ŚDM przyniósł 476 mln dolarów zysku
Sierpniowe obchody Światowego Dnia Młodzieży w Madrycie przyniosły 476 mln dolarów zysku - poinformowała jedna z czterech największych firm konsultingowych PricewaterhouseCoopers. Z tej sumy 37 mln trafiło do państwa w formie podatku.
90 proc. z 476 mln zarobił Madryt, zaś pozostałe 10 proc. - miejscowości, które gościły uczestników tzw. Dni w Diecezjach, poprzedzających spotkanie w stolicy Hiszpanii.
Największymi beneficjentami ŚDM stały się hotele, małe sklepy i transport. ŚDM pozwolił stworzyć 4589 miejsc pracy, z czego 2894 w Madrycie.
PricewaterhouseCoopers oparła swoje wyliczenia o wydatki organizatorów ŚDM, jak też o dane Instytutu Statystyki Wspólnoty Madrytu i Narodowego Instytutu Statystycznego (INE).
Można też przypuszczać, że ŚDM będzie miał pozytywny wpływ na wizerunek Hiszpanii, gdyż 78,2 proc. zagranicznych uczestników spotkania odwiedziło ten kraj po raz pierwszy, a 89,6 wyraziło zamiar ponownego przyjazdu w przyszłości.
Według organizatorów, w dniach 16-21 sierpnia br. w ŚDM w Madrycie wzięło udział od 1,3 do 1,5 mln ludzi, w tym 470 tys. z zagranicy. Obecnych było 840 biskupów i kardynałów, zaś wydarzenie relacjonowało 4935 akredytowanych dziennikarzy.
Skomentuj artykuł