Media: ŚDM popularniejsze od beatyfikacji JP2
Obchody 26. Światowego Dnia Młodzieży w Madrycie były tematem 54 tys. wiadomości na całym świecie. 30 tys. opublikowano w mediach hiszpańskich, zaś 12,6 tys. w innych krajach Europy - wynika z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Nawarry.
Ponadto 6,2 tys. wiadomości zanotowano w Ameryce Łacińskiej, 2 tys. w USA i Kanadzie, 400 w Oceanii i 200 w krajach Afryki. Pod uwagę wzięto artykuły ze 108 państw. Po dwa teksty ukazały się w Fidżi i Sierra Leone, jeden w Sudanie, osiem w Arabii Saudyjskiej i 42 na Kubie.
W porównaniu z innymi wydarzeniami o charakterze religijnym, oddźwięk ŚDM w Madrycie był 3,3 raza większy niż ubiegłorocznej wizyty Benedykta XVI w Santiago de Compostela i Barcelonie oraz 1,3 raza większy niż beatyfikacji papieża Jana Pawła II.
Ponadto media były pięciokrotnie więcej zainteresowane ŚDM niż ostatnim atakiem terrorystycznym ETA w Madrycie i trzykrotnie więcej niż wiadomością o porażce Madrytu przy wyborze miasta-gospodarza Igrzysk Olimpijskich.
Według prof. Francesca Pujola z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Nawarry "ŚDM był znakomitym ambasadorem marki Madrytu i wzmocnił jego wiarygodność jako ewentualnego organizatora wielkich światowych imprez w przyszłości". - ŚDM przyczynił się do częściowej odbudowy zniszczonego wizerunku gospodarczego Hiszpanii zagranicą - dodał Pujol.
Skomentuj artykuł