Papież modlił się za pracowników mediów

Papież modlił się za pracowników mediów
fot. Grzegorz Gałązka / galazka.deon.pl
KAI / pp

Do modlitwy za osoby pracujące w środkach społecznego przekazu zachęcił dziś Franciszek podczas porannej Eucharystii w Domu Świętej Marty. W homilii wskazał, że uczeń Jezusa powinien być człowiekiem wolnym, człowiekiem tradycji i nowości, gdyż daje się kierować Duchowi Świętemu, a nie ideologiom.

Wprowadzając do liturgii Ojciec Święty powiedział: „Chciałbym, abyśmy dzisiaj pomodlili się za tych wszystkich, którzy pracują w mediach, w środkach przekazu, by ludzie nie znajdowali się w wielkiej izolacji; na rzecz edukacji dzieci, informacji, żeby pomóc im przetrwać ten czas zamknięcia w domach” – stwierdził papież.

W homilii Franciszek komentując dzisiejszą Ewangelię (J 8, 31-42), skoncentrował się na słowach wypowiedzianych przez Pana Jezusa do Żydów: „Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli”. Zaznaczył, że bycie uczniem - oznacza zezwolenie, by kierował nami Duch Święty: dlatego uczeń Jezusa jest człowiekiem tradycji i nowości, człowiekiem wolnym, nigdy nie podlegającym ideologiom.

Na wstępie Ojciec Święty zauważył, że ósmy rozdział Ewangelii św. Jana zawiera gwałtowną polemikę między Panem Jezusem a uczonymi w Prawie, która dotyczy tożsamości zarówno Jezusa jak i uczonych w Prawie. Pan Jezus przypiera ich do muru, ukazując sprzeczności ich argumentacji. I w końcu nie znajdują innego wyjścia, jak bluźnierstwo wymierzone w Matkę Bożą. Franciszek podkreślił, że przedstawiając swoją tożsamość Jezus powiedział do Żydów, którzy w Niego uwierzyli: „Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli”. Nie zachęca ich do pogłębienia studiów, udoskonalenia argumentacji, lecz do trwania w Jego słowie, co nadaje im tożsamość uczniów Jezusa.

„Jeśli będziesz trwał w Panu, w Słowie Pańskim, w życiu Pana, będziesz uczniem. Jeśli nie będziesz trwał, będziesz człowiekiem, który sympatyzuje z doktryną, który idzie za Jezusem jako człowiekiem dokonującym wielu dobrych uczynków, jest bardzo dobry, który ma odpowiednie wartości, ale bycie uczniem jest prawdziwą tożsamością chrześcijanina” – stwierdził papież.

Franciszek podkreślił, że ten stan ucznia obdarzy nas wolnością. „Uczeń jest człowiekiem wolnym, ponieważ trwa w Panu” - zaznaczył. Wskazał, że oznacza to pozwolenie, by kierował nami Duch Święty.

„Z tego względu uczeń jest zawsze człowiekiem tradycji i nowości, jest człowiekiem wolnym. Nigdy nie ulegającym ideologiom, doktrynom w obrębie życia chrześcijańskiego, doktrynom, które mogą być dyskutowane ... trwa w Panu” – powiedział Ojciec Święty.

Papież przypomniał, że w sekwencji do Ducha Świętego mówimy o Nim jako o najmilszym z Gości, to On nas inspiruje, ale pod warunkiem, że trwamy w Panu.

„Ten, kto trwa w Panu, jest uczniem, a uczeń jest namaszczony, pomazany przez Ducha, jest tym który otrzymał pomazanie Ducha i niesie je dalej. To jest droga, którą Jezus ukazuje nam dla wolności, a także dla życia. A bycie uczniem jest namaszczeniem, które otrzymują ci, którzy trwają w Panu. Niech Pan sprawi, abyśmy to pojęli, co nie jest łatwe: ponieważ uczeni w Prawie tego nie zrozumieli, nie pojmuje się tego jedynie głową; ale rozumie głową i sercem, tę mądrość namaszczenia Duchem Świętym, która czyni nas uczniami” – zaznaczył Franciszek.

Poranną celebrację zakończyła adoracja Najświętszego Sakramentu i błogosławieństwo eucharystyczne. Ojciec Święty zachęcił też wiernych uczestniczących w transmisji do Komunii św. duchowej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Jolanta Reisch-Klose

Książka jest podróżą po życiu Ojca Świętego, od chwili, gdy przyszedł na świat w niewielkim domu w Buenos Aires, aż do dzisiaj. Przystępnie napisana, pełna zabawnych historii biografia papieża Franciszka może być doskonałym przyczynkiem do...

Skomentuj artykuł

Papież modlił się za pracowników mediów
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.