Nie mamy "wyłączności" na chrześcijaństwo

Nie mamy "wyłączności" na chrześcijaństwo
(fot. EPA/Peter Muhly)
KAI / drr

Kanclerz Niemiec Angela Merkel odparła krytykę, że kierowana przez nią partia CDU (Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna) nie jest dostatecznie chrześcijańska, ani katolicka.

- CDU pozostaje wierna chrześcijańskiemu wizerunkowi człowieka, nie rości sobie jednak pretensji aby być jedyną reprezentacją chrześcijan czy katolików - powiedziała Merkel w rozmowie z jednorazowo wydanym magazynem "Credo".

"Jeśli większość społeczeństwa nie wynosi chrześcijaństwa z domu, wówczas żadna partia nie może go uczynić chrześcijańskim, bo to może sprawić tylko rodzina i Kościoły" - słowa pani kanclerz przytoczyła niemiecka agencja katolicka KNA.

Zdaniem Angeli Merkel coraz większą sekularyzację społeczeństwa trzeba przyjąć jako szansę, gdyż w tej sytuacji trzeba "na nowo wyjaśniać wiarę i Kościół". Jest to również nowym zadaniem dla chrześcijan, aby "innym mówili o swojej wierze". - Swoją wiarę trzeba wyrażać z pewną radością - jednak w polityce nie można tego czynić codziennie - powiedziała Merkel.

W rozmowie z "Credo" kanclerz Niemiec mówiła też o swojej wierze, której nie zmienił piastowany przez nią urząd. Jej osobiste życie wiarą, to modlitwa i czytanie oraz rozważanie tekstów religijnych. Przyznała, że do kościoła chodzi rzadko, gdyż - jak wyjaśniła - każde jej publiczne pojawienie się zwraca uwagę, zatem "nie chce zaburzać ludziom spokoju niedzielnego poranka".

Magazyn "Credo" jest jednorazową publikacją wydaną z okazji Roku Wiary. Nakład pisma, dołączonego bezpłatnie do kilku największych tytułów gazet, wynosi milion egzemplarzy. Wydawcami, we współpracy z watykańskim dziennikiem "L’Osservatore Romano", są biskup diecezji Eichstätt, Gregor Maria Hanke oraz pisarz i publicysta Peter Seewald. Publikacja została sfinansowana wyłącznie ze składek.

- Chcielibyśmy, aby ta publikacja stała się impulsem dla mediów katolickich - określił cel "Credo" Peter Seewald w rozmowie z KNA. Jego zdaniem Kościół katolicki, korzystając z mediów, powinien bardziej zatroszczyć się o tych ludzi, którzy nie w każdą niedzielę chodzą do kościoła. Dlatego "Credo" ma profil wyraźniej katolicki, jak również został tak zredagowany, żeby jego przesłanie katolickie dotarło do każdego.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Nie mamy "wyłączności" na chrześcijaństwo
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.