Rzecznik Episkopatu: Akcja #PolskieStajenki to promocja chrześcijańskiego ducha świąt
Do zamieszczania na Twitterze lub Facebooku zdjęć bożonarodzeniowych szopek wystawianych w kościołach zachęcił rzecznik KEP ks. Paweł Rytel-Andrianik. Wyjaśnił, że celem akcji #PolskieStajenki jest promowanie w Internecie chrześcijańskiego sensu świąt.
Jak biuro prasowe episkopatu wspiera świąteczne akcje, które odwołują się do chrześcijańskiego sposobu przeżywania Bożego Narodzenia - zaznaczył w komunikacie przesłanym PAP rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.
"Bez Narodzin Jezusa w stajence betlejemskiej, nie świętowalibyśmy teraz Bożego Narodzenia. Zamieszczając na Twitterze lub Facebooku zdjęcia polskich stajenek wystawianych w tym czasie w kościołach, podkreślamy istotę świąt" - zaznaczył rzecznik. Podkreślił też, że media społecznościowe są współczesnym narzędziem ewangelizacyjnym, dzięki któremu Dobra Nowina dociera do milionów ludzi na całym świecie.
"Udając się na świąteczny spacer z rodziną, warto zajść do kościoła na chwilę adoracji Bożego Dziecięcia leżącego w betlejemskim żłóbku. Fotografie oznaczone #PolskieStajenki można zamieścić w mediach społecznościowych, aby ci, którzy z różnych powodów nie mogą udać się do kościoła, mogli zatrzymać się nad chrześcijańskim sensem świąt za pośrednictwem Internetu" - dodał ks. Rytel-Andrianik.
"Dzięki inicjatywie #PolskieStajenki szerzymy atmosferę pokoju i miłości płynącej od Nowonarodzonego Jezusa w mediach społecznościowych, w których często panują negatywne uczucia. W ten sposób chrześcijański duch Bożego Narodzenia dociera do użytkowników nowych mediów, przemieniając zatwardziałe serca przesłaniem nieskończonej miłości Boga do ludzi" - powiedział.
Skomentuj artykuł