sprawach, powiedziałbym życiowych,  to z pogardą na niego patrzysz czy jest Ci bardzo smutno? Proszę  nie patrz na katolików z pogardą, nie wymyślaj sobie dlaczego niektórzy z nas są tacy okropni. Może lepiej pomódl się za nas, spróbuj przekonać albo przynajmniej zrozumieć, a nie wymyślaj oskarżeń.
A
Ania
8 lipca 2014, 13:04
Chyba ktos tu nie czyta ze zrozumieniem... z nikim nie walcze, wlasnie chodzilo mi o tym, ze jako katolicy nie mozemy (rowniez jestem katoliczka) uwazac sie za lepszych... Chodzilo mi o to, ze  Dobra Nowina jest dla wszystkich, ale wystarczy poczytac komentarze typu: Cheretycy, zieloni, itp - to nie jest wlasciwe stanowisko...nie powinnismy oceniac, owszem miec wlasne zdanie
D
Darek
6 lipca 2014, 20:32
Może jeszcze artykuł o buddyjskim mnichu który przestrzega 10 przykazań ? Żenada ....
P
Polka
6 lipca 2014, 18:06
Panie Piotrze Żyłka to nie ta droga Ewangelizacji to nie ta droga . To nie Grupa ma zmieniać Pana życie . Ten artykuł to zagrożenie i powinien być natychmiast usunięty.   wtym artykule zachwyca się pan zespołem innym kościołem . Wydaje mi się ,że siępan zagubił .
Z
zielona
6 lipca 2014, 22:03
a może zachwyca się właściwym kościołem... w KK zaczyna się dziać to, co u zielonoświątkowców było od samego początku - Duch Święty ię porusza :)
D
Daniel
6 lipca 2014, 22:25
A jesteś pewna, że to Duch Święty? Kościół katolicki dostał znak jakości od Jezusa, że "bramy piekielne go nie przemogą". O zielonoświątkowcach czy innych nowych ruchach się nie wypowiadał. No, chyba, że odniesiemy się do wilków w owczej skórze i fałszywych proroków.
P
Polka
6 lipca 2014, 23:18
A no własnie jak zachwyca się innym kościołem to niech to robi na swoim blogu a nie naportalu katolikim :)
R
River
7 lipca 2014, 00:56
Skoro jesteśmy dziećmi jednego Boga, to co za różnica, w którym kościele Go szczerze wielbimy?
T
tak
7 lipca 2014, 10:40
No to módlmy sie raz w meczecie, raz w synagodze, innym razem cerkwi ,w zborze, w światyniach Świadków Jehowy, aha jeszcze przecież są buddyści, Hare Krishna, słowiańskie bóstwa itd.  A potwór spaghetti też nie do pogardzenia?
J
ja
6 lipca 2014, 17:31
Ej , coś mi tu nie pasuje , zielonoświątkowscy ?
D
dd
6 lipca 2014, 16:18
Wszystkim rozentuzjazmowanym polecam pracę w hospicjum dla nieuleczalnie chorych. Przydadzą się entuzjaści.
T
tak
7 lipca 2014, 10:46
Chyba im to bardziej pomoże niż wzruszenia z powodu piosenek. Cierpienie i niesienie pomocy w hospicjum, spotkanie ze śmiercią , pomoc niepełnosprawnym, niedołężnym wywołuje głebsze poruszenia duszy niż piosenka.
A
Anka
6 lipca 2014, 16:14
To tylko zwiastun, a ja juz się wzruszyłam... CZEKAM! :)