Reklama chipsów wywołała zgorszenie. Środowiska katolickie chcą usunięcia kontrowersyjnego filmu

Reklama chipsów wywołała zgorszenie. Środowiska katolickie chcą usunięcia kontrowersyjnego filmu
Fot. wwwyoumarkit / YouTube
CNN Binzes / Interia / pk

Włoska firma Amica Chips, która produkuje chipsy ziemniaczane, opublikowała kontrowersyjną reklamę. Film wywołał zgorszenie w środowiskach katolickich i nazywany jest "bluźnierstwem".

Na filmie widzimy siostry zakonne, które w czasie Eucharystii przystępują do Komunii Świętej. Gdy ksiądz podaje jednej z sióstr komunikant - na reklamie go nie widać - i zakonnica bierze go do ust, rozlega się głośne chrupnięcie. Ksiądz i zakonnica są skonsternowani. Dopiero za chwilę okazuje się, że odgłos chrupania pochodzi z zakrystii, w której jedna z sióstr zajada się reklamowanymi chipsami.

Środowiska katolickie oraz internauci chcą usunięcia kontrowersyjnego filmu

Jak informuje CNN Biznes, Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie radio i telewizję, nazwał tę reklamę "bluźnierstwem". W swoim oświadczeniu stwierdził, że "30-sekundowa reklama jest »oburzająca« i »obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, trywializując porównanie chipsa ziemniaczanego i przedmiotu konsekrowanego«" - czytamy na portalu.

Także katolicka gazeta Avvenire skrytykowała reklamę: "Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczanego. Poniżany i oczerniany jak 2000 lat temu".

Jak podaje CNN Biznes, na reklamę bardzo ostro zareagowali również użytkownicy mediów społecznościowych. "Nie igra się z Bogiem. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy", "To bluźnierstwo! Czcijcie naszego Pana Jezusa w Najświętszej Eucharystii!" - to tylko niektóre z komentarzy dotyczących kontrowersyjnej reklamy.

Firma, która stworzyła reklamę: Nie chcieliśmy nikogo urazić

Jak podaje Interia, "Amica Chips ma siedem dni na usunięcie reklamy z emisji w telewizji - nie dotyczy to jednak mediów społecznościowych. Jak się okazuje spot zniknął już z social mediów, a firma w wydanym oświadczeniu poinformowała, że »intencją spotu było jedynie wywołanie rozbawienia, z pewnością nie po to, by kogokolwiek urazić«".

Źródło: CNN Binzes / Interia / pk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Wit Chlondowski OFM

Każdego dnia przeżywamy wiele napięć i stresów. Czujemy się przeciążeni i osamotnieni. Bywa, że nie rozumiemy tego, co dzieje się w nas samych. Zmienność uczuć, codzienne doświadczenia, nieuporządkowana historia życia… To wszystko wpływa nie tylko...

Skomentuj artykuł

Reklama chipsów wywołała zgorszenie. Środowiska katolickie chcą usunięcia kontrowersyjnego filmu
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.